Niet slapen op het kinderdagverblijf

Hallo,
onze dochter (5 mnd) gaat steeds slechter slapen op het kinderdagverblijf. Ze is enorm afgeleid door de andere kindjes, en slaapt soms 1 keer 1,5 uur, en de andere keer 2 keer een half uurtje op een hele dag.
Thuis doet ze het prima, s'ochtends een slaapje van 1,5 uur, begin van de middag 3 kwartier, en eind van de middag nog een uurtje. Ik geef toe...het is best lekker als je kind er om 19.00 uur in ligt, zeker als je zelf de hele dag gewerkt hebt. Maar aan de andere kant is na een dagje werken even lekker spelen met je kleine ook errug leuk. Nu komen we om 18.00 uur thuis en dan gaat zij een uurtje later alweer naar bed omdat ze omvalt van de slaap.
Wie heeft er tips om ze ook op het kinderdagverblijf te laten slapen ? Thuis wisselt het nogal met slaaptijden, dus ik kan ook niet zeggen van "leg ze er maar om 11.00 uur in" want dat werkt niet.

Tips zijn dus welkom.
Alvast bedankt !!
Groetjes, Francine.
 
hebben ze op het kdv geen ruimte waar ze alleen gelegd kan worden. Dan wordt ze niet afgeleid. Of in de slaapkamer haar bedje afschermen zodat ze de andere kindjes niet kan zien.
Succes ermee
 
Als je echt perse wil blijven werken zou ik een gastgezin proberen. Is wat rustiger. En anders gewoon lekker thuis houden en stoppen met werken, want dan gaat het immers beter met haar. Het kinderdagverblijf is blijkbaar niets voor haar.
 
Hallo Neeltje, hoe kun je nou zeggen dat het kinderdagverblijf dan sowieso niets is? Een beetje kort door de bocht, lijkt me. Een kind moet ook gewoon wennen en de kans krijgen zijn eigen ritme te volgen, ook in het kinderdagverblijf.
Mijn zoon sliep in het begin ook nauwelijks, maar nu al steeds meer, dus nog wel even volhouden hoor Francine!
 
Mies, als een kind slecht gaat slapen is dat een teken dat er iets aan de hand is. Thuis slaapt de dochter van Francine wel goed, maar op het kinderdagverlijf niet. Lijkt mij een teken dat ze het op het kinderdagverblijf niet naar d'r zin heeft. En inderdaad als je haar dan maar lang genoeg naar dat kinderdagverbljf blijft brengen zal ze op een gegeven moment vanzelf wel weer gaan slapen. Dan heeft ze het gewoon opgegeven om te protesteren.
Je moet er altijd wel rekening mee houden dat een kinderdagverblijf een onnatuurlijk iets is.
 
Zat even te lezen naar jullie reacties en moet me toch even aansluiten bij Mies. Neeltje: Kennelijk ben jij een hele tevreden huisvrouw...maar soms kan het niet anders. Mijn dochter van 8 mnd slaapt ook minder bij de oppas (aan huis) en bij mij thuis slaapt ze prima. Toch is ze heeel vrolijk als ze naar de oppas mag en speelt daar de hele dag. Er is alleen teveel te zien waardoor ze niet snel gaat slapen. Ze is echt niet aan het protesteren hoor! En onnatuurlijk is het ook niet! Dan zou alles behalve veilig bij mama in huis een onnatuurlijke situatie zijn. Wil jij je kinderen opvoeden als kluizenaars? Nou ik kies daar niet voor!
Francine (want daar ging het hier om): Zoals je al leest is dit gedrag best normaal hoor! Ze hebben er gewoon teveel te zien. Ik heb zelf ook 2 jaar alas grl op een kdv gewerkt en zag dat veel meer daar. Het kan inderdaad met een tijdje wel weer beter gaan, het kan ook zo blijven. Toc is 19.00 ook niet zo'n gekke tijd voor je kind om naar bed te gaan. Die van ons heeft dan ook geen energie meer, ook niet als ze wel 's middags heeft geslapen. Het is inderdaad jammer als je de hele dag hebt gewerkt..maar aan de andere kant heb je ook zo meer aan je avond.
Hoor nog wel een keer hoe het nu gaat!

groetjes
 
Mirjam, (ik ben geen huisvrouw, maar ik ben gewoon een moeder die zelf voor haar kind zorgt).
De eerste maanden van een leven zijn heel belangrijk voor de rest van het leven van een kind. En het is heel natuurlijk dat zo'n kind dan bij de moeder is, hoe moet het anders aan de borstvoeding komen, dit moet toch de moeder doen. Als je zelf voor je kind zorgt betekend dat niet dat je kind heel de dag thuis zit. Ik nam mijn dochter overal mee naar toe. Je kind heeft je gedurende die eerste maanden echt nodig.
 
wat jammer dat er zulke reacties zijn, laten we elkaar in de waarden laten, en het gaat er niet om of een dagverblijf wel of niet goed is voor een kind, mmar de vraag is of er iemand tips heeft zodat de dochter van Francine toch gaat slapen op het dagverblijf.........

mijn tips:
maar wie weet doe je dat al..

spullen van thuis mee nemen, dekentje knuffel enz en wat ook nog weleens helpt is een doek of shirt van jou Francine, waar jouw geur in zit.

ik kan me voorstellen dat je dochter veel prikkels krijgt door geluid of wat ze ziet.wie weet gaat dat vanzelf over en als je dochter verder vrolijk is op het kdv en plezier heeft dan zit ze daar prima op haar plek.

groetjes
Manon
 
Terug
Bovenaan