niet tevreden met mirena

hoi,

Een half jaar geleden heb ik een mirena spriraal gekregen. Ik had van te voren al vernomen dat er veel mensen zijn die laaiend enthousiast zijn, maar ook veel die dat helemaal niet waren.
Ik heb hem nu dus ongeveer 6 maanden en ik ben er niet happy mee.
De eerste 6 weken heb ik elke dag wat bloed verloren en had ik elke dag soms uren lang een kramperig gevoel in mijn baarmoeder, zeker niet echt pijnlijk, maar het was er steeds.
Ik ging me toen zorgen maken en kreeg visioenen van een geperforeerde baarmoeder en infecties enz en ben naar de huisarts gegaan. Die heeft er niet naar gekeken maar wel bloed afgenomen om ontsteking uit te sluiten, dat was prima in orde.
Daarna is het bloedverlies gestopt.
Nu heb ik de laatste maanden eens per 5 weken ofzo heel licht bloedverlies, maar bijna elke dag lichte krampen in mijn baarmoeder, niet pijnlijk, maar ik voel het wel.
De laatste paar keer heb ik het idee dat ik wat bloedverlies na de sex (sorry) en als ik me buk om iets bijvoorbeeld onder het bed uit te pakken, reageert mijn baarmoeder met samentrekken.
Dat was voor mij echt de druppel en ik heb besloten hem te laten verwijderen.
Ik denk dat het niet ermstig is, maar ik ben gewoon steeds bang dat er vergroeiingen ofzo ontstaan waardoor ik onvruchtbaar word, die kans is niet groot, maar ik blijf er aan denken.
Nu gaat tie er dus uit, maar dan....
ik wil niet aan de pil (ik val in de risicogroep voor borstkanker) en een tweede kindje...tja misschien wel

groeten Elke

Hoi,

Gelijk heb je! Als het na een half jaar nog niet 'goed zit' dan is het niets voor jou. En al helemaal niet als je jezelf zorgen maakt. Wel lastig om dan een goede anti-conceptie te vinden. Is persona niet wat voor jou? Ons leek het wel wat, maar ik ben niet zo zorgvuldig.

Groetjes, KT

ps, het weghalen is zo gebeurt.

Hoi,

Ik heb ook een Mirena-spiraal laten zetten, maar ik ben er ook niet echt tevreden mee. Niet dat ik krampen heb, maar ik blijf ook dat bloedverlies krijgen en mij werd verteld dat je dat niet meer kreeg op den duur, maar goed...

Een collega van me gaat om de prikpil en is daar heel happy mee.

Misschien is dat wat?

Of een zgn pleister, ring of iets dergelijks.

Kijk anders eens op www.anticonceptie.nl

En anders moet je man een keertje voor de anticonceptie zorgen he?

Wij vrouwen zijn altijd de klos, toch?

Suc6

Ik heb hem na een jaar aanklooien laten verwijderen. Ik was het zat om gemiddeld twee weken per maand ongesteld te zijn. HIj is er net uit en het nabloeden duurt nu al een week of drie, maar dat zal t.z.t. wel op houden en dan hoop ik weer naar een normale cyclus toe te gaan.

Annemieke (zomer2006 mama)

Herken het probleem. Heb paar jaar geleden ook mirena gehad en beviel ook niet zelfde klachten als jij nu hebt. Ik heb het laten zitten en pas na een jaar waren deze klachten weg. Maar ik ben er niet opnieuw aan begonnen. Pil is voor mij ook geen optie en na enthousiaste verhalen van een paar vriendinnen gebruik ik nu de nuva ring. En ik ben er blij mee! Hij geeft minder hormonen af dan de pil en dat merk ik echt! Ik merk er gewoon niet zoveel van eigenlijk. Het werkt hetzelfde als de pil, met een stopweek na drie weken gebruik.
Het inbrengen lijkt heel wat als je die ring in je handen hebt maar zo is het niet hoor! Het is volledig betrouwbaar. Ik voel hem niet zitten of iets dergelijks en spontaan eruit gaan zal echt niet gebeuren. Het enige waar je op moet letten is dat je hem op tijd verwijderd en op tijd weer inbrengt, dat moet op die dagen op dezelfde tijden gedaan worden. Dus even goed noteren. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Grtjs Kris

Hoi Asja,
Eigenlijk stond ik nooit zo stil bij af en toe een buikkramp, maar nu ik jou verhaal zo lees. Ik heb het ook inderdaad, en ik hem hem al een jaar. Ook als ik ga zitten voel ik weleens een kramp. Soms ook wel heftig...
Maar ik laat hem nog wel ff zitten.Binnen   een half  jaar gaat ie er denk ik toch wel uit, als je begrijpt wat ik bedoel :)  Ondanks dat ik hem af en toe voel, ik vind het verder best wel prettig. Maar ik weet niet of ik het ooit weer zou doen...er zijn genoeg andere alternatieve buiten de pil.
Succes!
Anita

Terug
Bovenaan