(niet) slapen

Ook ik ben een van de stille meelezers, en schrijf zo af en toe eens.
Ik word helemaal knettergek van het niet kunnen slapen. Afgelopen nacht had ik 1 uur en 1 kwartier geslapen. En overdag ben ik dan zo moe. Heel de nacht ook trouwens. Ik slaap al maanden slecht, maar deze week overtreft alles...
Soms lig ik wakker van helemaal niets, gewoon slapeloosheid zeg maar, maar ik word ook vaak wakker met rusteloze benen. Dan kan ik gewoonweg niet blijven liggen.
Zo, een heel klaagrelaas. Misschien heeft iemand een supertip? *ik hoop het zo*

ha!

Wat vervelend zeg!

Echt een tip (huis tuin keuken) heb ik niet.
Wel kreeg ik van mijn gyn slaaptabletten, wou ze liever niet innemen, ook nog niet gedaan, maar als je er dan echt doorheen zit kun je het wel gebruiken, en t is aan t eind van de zwangerschap niet schadelijk.

Verder vertelde ze mij dat je evt ook een nacht naar t zh kan voor zwaardere medicatie, dit omdat het wel heel nuttig is om voor je bevalling goe uitgerust te zijn.

succes.

groetjes

Ik slaap ook heel slecht, maar probeer toch op tijd mijn bed op te zoeken...
En ook al slaap ik niet... wellicht rust mijn lijf toch wel uit...
Verder doe ik overdag ook niet zo heel erg veel meer.... Hou me echt koest, anders ben ik bek en bek af....
Het is te doen zo... maar goed... zal blij zijn als ik weer wat meer uurtjes slapen kan!

Grjts,
mama Peet

Slapen is echt lastig hè, zo aan het eind! Draaien is al weken nauwelijks mogelijk, dan nog die onverklaarbare slapeloosheid, rusteloze benen, kramp, plaspauzes (en daarna maar zorgen dat je weer in slaap valt!)...
Ik heb niet dé tip voor je, helaas. Misschien een beker warme (Chocolade)melk voor je naar bed gaat. Schijnt ook goed te zijn tegen kramp. Je benen wat hoger proberen te leggen. Ik heb ze nu op een dubbelgevouwen voedingskussen liggen en heb sindsdien geen kramp meer gehad!
Verder zou ik het echt niet weten...

Sterkte! Kaskes

hoi Sofie,
Wat vervelend voor je. Ik doe maar een paar suggesties die je misschien allang een keer geprobeerd hebt. Hebben jullie een bad? Lekker in bad gaan schijnt goed te zijn, misschien met een ontspannende Kneipp olie of zo? Of anders douchen voor je gaat slapen (inclusief masserend je haren wassen). Zelf zit ik nu 's avonds het laatste half uurtje even een sudoku puzzel te maken, soms zet ik er een rustig muziekje bij op. En ik zit dan tegelijk op zo'n fitness bal (soort skippy bal). Daar kun je schijnbaar alleen maar ontspannen op zitten (bekkenbodem lekker ontspannen) en een beetje wiebelen. Zoiets? Ik wens je heel veel sterkte, want het is wel prettig als je een beetje uitgerust bent voor de bevalling. Nogmaals, toi toi toi.
Monika

Ik kan ook niet meer lekker slapen, die dikke buik trekt mijn hele rug hol als ik op bed lig (ik slaap op mijn zij) en dat doet pijn. Ik heb de laatste weken fysio dan slaap ik wel iets beter dus dat scheelt. Mijn benen smeer ik na douchen in met een speciale beengel dan voelen ze weer een stuk lichter en comfortabeler en verder kijk ik s'nachts tv, niet dat er veel op is maar National Geographic heeft nog wel aardige progamma's waar ik dan weer een uurtje of 2 zoet mee kan zijn. Ik tel af tot de bevalling want de enige manier om weer een beetje te kunnen slapen is doodgewoon bevallen maar ja dan heb je weer gebroken nachten door de voedingen en eerlijk gezegd is dat ook niet alles hoor.

Groetjes en succes ermee.

Puk

Dank jullie, voor het meedenken. Ik heb volgens mij alles al geprobeerd. Behalve de opname in het ziekenhuis, maar daar ben ik ook enigszins huiverig voor. Ik hoop gewoon dat hij snel komt, dan heb ik iets om na te kijken 's nachts :) Poes vindt het wel reuzegezellig met z'n tweeen midden in de nacht film kijken.
Welke beengel gebruiken jullie? Ik heb die van Kneipp.

Terug
Bovenaan