Niet slapen

Ik ben een februari mama (1 feb), maar dat forum is nauwelijks actief, vandaar dat ik hier maar een onderwerp open.
Mijn dochter is nu 8 weken en slaapt sinds een paar dagen overdag helemaal niet meer. Ze wil bijna constant vastgehouden worden.
Ik bied haar regelmaat en, voor zover dat mogelijk is met een hyperactieve peuterzus van net 3, ook rust. Als ze moe begint te worden, leg ik haar wakker in bed, of in een hangmatje in de box beneden. Ze accepteert het even, maar gaat daarna huilen. Even pruttelen vind ik niet erg, maar echt hartverscheurend krijsen kan ik niet meer tegen. (haar zus was een huilbaby die zeker het eerste jaar 7 tot 8 uur per dag huilde en zij sliep bijna helemaal niet, ook 's nachts niet).
Ze krijgt bv en dat gaat goed. Ze groeit goed en is tevreden zolang ze bij mij is. Maar ik moet dus ook nog voor haar zus zorgen en zou het liefst ook eens iets in het huishouden doen (nooit gedacht dat ik dat nog eens zou zeggen ;-)
's Nachts slaapt ze gelukkig wel aardig, voor een baby, en ook altijd gewoon in haar eigen bed. Ze kan het dus wel.
Herkennen jullie dit? Is dit een fase?

We hadden dit de eerste 1,5 maand. Maar dat waren duidelijk krampjes. Ook slaapt Timo nu steeds in bed of in de kinderwagen. Niet meer in de box.
Nu de krampjes over zijn; gaan we elke 5 minuten even kijken en troosten. De eerste paar keren was het wel 10x naar boven lopen, dit werd steeds minder. Nu is het vaak nog 1 á 2 keer.
Hopelijk heb je er wat aan :).

Succes!

Zo hier precies het zelfde met Railey...ik heb dus ook nog 3 andere kinderen waar ik voor moet zorgen en indd ook het huishouden moet gedaan worden.

Ja ik weet het ook soms niet meer waarom hij zo huilt en als hij slaapt dan is het een hazenslaapje maar indd snachts slaapt hij dan wel.

Mocht iemand tips hebben dan hoor ik ze ook graag want ik zit ook nog met 3 kinderen van 4 jaar 3 jaar en 1 jaar en dan Railey zelf

Als je ze niet wil laten huilen is het misschien een idee om als je ze in bed heb gelegd te gaan stofzuigen. vaak vallen kindjes door het monotone geluid in slaap, wellicht heb je dit al geprobeerd of wil je ze toch niet laten huilen dan zou je
misschien een draagdoek kunnen proberen, heb er zelf een van tricot slen maar is dezelfde als van draagdoek.nl als onze kleine meid erg onrustig was kwam ze in de draagdoek snel tot rust en viel ze zo in slaap. Met dit soort draagdoek liggen ze in een goede houding dicht tegen je aan.en zelf heb je je handen ook een beetje vrij.

Tevens vond ik het niet alleen fijn om haar zo rustig te krijgen maar vind het ook een fijne oplossing om boodschappen te doen heb je tenminste nog wat ruimte in de wagen denk zeker als je er 2 hebt.

Hij is vrij prijzig maar je hebt er erg lang plezier een vriendin gebruikt hem nog bij een kindje van 9maanden. Volgens mij mag het tot 2jaar maar is wel beetje afhankelijk van wat je zelf prettig vind gezien het gewicht, nu ze nog zo klein is vind ik het nog helemaal niet belastend omdat de druk goed word verdeeld.

Denk dat het zeker het proberen waard is.
Succes en groetjes

op advies van het cb hebben wij een slaap-waakritme toegepast bij onze zoon. Hij kon niet in slaap komen, omdat ik zijn gehuil niet aan kon horen. Ik haalde hem te snel weer uit zijn bedje.
Nu leg ik hem bij de eerst moeheidsverschijnselen (gapen, ogen wrijven, wegkijken) in bed. Mag maximaal 10 minuten huilen. Stopt bij binnen 10 minuten en gaat dan weer huilen, moet je opnieuw beginnen met tellen.
(Mijn zoontje stopt vaak al na 5 minuten)
Huilt hij na 10 minuten nog, dan ga je naar hem toe, geeft evt. speen, aai over zijn bolletje en zeg dat hij lekker mag gaan slapen.
Dan ga je weer weg en doe je dit evt. nog 1 keer. Lukt het daarna nog niet, dan uit bed halen, troosten en later nog een keer proberen.
Bij ons werkt het erg goed! Succes!

hoi ik ben ook een feb. mama..onze dochter is nu ook 8 weken (van 3 feb.)..Merk echt dat ze rond de 8 weken weer wat moeizamer slaapt en graag bij je is (volgens "oei ik groei" een sprong in de ontwikkeling). Ik pas de 10 minuten regel ook toe..kijk op de klok wanneer ze begint te huilen, is het langer dan 10 minuten dan ga ik haar troosten. Maar vaak is het idd, nog geen 5 minuten (die lijken soms al lang) en slaapt ze als een roosje!!
ik denk dat het een fase is..Ik hou de rust en regelmaat er met zulke momenten goed in (slapen, verschonen, voeden, "spelen" in de box, bij de eerste vermoeidheidssignalen weer naar bed..) Dit werkt hier prima, alleen zijn de slaapjes vaak wat korter dan normaal en komt ze wat vaker voor voeding (BV)...

Terug
Bovenaan