niet slapen

A

Anoniem

Guest
Hallo,

ben 12 december jl bevallen van een dochter. Ze heeft een slechte start gehad aangezien ik  voor de bevalling 2 keer morfine toegediend heb gekregen. Borstvoeding lukte ook niet en ze heeft 3 dagen amper gedronken. Nu begint ze het pas een beetje te leren maar drinkt per keer nog amper 30 cc.
Ook heeft ze heel veel last van darmkrampjes.
Aangezien ze pas een paar dagen oud is, weet ik dat ik niet moet zeuren. Maar doordat de bevalling zo super zwaar was heb ik slaap nodig. Die krijg ik helaas niet, aangezien mijn kleine meid amper slaapt. Ze doet meer hazeslaapjes van 20 minuten en dan alleen op schoot. Zodra ik haar neerleg dan begint ze te huilen. Dit doet ze dus ook 's nachts en krijg dus niet echt de kans om bijvoorbeeld 2 uur achter elkaar te slapen.
Wie heeft hier ervaring mee? Zijn er tips? Of moet ik gewoon afwachten en zal het beter worden?

groeten een oververmoeide mama

Hiii, wat rot dat je zo'n moeilijke start hebt gehad. Ik kan me voorstellen dat je uitgeput bent. Zelf ben ik 24 augustus bevallen en wij hadden ook een moeilijke start met ziekenhuis opname etc.
Ook ik kon mijn dochter niet eens naast me leggen dan begon ze al te huilen. Ik zeg daarom tegen iedereen die dit probleem heeft, koop een draagdoek. Ik heb deze: http://www.beginnings.org/newnative/ zo kan je kindje lekker bij je zijn, en drinken wanneer ze wil, en geloof me, het wordt ECHT beter na een paar weken, ze heeft je nu gewoon heel erg hard nodig, geef haar de tijd om lekker dichtbij jou te zijn en je zal zien dat het beter wordt. Dat vele aanleggen in het begin is normaal om de borstvoeding te stimuleren, en ook dat wordt minder!!!
Sterkte, ik weet hoe zwaar het is!

xxx

Heb je het er al met de kraamverzorgster over gehad. Misschien heeft zij nog wat tips over wat je kunt doen.
En echt over een poosje als ze een ritme heeft word thet allemaal beter.

Merel vond toen ze zo klein was het heerlijk om niet te strak maar stevig in een badcape gewikkeld te worden. Zodat ze het idee had dat ze werd omarmd.
Ik deed dit alleen als ze overdag in de box lag en ik in de buurt was hoor.

en je moet maar zo denken je kindje heeft 9 maanden heel dicht bij jou gezeten. Ze hoorde altijd je hartslag je stem   en andere geluiden ruikte je constant jij was er altijd.
En nu nu opeens de grote wereld met allemaal dingen die ze nog niet eerder heeft gehoord og geroken.
er is zoveels nieuws zoveel indrukken
dus is het dan onlogisch dat ze het allerliefste bij jou is.

en deze eerste dagen zijn misschien zwaar maar vergeet er niet zoveel mogelijk van te genieten want echt het gaat zo snel.
Hoewel als ze ouder worden ze ook leuker worden dat hele kleine frummelige gaat er zo snel of.

veel sterkte ermee

Karin

hai hai,

Begrijp ik goed dat ze uit de fles krijgt?? In dat geval kun je vragen of papa eens wil vasthouden en flesje geven. Ook al is het maar 1 dagdeel (of nachtdeel hihi) in het weekend. Dan kun jij ff lekker slapen. Dan kan je weer de hele wereld aan, al is het maar een uur of 4 achter elkaar. Althans, zo was het bij mij.
Onze Navara wordt ook direct wakker, als ze op schoot slaapt, en ik leg haar in de box/ledikant. Wat bij ons heel erg helpt is haar wakker in haar bedje leggen. Ok, ze moet zichzelf wel even in slaap huilen. Soms 1 minuut, soms wel een kwartier. Het is heel moeilijk om ze dan te laten liggen, maar dan slapen ze wel beter. Dan schrikken ze niet zo snel wakker. Als je dit een dag doet, hoor je echt wel het verschil tussen in slaap jengelen en een 'er is echt iets aan de hand' huiltje.

succes,

Mama van Navara
(09-10-08)

Hi,

Niet dat ik de wijsheid in pacht heb, maar ik heb er veel moeite mee als ik lees dat mensen hun kindje laten huilen. Natuurlijk wordt dat minder als je ze laat huilen want ze leren dat hun hulpkreet niet beantwoord wordt door de persoon die ze als hun beschermer zien. Ik zou bijna een oproep aan moeders hier willen doen om af te stappen van het: 'temmen' van baby's door ze te laten huilen, natuurlijk is het moeilijk om je kindje te horen huilen > het gaat tegen je instinct in!!!
Dus andere mama's niet boos worden, maar ik wordt altijd echt naar van het idee dat mensen hun baby laten huilen...

xxx

Hoi,

Gefeliciteerd met je dochter, wat een moeilijke start, ik snap heel goed dat je juist na zo'n zware bevaling wat extra rust nodig heeft,   maar je meisje heeft die zware bevalling ook gehad en daardoor een flinke behoefte aan haar moeder, misschien helpt het als je haar overdag dicht bij je houd, idd niet laten huilen, de eerste maanden huilt een baby echt omdat ze je nodig heeft, je zou haar in een draagdoek om je heen kunnen houden, als de nachten heel zwaar zijn omdat ze bij je wilt zijn is een cosleeper misschien iets, dat is een wiegje   met een open zijde die je tegen jou bed aan kunt trekken, zij is dan dicht bij jou en jij kunt misschien wat beter liggen!
Je man is de komende weken misschien ook wat extra vrij, laat hem eens een nacht overnemen, 1 nacht volledig slapen kan je al een flinke stoot nieuwe energie geven!
Over de bv, kun je daar niet alsnog mee beginnen??? ik weet het niet hoor maar volgens mij is dat zo kort na de geboorte nog steeds mogelijk, misschien kun je daar voor even bellen, als je het uberhaubt wil natuurlijk.

Nou hoop dat je er iets aan hebt..

Geniet van je kleine meid Liefs MJ

Ik kan je maar EEN goede raad geven: BEL METEEN EEN LACTATIEKUNDIGE VOOR EEN AFSPRAAK!!!!!

Jullie hebben een moeilijke start gehad, dat los je niet meer op met een kraamverzorgster alleen.

Verder: laat je man alle hulptroepen inschakelen die er te vinden zijn voor je huishouden. Het enige waar jij nu aan hoort te denken is je kind, je borst en jezelf.

Niet wachten met die lactatiekundige hoor!!! k heb het al te vaak fout zien gaan in deze fase!
Bel je alsjeblieft meteen???

Terug
Bovenaan