Niet stil te krijgen

<p>Hoi lezer, </p><p>ik heb een dochtertje van 10 weken oud nu (4 weken te vroeg geboren). Overdag gaat het wel oké (wel ietsjes lastig met slapen, ze geeft zich moeilijk over, zit eigenlijk overdag alleen maar in draagzak, pikt het nog niet in box, wieg, kinderwagen etc, ook van alles al geprobeerd) maar zou gauw ze de fles van 1830/1900 krijgt is het moord en brand thuis! Soms begint het al om 1700 uur en het kan zomaar doorgaan tot een uur of 2200/2300, zijn dit haar huiluurtjes? Ik dacht eerst van we hebben een te drukke dag gehad daardoor doet ze dit, maar ze doet het dus ook als we ons 24/7 opsluiten in huis en het super rustig is qua tv/radio noem maar op. Niks is op dat moment goed, niet lekker vasthouden, een klein flesje, inbakeren noem het maar op. Ze blijft gewoon doorgaan, ik ben echt ten einde raad en ze krijst zo hard het gaat door merg en been. </p>

Onze zoon (geboren met 41+2) deed dit ook vaak vanaf een week of vier. Wat er aan de hand was? Geen idee. Als hij dan ophield, viel hij ook altijd als een blok in slaap. Soms hielp hier bij ons om z'n fles wat eerder te geven, dus misschien was hij aan het clusteren? Bewegen hielp meestal ook wel, dus rondlopen, wiegen en desnoods autorijden. En met hem douchen, al ging het gehuil daarna wel verder. Maar dan had je toch even een kwartiertje rust.
Goed om te weten: het is vanzelf overgegaan toen hij een week of 10 was.
Heel veel succes en sterkte tijdens de huiluurtjes. Het kan je echt tot wanhoop drijven, maar het gaat over! 

Heeft ze nergens last van van krampjes maagzuur ? Oververmoeid door het vele huilen. 
Hier hebben wij dit ook de eerste weken gehad. Mijn zoontje  had onzettend veel  pijn van de krampen van de 24 uur huilde die er 18 uur.
Ook wij waren ten einde raad.toen uiteindelijk de goede  voeding  gevonden bleef die daarna nog huilen  dit kwam door de oververmoeidheid omdat die zo weinig had geslapen  in die weken daarvoor.
Dus toen zijn we rust en regelmaat  gaan doen. Dit was even pittig en doorbijten maar uiteindelijk een heerlijke baby nu. 
Ben je al naar de dokter geweest ?
Het is en blijft zoeken bij zn kleintje  en dat is het frustrerende

Hier ook gehad, wekenlang! Ook altijd s avonds. Het enige wat hielp was met haar rondlopen, mn dochter op haar buik op mijn arm. En maar heen en weer lopen in de kamer en wiebelen, soms wel 2 uur lang. Zodra ik stil stond of ging zitten, begon het krijsen weer. Uiteindelijk viel ze wel in slaap, maar dat was vaak maar voor een kwartiertje. En zo ging dat door tot 23:00 uur.
Echt een heeeeele pittige periode. Ik ben nu 19 weken zwanger van ons tweede kindje en ik zie alweer enorm op tegen die avonden....
Geen idee wat dé gouden tip is.. sommige kindjes hebben dit gewoon. Je moet er doorheen, maar t kan best wel een aantal weken aanhouden. Veel succes!

Hoi! Gecorrigeerd is ze dus 6 weken. Onze dochter is nu bijna 9 weken en we hebben het gekrijs nu veel beter onder controle gelukkig. Het wordt vanaf 6 weken minder en tot 6 weken zal het op z’n ergste zijn. 
Bij mijn dochter begon het vanaf zo’n 3 weken. Ze begon rond 18 uur, bij ons hebben we ook een paar keer tot 2 uur zo gezeten. Verschrikkelijk maar het zijn krampjes. En omdat ze zo overstuur is blijft ze erin hangen. Het werd bij ons ‘minder’ nadat ik haar inpakte met een zachte deken/doek en heen en weer wiegde, alle lichten uit, geen prikkels geven. Probeer zoveel mogelijk de baarmoeder na te bootsen, ik deed ook het geluid ‘shhhhhh’, schijnt dat ze dit horen in de buik en op youtube zijn er filmpjes waaroo je een hartslag hoort, dit schijnt ook te helpen. Heb het zelf niet geprobeerd.
Probeer elkaar af te wisselen en te rusten zodat je er elke avond goed op voorbereidt bent. 
Succes! 

O wat een ellende he! Hier ook zo erg gehad.
Ze is nog geen makkelijke baby, en eigenlijk weten alleen mijn vriend en ik een klein beetje haar handleiding. Bij anderen schreeuwt ze nog steeds moord en brand, ook door eenkennigheid die nu komt hoor.
Maar wij hebben in het begin ook veel gedacht dat er echt iets aan de hand was (wel koemelkeiwit allergie, maar daarvoor waren we al over op andere voeding toen ze 5 weken was). Tig keer aan de lijn bij de huisarts, zelfs nog een dag door de kinderarts laten observeren. Allerlei tips en druppels en weet ik het wat tegen krampjes, niks leek te helpen.
Uiteindelijk bleek een vaste volgorde in handelingen overdag de truc. Maar 's avonds van 17-18 uur tot 23 uur was het nog steeds drama. Alleen rondlopen in de draagdoek of (ingebakerd) wiegen op de schommelstoel met een speen in kon haar sussen.
1 troost: nu is ze 6 maanden en sinds ze een maand of 4 is, slaapt ze ook 's avonds. Het is vanzelf over gegaan, dat vele overstuur huilen.

Veel kleintjes hebben in dit blok hun huiluurtjes. Onze dochter is dan ooo erg rommelig. Gelukkig valt het huilen wel mee, zolang ik wel actief blijf handelen. Erg lastig zo rond etenstijd ;-) En het maakt niet uit of we een drukke of rustige dag hebben gehad. Ik blijf altijd wel de standaards controleren: Luier? Krampjes? Maagzuur? Honger? Als ze echt ontroostbaar is, dan doet de fles het altijd. Ze gaat dan ook eerder naar bed en bij ons slaapt ze dan als een blok uren door... 
En heb ook erg in de sprongen, die kunnen ook erg vermoeiend zijn.
Je kunt niet meer dan je best doen en dat ook blijven denken. Fases gaan over... sterkte.

Ooh hel!! Ik was alweer vergeten dat de avonden er zo uitzagen ? Urenlang aan een tiet hangen, alleen maar gedragen willen worden, wegleggen ho maar, mezelf met kind en al ‘opgesloten’ in de slaapkamer, huidhonger en maar huilen en huilen... 
Zodra mn vriend thuis kwam van het werk begon het (en dat lag dan niet aan m’n vriend, maar aan het tijdstip)... van 17 tot 22 alléén maar zoals hierboven. En zomaar in één keer was het over! En gek genoeg kan ik me niet meer herinneren wanneer ? Ik dacht in die tijd alleen maar: hoe dan?? Hoe dan als je ooit meerdere kinderen mag krijgen?? 

Hart onder je riem: het niet tof, je denkt dat je je leven nóóit meer terugkrijgt, maar heus echt waar het stopt en dan vergeet je het ook weer heel snel!! Knuffel!! 

Terug
Bovenaan