niet terug rollen

Hallo mama's,

Mijn zoontje van bijna 6 maanden rolt al wel op zijn buik (sinds 2e paasdag) maar rolt nog niet terug.

Loopt hij dan achter of voor of juist normaal op schema? Hoe kan ik hem stimuleren? Of moet ik hem maar gewoon laten doen?
Meestal rolt hij links om, rechtsom eigenlijk nooit of in elk geval zelden.

Ik ben zo trots dat hij al wel omrolt op zijn buikje, maar vraag me toch wel af of het een normale ontwikkeling is.

Groetjes,
Nancy
 
Hoi,

Maak je maar geen zorgen, het is volgens mij heel normaal!! Mijn dochtertje is nu bijna negen maanden en rolt zich pas sinds een paar weken weer terug. Het komt allemaal vanzelf wel! De één is nu eenmaal wat sneller dan de ander.......!



 
Hoi,

Onze zoon was nog net geen 5 maand toen hij van rug naar buik rolde. Dit vonden ze op het CB mooi vlot. Bijna 2 maand later rolde hij pas terug (hij was al weleens terug'geklapt' maar dat ging dus per ongeluk en schrok hij ook erg van).

Over het algemeen rolt hij ook over z'n linkerschouder. Kan wel over rechts, maar blijkbaar gaat links makkelijker....maar dat hebben we allemaal toch? Als iemand mij vraagt een rondje te springen ga ik ook naar links en iemand anders zal een voorkeur voor rechts hebben.

Zal me nog maar geen zorgen maken hoor, volgens mij gaat je kindje wel goed qua tempo.

Groetjes,
Marije
 
Hoi. nancy

Mijn dochter is nu 8,5 maand en draait nu pas van de rug op de buik en ook nog niet zo heel vaak dus, ik denk dat elk kind anders is en de een is iets later en de ander iets eerder.
Groetjes Patricia
 
Dan heb ik vast een geval appart. Alijn is bijna 14wkn en rolt sinds een paar dagen zonder hulp zelf van buik naar rug. Andersom gaat volgens mij ook niet lang meer duren. Ligt vooral met verschonen (jippie!!blote billen!!) te stuiteren op het aankleedkussen en draait zijn lijfje alle kanten op. Het is dat zijn hoofd zo zwaar is volgens mij want dat blijft als enige een beetje op zijn plek liggen. haha!

Heb ook een lamp met ronddraaiende vissen aan het hoofdeinde van de commode staan. Die vind hij ook erg interessant en probeert daar naar te kijken waardoor hij zijn hoofd schuin omhoog moet draaien en waardoor zijn lijf ook een stuk meedraaid. Nog een klein stukje verder en hij ligt op zijn buik...
 
Terug
Bovenaan