niet te vroeg

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Mijn man en ik zijn daarstraks namen gaan bekijken en bedenken welke namen we mooi vonden voor ons eventuele kindje. En ik kijk elke dag wel even op dit forum en bekijk en lees verder dingen over zwanger worden/zijn op het internet.
Is dit niet raar als je bedenkt dat we nog niet eens begonnen zijn met zwanger te worden?
Ik voel me er gewoon wat onzeker over en voel me de laatste tijd ook wat emotioneler dan anders (waarschijnlijk van de afbouw van medicijnen) en dan denk ik dat ik geen goede stabiele moeder zal zijn enzo.
Zijn er meer meiden die zich wel eens zo voelen?

Van een onzeker Nadientje.

nee voel me niet onzeker ofzo!! maar wel dat we namen hebben enz das heel normaal hoor kus kus

he nadine

Ik kan me best voorstellen dat je wat onzeker bent. Is natuurlijk ook niets om een nieuw leven op de wereld te willen zetten. Ikzelf ben er niet bang voor dat ik geen goede moeder ben, maar vindt het allemaal wel erg spannend en ook wel een beetje eng. Gewoon het idee dat je een nieuw leven in je gaat dragen. Wat gaat er daarna allemaal gebeuren? gaat alles wel goed? kan ik het wel aan? tja allemaal vragen waar je geen antwoord op krijgt en die je best onzeker kunnen maken.
Ik denk nu maar gewoon als ik zwanger wordt is het ook 'ment to be' en zal het allemaal wel goed komen.
Tuurlijk is het normaal om onzeker te zijn. Ik denk dat iedereen dat wel is, maar dat de meesten het niet 1,2,3, toe durven te geven.

wat betreft de namen............ wij zijn al heel lang bezig met welke namen we leuk vinden. Helaas liggen we niet altijd op 1 lijn. Maar ach we hebben ook nog we de tijd. Ik ben nog niet zwanger en als het wel zover is hebben we nog 9 maanden.

Nou ik denk dat ik nu wel genoeg geschreven heb. Nadine, je moet gewoon je onzekereheden op blijven schrijven hoor! er zijn altijd wel meiden die je op kunnen beuren en misschien ook wat van je onzekerheden weg kunnen nemen.

Veel liefs daan

Hee Nadine,
Heerlijk toch om er mee bezig te zijn!!!
Ik denk dat iedereen weleens momenten heeft dat zij onzeker is en zich afvraagt of zij een goede moeder zal zijn. Dat zal zelfs nog wel zijn als je kleine/grote kinderen hebt.
Maar iedereen doet het op zijn eigen manier en het leven gaat niet over rozen en ik denk dat jij daar wel over mee kan praten. Ieder huisje heeft zijn kruisje en tuurlijk zal jij ook een goede moeder worden!!! Het feit dat jij er al zo over nadenkt is eigenlijk al toppie toch! Succes meis!!!

Hoi Nadine,

Ik ben net gestopt met de pil in de hoop volgendjaar nog een kindje te mogen krijgen.
En ook super onzeker! Niet over de naam maar of het al wel zo'n goed idee was om voor een 2e kindje te gaan.
Als ik deze maand zwanger mag raken is dat precies de zelfde periode als mijn 1e zwangerschap. Zullen ze straks op de zelde dag geboren worden? Is mij + mijn zusje overkomen. Echt geweldig! Maar zullen mijn kinderen dat ook vinden???

Ik denk dat onzekerheid er bij hoort. Maakt het voor mij ook wel wat spannender.

groetjes, Ikky

PS: aan welke type namen denken jullie? Een top 10 naam of wat anders.

Dank jullie wel voor jullie reacties. Lief!
Ik zal zeker mijn onzekerheden blijven uitspreken, want ik weet dat dat me help om me weer zekerder te voelen.

Liefs, Nadine.

Ikky, wij willen ons kindje vernoemen naar de opa's of oma's. Alleen dan niet precies dezelfde namen, maar 1 naam waar beide namen van de opa's of oma's in voor komen.
Voor een meisje hadden we al een naam maar voor een jongetje nog niet.
Deze vernoemnaam zal dan waarschijnlijk de tweede naam van ons kindje worden.
Verder hadden we wel al namen voor een meisje maar nog niet voor een jongetje.Dus daar hebben we ook naar gekeken.

he meiden,

in het begin, net na het stoppen met de pil, vond ik het ook allemaal wel eng. ja krijgt toch een hoop verandwoording met zo'n kleintje erbij.

over de namen zijn we het al eens. mijn vriend heeft de jongensnaam bedacht, naar zijn vader. en ik heb de meisjesnaam. en gelukkig vinden we de namen allebij mooi haha.

verder ben ik absoluut niet onzeker over het moederschap. ik heb een opleiding gehad vaar kinderpsygologie, pedagogie en opvoedkunde in voorkwamen. heb 1,5 jaar op een kinderdagverblijf gewerkt en heb inmiddels mijn eigen kinderdagverblijfje. je leert veel op school. maar in de praktijk nog veel meer!

liefs esther

Terug
Bovenaan