Niet slapen

Ik zal me kort voorstellen. Ik ben ook een mei moeder, mijn zoon is 8 weken.

Mijn zoon is over het algemeen een vrolijk mannetje.
Sinds 2 nachten huilt hij 's nachts veel. Gisternacht ben ik bezig van 23 uur tot ongeveer 2 uur voor hij in slaap was (in die tijd heeft hij alleen gehuild).
Vannacht was het weer mis, nu van 23 uur tot half 3 , toen heb ik hem maar bij me in bed genomen, hij heeft tot ongeveer kwart voor 4 geslapen, toen ik hem weer in bed legde was het na een kwartier weer raak. uiteindelijk heb ik hem om 4 uur gevoed (was ook ongeveer zijn tijd), toen viel hij in slaap aan de borst en heb ik hem slapen weg gelegd, toen heeft hij ongeveer 3 uur geslapen en begon het weer.
Ik heb van alles geprobeerd, voeden, negeren, knuffelen, lopen, zingen, speen, verschonen enz. niets hielp.

Mijn vraag aan jullie hebben jullie hier ervaring mee?
hebben jullie tips voor mij?

hey,

onze kleine meid is nu ook 8 weken, en heeft af en toe ook zo'n nacht.. wij proberen haar in bed te houden tijdens zo'n bui.. ga dr naast zitten op n stoel en aai af en toe over dr buikje.. wat hier wel heel erg hielp is overdag de regelmaat erin brengen..
we kwamen erachter dat als ze overdag een drukke dag heeft gehad (visite, veel in de box liggen) ze 's nachts in dr eigen bed niet wil slapen.. nu leg ik dr standaar 's middags in bed.. en gaat t 's avonds ook een stuk beter..

succes!

ik ben een juni moeder maar kijk even met jullie mee. Wij zijn de trotse ouders van ons tweede kindje. Maar mijn ervaring met de eerste was ook als er veel drukte overdag was dat ze s nachts niet sliep. Wij deden haar gewoon overdag lekker in haar eigen bedje en met visite gingen we gewoon naar haar kamertje.

Wat voor de nacht heel erg geholpen heeft was inbakeren (doe ik nu ook bij ons zoontje) vaak gaan ze met hun armpjes tekeer en zijn ze onrustig, dat inbakeren moet je even navragen, officieel mag dat pas vanaf 6 weken maar onze zoon heeft in het ziekenhuis gelegen en daar deden ze het al (is nu 2 weken oud), hun maken daar absoluut geen probleem van. Onze zoon slaapt er echt heerlijk van.

De 3 r ren, (rust reinheid en regelmaat) zijn erg belangrijk, dat is de goudenregel vind ikzelf altijd.

Ik hoop dat je vannacht beter slaapt, want een goede nachtrust is erg belangrijk.

Succes

Het hoort bij jonge baby's dat ze periodes onrustig zijn. balen als dat in de nacht valt. Sven is altijd rond etenstijd onrustig en tot 9 uur 's avonds. Inbakeren hielp bij ons ook goed. Hopelijk gaat ze snel weer lekker slapen.

Misschien dat een paar druppels lavendel in het wiegje kunnen helpen!

Bedankt voor jullie reacties.
De afgelopen nachten heeft hij weer heerlijk geslapen (en ik dus ook), op zijn nachtvoeding na die hij nog steeds rond 4 à 5 uur wil hebben, maar dat mag.
Ik ga denk ik ook iets meer regelmaat erin brengen, ik breng hem nu altijd naar bed als hij moe wordt, en na voeding van 13 of 14 uur direct (na even knuffelen). Nu zal ik hem overdag ook wat sneller neer leggen, misschien dat dat helpt.

ben een maart moeder maar lees soms hier
ook de verhalen.
ik las al van inbakeren dai een ide ons dochtertje
licht in een inbakerslaapzak daar liccen ze geborgen maar met wel wat beweging vrijheid
en die kan je op eigen iniatief mee beginnen
kijk maar eens op www.bakerzak.nl
ik heb er nog een voor je als je het wat vind
het is wel een roze .

Terug
Bovenaan