niet slapen

Mijn oudste zoon is momenteel 22 maanden en ongeveer een week na de geboorte van zijn broertje (inmiddels 9 weken geleden) wil hij 's avonds niet gaan slapen.
Over het algemeen gaat het 's middags wel goed; ik leg hem op bed en hij slaapt dan vaak binnen 10 minuten, maar als ik hem 's avonds om 19.00 uur op bed leg dan mogen we blij zijn als hij om 21.00 uur een keer in slaap is gevallen. Hij huilt niet, maar zit uren te kletsen in zijn bed.
Hij is 's ochtends gewoon weer om 7 uur wakker en je merkt aan hem dat hij te weinig geslapen heeft. Hem 's middags korter of niet laten slapen hebben we al geprobeerd, maar dat maakt geen verschil.
Iemand tips hoe we hem eerder kunnen laten slapen?
Alvast bedankt.

Groetjes Mirjam
 
Hmm.... lastig zeg? Hoe laat gaat zijn broertje naar bed? Misschien hem samen naar bed brengen bijv. om 19:00uur en dan nog 10 minuutjes beneden een boekje lezen met papa en mama (quality time) en dan naar bed. Want hij is de grote broer, dus hij mag wel iets later naar bed?

Succes :)
 
Het is waarschijnlijk een fase nog van onwennigheid omdat de baby er nu is. Loïs heeft ook een tijd slecht geslapen, maar dan vooral 's middags omdat we een kleine erbij hadden. Nu, na 4 weken... is ze weer helemaal terug in haar oude ritme. Ze moeten gewoon wennen. De één langer dan de ander. Ik zou elke avond hetzelfde ritueel aanhouden en dan accepteren dat ie nog niet slaapt. Kan zo ineens over zijn!

Succes ermee!
 
beetje late reactie, maar in de tussentijd op vakantie geweest.
Zijn broertje gaat altijd eerst naar bed en we zeggen hem altijd nog even weltrusten zodat hij ook ziet dat zijn broertje ook al slaapt.
Ook hebben we een vast ritueel 's avonds waar ook het verhaaltje lezen bij hoort, maar nu 3 maanden later blijft hij moeite hebben met inslapen. Gisteravond was het zelfs pas 22.15 dat hij in slaap viel, zucht....
 
Terug
Bovenaan