Niet slapen

Onze dochter van 5 weken slaapt naar ons idee veel te weinig. Overdag hooguit een urtje of twee 's middags en 's nachts ook heel weinig. Vooral 's nachts is het probleem dat ze na de borstvoeding niet goed kan boeren. We lopen dan soms wel anderhalf uur met haar door het huis voor de laatste boer komt..en dan maar hopen dat ze niet nog 20 minuten de hik krijgt. Overdag wil ze alleen bij ons zijn, in bed, de box of de kinderwagen lukt het niet.
Het cd adviseerde inbakeren, maar we vragen ons af of dat de oplossing is als de boertjes zo 'dwars'zitten. Wie heeft een advies?
 
Hoi Anoniem,

Helaas heb ik geen antwoord voor je. Sterker nog, wij zitten met hetzelfde probleem. Onze dochter is 2 weken oud en ze slaapt ook nergens anders als in onze armen. Dit is erg vermoeiend. Ook zij heeft moeite met het laten van een boertje en dan ligt ze de hele nacht te hikken en te knorren. Ik hoop dat iemand een antwoord heeft!
 
Hallo,

Ik had het zelfde probleem. Mijn zoontje , nu 10 weken, wilde ook niet in zijn bed, box noem maar op, ook alleen bij mij. Als ik hem in zijn bedje wou laten slapen, moest hij er slapend in gelegd worden. maar op een gegeven moment lukte dit ook niet mee. snachts nog wel overdag lag hij de hele tijd bij mij te slapen'. Bij mij lag hij altijd op zijn buik. Dus heb ik hem een keer op zijn buik neergelegd. Hij heeft gelijk zij slaap ingehaald. Nu vond ik het een eng idee. Maar wilde hem toh lekker laten slapen. Dus heb ik een speciaal matrasje gekocht, waar die door kan ademen als zijn neusje in het matrasje ligt, en een videocamera. Bij ons hielp dat. Hij heeft nog wel last van dat hij niet snel in kan slapen. Hij heeft echt een 15 minuten nodig om in te slapen. Dus dan huilt hij. Maar ik kan hem wakker in bed leggen.

Groetjes Patricia
 
Hallo,
Onze dochter (nu 5 mnd) had dit in het begin ook. Het knorren en hikken en alleen bij mij slapen. Ik was er kapot van, van die bijna slapeloze nachten. Dit is voor de kleine van twee weken. Onze dochter slaapt nu 's nachts zonder geluid!!! De tip is blijf het proberen, maar wil niet te graag, want dat komt vanzelf. Alles gaat weer over na verloop van tijd. Je hebt er nu zeker niets aan, maar het is wel de waarheid. Dat je 's nachts zolang met de kleine oploopt om een boertje te doen, nu is mijn vraag heeft ze last van dat ze niet boert?
Onze dochter boert ook slecht, maar heeft er volgens mij niet zoveel last van. Ik legde haar weer terug om verder te slapen en deed als ik haar uit het bedje haalde alsnog de boer, die komt altijd vrij snel. Ik weet niet of inbakeren zal helpen. Ik persoonlijk vind het daar te vroeg voor, of is ze zo onrustig dat het misschien wel nodig is. Luister naar je gevoel!!!

Ik wens jullie heel veel succes!
Groetje Hannie
 
Hoi,
Net wat Hannie zegt: misschien hoeft ze wel helemaal geen boertje te laten, dat hoeft niet hoor. Mijn dochter sliep ook heel weinig overdag, ze was gewoon heel waqkker. Wij legden haar dan gewoon in de box en daar lag ze dan te spelen, en af en toe sliep ze een half uurtje. Ik heb nog nooit zo'n tevreden kind gehad! De zoon die daarna kwam, wilde niet in de box slapen, die wilde alleen in zijn bed slapen, maar ik heb bij geen van mijn vier kinderen lang gewacht op een boertje. Soms moest ik dan 5 minuten later wel naar ze toe, en dan kwam het boertje meteen, maar dat is beter dan anderhalf uur rondlopen. Na een maand of drie ging het slapen bij allemaal goed, mijn dochtertje accepteerde toen de speen, en mijn zoontjes vonden hun duimpje. Ik heb wél met ieder kind een paar maanden in bed gelegen terwijl hij/zij op mijn buik lag te slapen, heerlijk!
Trouwens nog een tip tegen de hik: laat ze nog een beetje drinken, dan is het zo over!
Succes
 
Heb je al eens geprobeerd wat er gebeurt als je je kindje laat slapen zonder boertje? Mijn zoon boerde zelden en als hij het al deed na het slapen. Scheelt je heel wat gewandel.
Mijn ervaring is dat je nacht heel wat rustiger wordt als je kind gewoon lekker bij je in bed ligt. Makkelijker met voeden, je hoeft je bed niet uit en wordt dus niet zo erg wakker en met troosyen handig, omdat je al troost voor je kind echt huilt en echt wakker is.
 
Terug
Bovenaan