niet slapen

Mijn dochter van 8 maanden sliep 's avonds altijd meteen in nadat we haar na een (borst)voeding in bed legden. Sinds een paar dagen is dat niet meer het geval. Ze wil niet gaan slapen in haar bedje en gooit haar, anders zo geliefde speen, demonstratief het bed uit. Ook in slaap wiegen (was altijd een goede oplossing) is geen optie. Alleen als ze bij ons op de kamer is wordt ze rustig. We doen net op we gaan slapen en dan valt madame na een tijdje ook wel in slaap. Maar dat is natuurlijk niet ideaal. Wie weet een oplossing, een goed ritueel?
 
Hoi,
Het lijkt me een duidelijk probleem van niet willen: Als ik moeilijk doe, proberen papa en mama van alles om me in slaap te krijgen, dat is leuk: AANDACHT
Probeer je dochtertej volgens een vast ritueel op bed te leggen en laar haar kamerdeur open staan. Blijf in de buurt, ga na een paar minuten er naar toe en leg haar weer neer, geef de speen terug en steeds dezelfde opmerking: nee, je gaat nu lekker slapen. Ze moet duidelijkheid krijgen, dat wat jij wil, dat dat ook gebeurt, op een lieve manier. Consequent zijn is in deze periode erg belangrijk, maar je dochter komt ook op de leeftijd dat ze last kan krijgen van verlatingsangt. Daarom zou ik wle in de buurt blijven en steeds naar haar toe gaan. Die stukjes dat je uit haar kamer bent steeds langer maken.
Suces.
Anne
 
Terug
Bovenaan