Niet slapen overdag

<p class="p1"> </p><p class="p2"><span class="s1">Ik heb een zoontje van bijna zeven weken. Hij slaapt overdag enorm slecht. ‘s avonds na de laatste fles rond 22:30/23u slaapt hij wel door tot zeven of zes uur ‘s morgens. Dit maakt dat het overdag wel wat beter te behappen is. Echter start het al na de eerste fles. Wanneer ik hem bij de eerste vermoeidheidssignalen of binnen de maximaal wakkere tijd van zijn leeftijd op bed leg begint hij enorm te huilen. Het huilen gaat ook over in krijsen en hij raakt erg overstuur. Dit resulteert uiteindelijk in het toch maar weer oppakken en bij me houden. Dan slaapt hij wel korte hazenslaapjes in mijn armen. De hele dag kom ik vrijwel nergens aan toe hij huilt ook erg veel. Een draagdoek helpt soms wel, maar ik vind het erg zwaar om zo lang met hem in de draagdoek te lopen. Ik wil ook dat hij gaat leren overdag te gaan slapen in zijn eigen bed. Slapen in de kinderwagenbak of box doet hij ook niet. Hij blijft wakker, alert en gaat dan veel huilen. Als ik hem bij me houdt stopt hij wel snel met huilen. Als ik ga wandelen met de kinderwagen valt hij wel in slaap, dus dit probeer ik dan ook dagelijks te doen. Echter is dit ook niet de oplossing. Uiteindelijk als ik weer moet gaan werken en hij naar de oppas en opvang gaat zal hij toch ook moeten gaan slapen. </span></p><p class="p1"> </p><p class="p2"><span class="s1">Ik loop al met hem bij de osteopaat ivm onrust. 2 behandelingen gehad en hij is al wel iets rustiger, maar nog niet het resultaat wat ik gehoopt had. Ik ben al overgestapt op andere voeding: Hero baby nutrasense comfort + ivm krampjes en mogelijk verborgen reflux. </span></p><p class="p1"> </p><p class="p2"><span class="s1">Hebben jullie tips/ervaringen in zo’n situatie? Hoe hebben jullie je kindje overdag toch slapend gekregen? Ik vind het in slaap laten huilen zo heftig, alhoewel ik me soms toch ga afvragen of dat niet de enige oplossing nog is.. Ben ook erg bang dat hij gewoon door blijft huilen en uiteindelijk dan nog niet slaapt..</span></p><p class="p1">   </p><p class="p2"><span class="s1" style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Ik hoop op herkenning en eventueel bemoedigende woorden/tips ;-)</span></p>

Lastig he, als ze niet uit zichzelf willen slapen. Ik denk dat de hulp van de osteopaat op de langere termijn misschien ook wel invloed heeft op het slapen.
Verder: ik lees dat je bij de eerste tekenen of bij de "maximale tijd" je kindje weglegt. Sowieso is er niet echt een maximale tijd, elk kindje is tenslotte anders. Probeer het helemaal van de vermoeidheidssignalen van jouw kindje af te laten hangen. En bij het allereerste geeuwtje hoeft je baby nog niet gelijk in bed! Hou het nog even wat langer in de gaten, en wanneer je nog een paar signalen krijgt, dat is een goed moment om een bedje op te zoeken.
Veel succes! Ik had een makkelijk kindje op die leeftijd, dus helaas niet meer tips dan dit.

Probeer eens een ongewassen  shirt van (de vorige dag) jezelf of je partner bij hem in bed te leggen. Wel goed opletten dat het niet voor het mondje komt. Je bent ruikt dan de vertrouwde geur van papa of mama. Bij mijn zoontje hielp dat enorm goed. Hij was als hij alleen Was zonder ons bang dat ging toen hij  10 weken was weer over. Nu slaapt hij gewoon zonder shirt heerlijk in zn eigen bedje

Hoe lang laat je hem huilen? Ze mogen best 10-15 minuten huilen voordat ze in slaap vallen.
Ik herken wat je zegt hoor, mijn dochter is 13 weken en overdag zelf in slaap vallen is gewoon moeilijk voor baby's. Ik herken het ook nog van mijn oudste dochter.
Mijn dochter valt de helft van haar slaapjes keurig zelf in slaap, de andere helft op mijn arm en dan leg ik haar na 2 minuten weg. Dan wordt ze even wakker, maar krijg ik haar wel weer in slaap.
Ik ben ook snel geneigd om haar te pakken als ze huilt, maar ik ging eens bijhouden hoe snel ik haar oppakte en vaak was dat al binnen 5 minuten. Voor je gevoel is het veel langer. Maar nu laat ik haar max 15 minuten huilen, en ja dat voelt heeeeel lang maar dan slaapt ze vaak wel. Veel baby's moeten zichzelf in slaap huilen en dat mag best 15 minuten duren.
Mijm dochter slaapt ook graag op haar zij, misschien werkt dat voor jouw kindje ook?
En over het kinderdagverblijf moet je je nog niet druk maken hoor. Ik werk op een kinderdagverblijf en daar gaat het eigenlijk altijd goed. Het is nog nooit gebeurd dat een kind alleen maar op mijn arm wilde slapen. Dus dat komt echt vanzelf goed. 
Het is ook gewoon heel normaal dat je kindje niet goed zelf in slaap valt, ik denk dat het bij 95% van alle kindjes zo werkt! 
Wat ik hier ook merk, is dat mijn dochter s ochtends 2x een kort slaapje doet van 30-45 minuten en dan s middags een lange slaap van 2-3 uur. Vaak wordt ze na 45 minuten wakker, dan moet ik 10x de speen terug steken en dan is ze er 'doorheen' en slaapt ze 2 uur lang door. Soms is het ook een kwestie van doorzetten en er een half uur naast blijven staan ipv je kindje gauw weer oppakken.
Succes, hopelijk heb je er wat aan! Probeer het soms even door te zetten. Is lastig hoor, dat weet ik... maar je zal zien dat het er komende weken meer ritme in komt!

Hay,
Hier ook een onrustig mannetje(wss door verborgen reflux en KMA). Zit nu sinds gisteren op Pepti.  Dat gaat tot nu toe heel goed: hij slaapt weer! Ik zou advies vragen aan de KA. Voeding indikken wellicht ? Bedje schuin etc.

Succes 

Ons kleine ventje viel ook niet zelf in slaap overdag, maar snachts kan hij het wel. Wij zijn gestart met een puckababy, en merken dat het hem overdag veel meer rust geeft en uiteindelijk wel in zijn eigen bed in slaap valt. 

Hi, 

Ik heb het ook gehad met mijn zoon tot 4 maanden en wat ik ervan geleerd heb voor de volgende keer. Je tijd uitzitten! Ben bij babyfysio/osteopaat/ andere voeding van alles geprobeerd, maar niks werkte. 
Knuffel je kindje lekker en probeer hem af en toe even weg te leggen. Tuurlijk mogen ze even huilen, maar bij mij werkte dat niet beter. Verborgen reflux met krampjes zijn gewoon vervelend. 
En maak je ook geen zorgen over de opvang dat komt ook wel goed. 
Sterkte ermee! Ik weet hoe zwaar het is. 

Ik wil je niet ontmoedigen hoor, want mijn situatie is misschien heel anders maar ik weet hoe het is. Mijn dochter van 7 maanden heeft nooit overdag geslapen en sinds 4 maanden de nachten ook zeer belabberd. We zijn nu bezig met een EEG voor haar en ze wordt binnenkort opgenomen. 
Het schijnt dat de meeste baby's na 3 maanden wel beter gaan slapen, dus ik hoop voor jou dat dat zo is. Vraag hulp van vrienden en familie en bied je baby comfort. 
En aangezien ik al lang in de medische molen zit met haar hoor ik vaak dat het een heel veel voorkomend probleem is en vaak vanzelf oplost (maar bij ons dan niet) daarom doen ze eerste weken niets. 
Baby's die weinig slapen zijn vaak slimmer. Mijn dochtertje kan al staan, zegt al mama. Kroop al met 4 maanden en zat met 5 maanden. Dus misschien heb je een 'screamer' Een baby die geen baby wil zijn. (Mits je de rrr probeert toe te passen en alles ten spijt) het wordt makkelijker, echt waar. Ondanks dat mijn dochter niet slaapt kan ze.zich wel goed vermaken... En lekker laten logeren af en toe.

Terug
Bovenaan