Niet slapen op rug

Mijn zoontje is ruim 9 weken oud en slaapt ontzettend slecht en weinig. Zodra wij hem op zijn rug  in bed leggen om te slapen is het even goed, maar als snel begint het gekrijs. Hij doet er ontzettend lang over om in slaap te komen en heeft daar onze hulp bij nodig en dan is hij binnen het kwartier weer wakker en moeten we weer opnieuw beginnen. Op zijn buik is hij binnen no time in dromenland en slaapt dan veel langer, maar ik vind dit maar eng en wil dat hij gewoon op zijn rug slaapt. Ik ben op het moment aardig wanhopig, heb alles al geprobeerd: laten huilen, inbakeren, regelmaat etc. en ik ben   met hem bij de osteopaat geweest, maar niets helpt. Je zou ook zeggen dat hij het dan snachts bijv moet inhalen, maar dan slaapt hij ook matig (wel beter). De huisarts zegt dat er niets met hem aan de hand is.
Wie heeft er tips?
 
Weet dat alleen via fysio kan, maar je hebt een safety sleep daar leg je   je kindje in zodat hij op zijn zij kan slapen, misschien helpt dat?

Wij hebben nu de puckababy om in te bakeren en werkt erg fijn.

En in de avond in een warm bad met lavendel?
 
Hoi hoi,

Ik zou zeggen lekker op zijn buik laten slapen. Onze meid slaapt al vanaf 5 weken op haar buik. Ook zij sliep niet op haar rug en dan was het krijsen of alleen maar korte hazeslaapjes. Ze maakte zichzelf wakker doordat ze met haar handen en benen bezig was. Inbakeren hebben we drie dagen geprobeerd, maar dit was een hel. Ze raakte compleet in paniek en dat vond ik het niet waard. 's Nachts sliep ze overigens wel op haar rug. Omdat ik dit gewoon doodeng vond.
Het slapen op haar buik ging overdag prima en toen hebben we haar ook 's nachts op haar buik gelegd.   De eerste nacht heb ik bijna niet geslapen, omdat ik steeds van mezelf moest gaan kijken.

Onze meid is inmiddels 13 maanden, maar slaapt nog steeds op haar   buik. Soms ook op haar zij, maar ze slaapt nooit op haar rug.

Als je zoontje zijn hoofdje goed kan optillen is op de buik slapen geen probleem. Wij hebben nog een aerosleep, zodat ze altijd adem kunnen krijgten. Ook als ze met hun neusje in het matras liggen.
Probeer het gewoon eens uit zou ik zeggen.

Groetjes Anninas
 
Inderdaad op de buik laten slapen.
Een Aerosleep kopen of een babymatras kopen waarbij het geen kwaad kan dat ze zich omdraaien en met hun neus in het matras komen. (Zo'n bubbelig matras is te koop bij de goede babywarenhuizen).

Sommige kids willen gewoon op hun buik slapen, dat geeft meer een veilig gevoel voor je kindje.

Succes ermee!

Groetjes Renata.
 
Hoi,

Ook hier een buikslaper! We hebben onze dochter een tijdje ingebakerd (zo'n 2 maanden) maar omdat zij heel snel kon draaien (ook ingebakerd en al) moesten we er al snel mee stoppen.
Zij slaapt altijd op haar buik. We leggen haar overigens wel op haar rug in bed, maar binnen no time ligt zij op haar buik met haar hoofd aan het voeteneinde.
Dit is altijd zo geweest.
En zoals ik ooit hier ergens ook las. Nu is buikslapen volgens cb gevaarlijk voor wiegendood, maar een aantal jaar geleden was dat juist met slapen op de rug.
En nu is het in procenten uitgedrukt dat wiegendood met buikslapers 52% was en rugslapers dus 48%. Vandaar dat ze buikslapen nu als gevaarlijk zien.
Doe wat voor jou en vooral voor je kindje het prettigst is.

Liefs Reneke
 
Hoi,

Ik heb hier 3 buikslapers, zo ook de jongste die wilde niet slapen op de rug, ik heb hem toen vanaf 8wk op de buik te slapen gelegd en de slaapproblemen waren over, ik snap dat je eng vind maar dat is denk ik puur omdat ze zeggen dat dat niet mag ivm wiegendood!
Maar een kind wat rustig in slaap valt verkleint de kans daardoor weer, dus als jou kindje liever op de buik slaapt kun je beter je kindjes gevoel volgen!
Ik weet wel dat ik spijt heb dat ik het bij mijn eerste niet eerder heb gedaan, die legde ik meestal op zijn rug, vanaf het moment dat hij zelf kon draaien heeft hij alleen nog maar op zijn buik geslapen en nu nog slapen alledrie mijn jongens voornamelijk op de buik!
Ik zit nu trouwens in belgie bij het consultatiebureau en daar vonden ze het helemaal niet vreemd, ze zeiden tegen mij dat als mijn kindje zo lekker lag/sliep dat ik mijn gevoel moest volgen omdat ze nog steeds niet weten wat wiegendood nu is/ de oorzaak ervan!

Laat je kindje anders overdag veel op de buik slapen zodat je regelmatig kan kijken en als je zelf denkt dat hij zijn hoofdje goed genoeg kan draaien kun je het ook s'nachts doen!

Succes Gr MJ
 
onze oudste was ook een echte buikslaper. als hij in de kinderwagen lag en begon moe te worden dan draaide ik hem op zijn buik en was hij zo in slaap. snachts vond ik het eerst nog wel eng hoor.
als je kindje op de buik ligt en het hoofdje goed kan optillen en draaien dan zou ik hem gewoon lekker op de buik leggen.
onze jongste is nu 5 maand en kan zijn hoofd nog niet goed optillen, dus die leg ik niet op zijn buik (vind hij ook niet prettig trouwens)
 
Mijn beide kinderen 13 jaar en 3 maanden zijn buikslapers. bij de eerste heb ik maandenlang met de handen in het haar gelopen omdat ze amper sliep en daardoor een geprikkelde baby werd die veel huilde. Vanaf het moment dat ik haar op haar buikje liet slapen heeft ze nooit meer problemen met slapen gehad en werd het een vrolijke baby. toen mijn zoontje werd geboren herkende ik het gelijk, een echte buikslaper.

mmvg,

Louisa
 
Terug
Bovenaan