Niet te genieten en veel huilen

Hi,

Ik moet het even van mij afschrijven en heb ook advies nodig.

Mijn dochtertje van 5 weken is al sinds 2 dagen echt niet te genieten. Niets is goed, ze wil overdag helemaal niet slapen en aan het begin van de avond is ze helemaal over haar toeren. Ze ligt continue te huilen, ook als je haar vasthoudt.

Normaal gesproken slaapt ze lekker overdag en heeft ze alleen van 4 uur 's middags zot een uurtje of 8 's avonds van die trutuurtjes.

Net samen met haar zitten huilen, want ik weet het ook even niet meer.

Herkennen jullie dit?

Groetjes
Brootje

P.S. ik probeer de methode van Ria Blom door te voeren.

He wat vervelend brootje voor jou en je kindje.

Misschien is het maar van tijdelijke aard. Wij zitten ook wel eens een paar dagen niet lekker in ons vel. Maar wel erg zwaar voor je.
Ik weet er alles van mijn zoontje kan ook lang hartverscheurend huilen.

Als het langer gaat duren laat het even weten, dan hebben we allemaal nog wel wat tips voor je

Succes

Hi,

Doordat ze vrijdag en zaterdag zo uit haar doen was, heeft ze zaterdagavond voor het eerst gespuugd. Ik schrok er behoorlijk van, want ze kokhalsde helemaal en het kwam er met een flinke straal uitzetten en ze maakte ook een heel hoog piepgeluid. Net alsof ze het heel benauwd had. Heb vannacht ook niet echt lekker geslapen. Steeds maar even luisteren en kijken of het goed ging met haar.

Vanochtend heeft ze wel heel lief geslapen, maar na de voeding van 14.00 uur slaapt ze maar half. Steeds van die hazeslaapjes en dan weer brullen. Ze krijgt om de 4 uur voeding, dus ze moet nog 2 uurtjes wachten.

We proberen de methode van Ria Blom te volgen. Beter bekend als het Ritme van Ria!!! Alleen breekt het mijn hart soms om haar in haar bedje te laten huilen. Maar ik weet dan gewoon dat er niets aan de hand is met haar en dat ze alleen maar huilt om aandacht. Gaan we haar nu uit bed halen, dan heeft ze straks door dat je met heel hard huilen, papa of mama naast je bed kan krijgen die je eruit gaan halen en gezellig met je gaan zitten. Dat vind ik soms heel moeilijk hoor. Het liefst zou ik haar dan troosten. We troosten haar nu in haar bedje, stoppen haar armen weer even onder de dekens, speentje erin en een aai over haar lieve bolletje. Soms werkt het, maar soms ook niet!

We kijken haar gedrag nog even aan de komende dagen. Misschien maakt ze ene sprongetje door en anders even kijken wat de wijkverpleegkundige zegt.

Maar moeder van 2jongens, bedankt voor je reactie!

Groetjes
Brootje mv Julia

Hai brootje,
wat je schrijft, klinkt erg bekend. Wij zijn na 2 weken begonnen met het ritme van Ria, maar dit was niet voldoende. Ons zoontje bleef voor mijn gevoel te veel huilen en natuurlijk kan je door alle vermoeidheid ook niet zo veel meer hebben.
In overleg met de wijkverpleegkundige zijn we hem gaan inbakeren en het resultaat was eigenlijk meteen merkbaar. Ons zoontje sliep lekker door. Op een gegeven moment hebben we het eetschema losgelaten, omdat we door het inbakeren het slaaphuiltje en het eethuiltje herkenden. En soms zat er maar twee uur tussen de voedingen en  soms vier uur. Als je naar jezelf kijkt, heb je op sommige momenten van de dag meer honger dan op andere momenten. Heb vertrouwen in het feit dat je kindje het zelf kan regelen. Natuurlijk kan je het wel in de gaten houden, maar als een baby echt honger heeft, blijft hij net zo lang huilen tot hij eten krijgt en gaat hij echt niet meer slapen, hoe lang je hem ook laat huilen. En hoe meer hij zijn eigen ritme kan volgen, hoe rustiger hij wordt en jij ook natuurlijk. Heel veel sterkte!

Terug
Bovenaan