Niet slapen

Mijn zoontje van 9 weken wil overdag niet slapen in zijn bedje. Hij wil eigenlijk uberhaupt niet slapen en het kost me de hele dag door alle moeite om ervoor te zorgen dat hij toch een beetje slaapt. hij is met een keizersnee geboren en vooral in het begin was ik erg moe. Ik heb nooit smiddags een dutje kunnen doen en heb nooit eens tijd om even wat voor mezelf te doen. Ik heb ook geprobeert om hem te laten huilen in de hoop dat ie dan zou slapen maar dat werkt ook niet. Zijn er moeders die hetzelfde hebben meegemaakt en misschien tips hebben? (snachts slaapt hij wel gewoon!)
Ik ben echt een beetje radeloos,...
 
Met de kans dat ik eentonig wordt........ inbakeren heeft bij ons ontzettend veel geholpen! Samen met de adviezen uit Inbakeren brengt rust. Ik heb zelf de pacco doeken maar deze kosten 39,95€

www.debakermat.nl en www.pacco.nl

Hou je wel aan de adviezen van het inbakeren brengt rust, dan kan je ook weer vrij snel van de doeken af zijn.... regelmaat dus: wakker, eten, spelen, tot rust komen in box en dan bij eerste vermoeidheidsverschijnselen: inbakeren en wegleggen....
Even laten huilen hoort daar wel bij, maar 15 tot 30 minuten, dit is nog te overzien..... Binnen een paar dagen moet het dan beter gaan!

Groetjes Nynke
 
Hoi Nynke,

Thnx voor je advies. Ik heb inbakeren wel geprobeerd alleen werd hij daar helemaal woest van. Ik vind het dan moeilijk om door te zetten en weet ook niet of dat de bedoeling is.
Het vreemde is dat hij s'avonds slaapt als een roosje (zonder in te bakeren). Ik leg hem nu iedere middag rond dezelfde tijd op bed na de voeding en verschoning. Soms slaapt hij dan een half uurtje maar vaak zet hij het op een brullen en houd dat rustig een half uur vol waarna ik hem uit bed haal (zijn bedje moet wel leuk blijven denk ik dan). Ook komt hij nog steeds elke 3 uur voor voeding (behalve s'nachts) en soms zelfs al na 2,5 uur. Ik probeer echt om het ritme erin te houden maar dat lukt niet altijd omdat hij dus soms eerder komt voor zijn eten. Misschien maak ik me wel te druk en komt het straks vanzelf allemaal in orde. Ik vind het alleen zo sneu voor het manneke want het is toch erg wanneer je slaapt hebt maar niet in slaap kan komen! Verder ga ik de laatste tijd eigenlijk niet veel weg met hem zodat hij niet teveel indrukken opdoet waardoor hij weer van slag is, maar ik wil ook niet te zeikerig zijn,...
Mochten er nog meer moeders zijn met dit probleem of een tip dan hoor ik dat graag!

groetjes,
Rianne
 
Hallo Rianne
ik kan me aansluiten bij de vorige schrijfster. Mijn zoontje (inmiddels 1 jaar 3 weken) sliep ook slecht overdag. Toch ben ik begonnen met inbakeren, begeleid door wijkverpleegkundige van het cb. Tevens heb ik het boek regelmaat en inbakeren van Ria Blom gekocht en hier tips uitgehaald waar ik wat aan had. Ik vind het vervelend om te zeggen maar het huilen hoorde hier ook bij . Het moet natuurlijk niet   te gek worden en je moet zeker doen waar je jezelf prettig bij voelt. Maar het belangrijkste was voor mijn zoontje toch ook het schema van slapen, eten, samen spelen, alleen spelen en zo gauw er een teken van vermoeidheid was weer naar bedje. De box hielden we echt voor het spelen!
Na een paar dagen ging het beter en na een aantal weken  konden we ook stoppen met het inbakeren.  
Heel veel succes.
Groetjes....  
 
Hai Rianne,

Mijn zoontje sliep overdag ook heel slecht de eerste maanden. 's Nachts sliep hij wel goed, dus daar waren we erg blij mee. Ik heb me er op een bepaald moment bij neergelegd en hem wel op vaste tijden op bed gelegd, zodat hij in ieder geval tot rust kon komen. Om te voorkomen dat hij alleen maar heel hard ging huilen, ging ik vaak wel op een stoel naast zijn bedje zitten. Dan bleef hij rustig en zo leerde hij op vaste tijden in bed te liggen. Rond een maand of 5 hadden we eindelijk overdag ook een vast slaapritme te pakken. Hij sliep toen als volgt:
19:00-07:00
09:00-10:00
12:00-14:30
16:30-17:00

Inmiddels is hij ruim een jaar en slaapt hij overdag 2 keer ruim 1,5 tot 2 uur. Ook 's nachts slaapt hij prima (dat heeft hij overigens altijd gedaan).We kunnen hem nu sinds hij 5 maanden is gewoon op bed leggen op zijn vaste tijd en hij gaat dan ook direct slapen. Nu is het zelfs zo dat hij zelf naar de trap loopt als het bedtijd is en dat hij dan zelf wil slapen.
Wij hebben overigens nooit ingebakerd, omdat het 's nachts wel goed ging.
Groetjes Cato
 
Hi,

Ik weet niet hoe je het inbakeren hebt gedaan, maar mijn dochter werd ook echt woest als die doeken niet strak genoeg zaten..... Als ze ook maar een klein beetje wiebelruimte had, ging ze net zo lang door totdat ze los was....

In het begin (met de gewone doeken) heb ik ook wel eens nog een toetje uit de borst (kan ook fles natuurlijk) gegeven zodat ze heel relaxed werd....

Ik heb nu de pacco doeken, hierbij leg je de armpjes ieder apart gelijk vast... Ze werd dan gelijk rustig en had dat toetje aan de borst ook niet meer nodig......
Met de gewone doeken moest je het ene armpje tegen houden terwijl je het andere armpje ook nog moest inpakken.... daardoor werd ze vaak al woest.

Het laten huilen is inderdaad wel nodig, maar ze zeggen dat je dit minimaal 15 minuten en ideaal is 30 minuten.... Na de met jezelf afgesproken tijd, mag je naar je kindje toe om even te troosten. Ik nam dan zelfs mijn dochter even uit bed om nog een boertje te laten en luier te controleren. Daarna ging ze dan weer in bed en weer even huilen. Vaak was dit maar twee keer nodig (hield maar 15 minuten vol hoor!)

Groetjes Nynke
 
Bedankt voor al jullie adviezen. Vandaag heeft Storm voor het eerst bijna 3 uur geslapen overdag. Wat een verademing! Ik heb zelf ook even lekker een dutje gedaan. Heerlijk was dat want dat heb ik sinds de bevalling niet meer kunnen doen.
Ik leg hem nu op bed zodra ik zie dat hij moe is. Hij huilt dan wel een poosje maar valt uiteindelijk toch in slaap.
Ik heb echter nog 1 vraagje, is het niet verkeerd om hem een kwartier te laten huilen? Ik voel me daar nog weleens schuldig over en vraag me af of het goe dis om hem dus gewoon te laten huilen.
Alvast bedankt weer!

Rianne
 
Hi,

Dat huilen moet je anders zien (zegt een moeder die het bij de eerste twee ook niet over haar hart kon verkrijgen....)....

Jij en ik en een heleboel andere mensen hebben soms even tijd nodig om stoom af te blazen.... Wij doen dat door bijv. uren aan de telefoon met een vriendin te klagen, of door een potje tennissen, door met borden te smijten..... Of voor het slapen even ons kussen opstompen, even lekker schurken, even ......

Onze kinderen kunnen dat allemaal nog niet.... het enige wat zij kunnen doen is huilen.... Ze voelen zich vreemd, ze zijn moe, willen nog zo veel, maar kunnen nog zo weinig..... ze hebben die tijd van huilen even nodig om alles eruit te gooien, daarna vallen ze in een hele diepe slaap.... Als we ze niet laten huilen, en ze in slaap tutten, slapen ze vaak maar kort.... en zijn dan dus ook niet uitgerust....
Het ene kind heeft dit huilen echt nodig, het andere kind gaat vrolijk in bed kraaien en valt daarna in een diepe slaap....

Hopelijk zo wat schuldgevoel weggehaald???

Groetjes Nynke
 
Terug
Bovenaan