niet slapen op kdv

Mijn dochtertje van twee jaar oud slaapt de laatste tijd erg slecht op het kinderdag verblijf..
Ze huilt dan  veel waardoor de andere kindjes ook niet goed slapen en ik sávonds een heel moe kind thuis krijgt.
Vind het heel vervelend voor haar en de andere kindjes.
Verder doet ze het wel goed op het kdv.
Wie heeft tips??
 
Hoi,
Het is een herkenbaar probleem. Ons zoontje van net 3 slaapt thuis nog vrij veel; gemiddeld 2 uur tussen de middag (met uitschieters van 3 uur). Als hij op het KDV een uurtje slaapt, dan zijn we blij. Thuis krijgt hij van ons een speeltje mee in bed. Als hij niet kan slapen, dan mag hij daar nog even mee spelen.
Ik weet niet of ze met een knuffel op het KDV slaapt. Anders zou ik dat eerst proberen. En anders zou ik een speeltje  meegeven  wat veilig is in bed.
Veel succes!
groetjes Marieke
 
Mijn dochtertje sliep vanaf 1 jaar al nauwelijks meer op het KDV. Ze is nu 3 jaar en slaapt daar helemaal niet meer en thuis nog 1,5 a 2 uur per dag. Het zij zo. Ze is wat meer moe na zo'n dagen maar tankt de dag erna dan weer bij. Ze word er niet ongezellig van mits ze maar genoeg prikkels om zich heen heeft.

In het begin was dit wel vervelend en werd ze er rond etenstijd erg vervelend van. Nu niet meer, we komen thuis en we gaan meteen aan tafel of ze gaat rustig spelen. Ze vraagt soms wel sneller om even te helpen met eten omdat ze dan gewoon wel erg moe is.
 
Terug
Bovenaan