niet slapen zonder 3x opgetild te worden

Hallo mama's
Ik heb een tip nodig. Mijn dochtertje van 11 maanden wil alleen nog maar slapen als ze 's avonds wordt opgetild. Ze valt dan in mijn armen meteen in slaap. Dit gaat zo drie keer per avond voordat ze de nacht ingaat.
Eerst was een aai over haar bolletje genoeg, maar tegenwoordig dus niet meer.
Mijn man en ik hebben geprobeerd om haar te laten huislen, maar gisteravond was het zo erg dat ze totaal overstuur was geworden en alleen bij ons in bed viel ze in slaap. We hebben haar drie kwartier laten huilen en bleven wel in de buurt, maar zijn daarna twee uur bezig geweest om haar in slaap te krijgen, dus dat was toch niet de goede methode.
Heeft iemand met ervaring een goede tip voor mij? Wat kunnen we doen om haar rustig te leren slapen? Of is dit zowiezo een moeilijke leeftijd?
Alvast bedankt! Nathalie
 
Hoi, Ik heb ontdekt dat mijn dochter van 3 maanden snel in slaap valt als er een doekje over haar gezicht ligt. Verder helpt het als ik haar in bed leg zodra ze in haar oogjes wrijft of gaapt.
Dit waren tips die ik kreeg en ze helpen meestal. Overigens slaapt ze snachts nog steeds tussen ons in, anders zou ze wel veel onrustiger slapen denk ik. Als het in haar eigen bedje lukt is dat natuurlijk beter, (zeggen ze) Succes.
 
Hoi Nathalie,

Hoeveel tijd kost het je, ofwel hoe vervelend vind je het om je dochter die drie keer op de tillen? En slaapt ze daar dan de hele nacht mee door?

Wij hebben op een gegeven moment besloten ons zoontje in bed te leggen, en maar te laten huilen; de eerst dag huilde hij anderhalf uur, de tweede drie kwartier, de derde 1 kwartier.

Wel moet je doorzetten, dus niet na drie kwartier een toch maar weer eruit halen, zoals jullie hebben gedaan, want dan leert je dochtertje niet dat het de bedoeling is dat ze ZELF gaat slapen.

Aan de andere kant heeft ons zoontje tot bijna zijn tweede verjaardag altijd wel een beetje gehuild bij het slapen. Als wij het alternatief hadden gehad van een kwartiertje optillen, hadden we dat veel liever gehad, maar dat werkte niet bij hem.

Succes,
michelle.
 
Onze oudste was 9 maanden toen ik haar leerde zelfstandig in te slapen. Daarvoor droeg ik haar altijd rond tot ze sliep, maar dat duurde steeds langer en ik had er geen zin meer in. Op een gegeven moment heb ik ze na het vaste bedritueel in bedje gelegd, kusje nog en toen de kamer uitgelopen. Na een paar minuten weer even naar het bedje gelopen om gerust te stellen, maar niet oppakken. Iedere keer deed ik er een paar minuten langer over tot maximaal 10 minuten. De eerste avond duurde het 45 minuten voor ze sliep, na heel veel huilen natuurlijk. De tweede avond ging het al sneller en de avonden daarna nog sneller. Ik was verbaasd hoe snel ze de nieuwe gewoonte geaccepteerd had. Daar had ik nou al die maanden een probleem van gemaakt. Maar dit schijnt niet bij alle kinderen te werken. Succes. Groetjes.
 
hoi Nathalie,
mijn doechtertje didt ook ze is 11 weken. ik had bijna een weken niet opgetide en ging vaak hulien en ik ging bij haar bed stond totze ging sliep, en dat heeft geholpen.

sucsses,
Jet
 

Beste Nathalie,

Wij doen onze zoon altijd tegen 19.15 uur in bad, en daarna een papfles met rijstebloem. Kinderen worden al moe door het badje en wanneer ze een papfles krijgen moeten ze extra inspanning verrichten. Wanneer we hem in bed leggen krijgt hij de speen. Deze krijgt alleen tijdens het slapen gaan in bed.
In ieder geval hoop ik dat je wat met deze tip kunt, want wij hebben geen problemen met inslapen, het voordeel van het 's avonds een papfles ze slapen ook nog de nacht door en zijn 's morgens niet zo vroeg wakker. Ook kun je haar lievelingsknuffel een dag op je huid dragen zodat er de geur van jou aan zit (nestgeur).

Ik wens je heel veel succes ermee

Groetjes henriette
 
Inderdaad is bij onze dochter ook gebleken, dat ritueel erg belangrijk is. Wij doen het eigenlijk precies hetzelfde als Henriette (grappig om te lezen) en dat werkt bij onze meid ook prima. Zij had al snel een "troostpopje"wat ook bij haar ligt in bed, met speen en dan "zeurt"ze even en valt dan in slaap. Wel is ze 's nachts nog wakker soms omdat ze de speen mist, maar sinds we dit ritueel doen (vanaf een week of 5 al, ze is nu een half jaar) gaat het naar bed gaan prima. Ook 's middags gaat ze op een redelijk vaste tijd naar bed (tussen 11.30-12.00) en dat werkt ook prima.
Succes ermee en ik ben benieuwd. Oh ja wat onze oppas wel eens doet als ze daar niet kan slapen is de deur open (iets geluid) of de radio zachtjes aan, dat werkt dan daar ook prima. In ieder geval is het wel noodzakelijk dat ze wel moe is als ze gaat slapen, want anders wil die van ons ook niet zo...
 
Ik ben blij met jullie reacties. Ik wil toch nog even antwoord geven op de vraag van Michelle. Ons dochtertje slaapt tussen half een en 5 uur 's nachts vaak wel door. Maar daarvoor wordt ze een paar keer wakker. Mijn probleem is niet dat ik haar moet optillen, maar dat eerst een aai genoeg was, toen was het even optillen genoeg en nu moeten we haar optillen en erbij gaan liggen tot ze in slaap valt. Het wordt dus steeds meer ipv minder. Ik vraag me af of we haar teveel verwennen, maar aan jullie verhalen te lezen, zijn we niet de enige. Slapen kost tijd. Ik hoor van mensen in mijn omgeving altijd dat hun kinderen zo goed slapen, dus ik dacht..ik doe vast iets fout.
Groetjes Nathalie
 
Terug
Bovenaan