Niet tevreden na afgekolfde melk

Mijn zoon van 10 weken krijgt borstvoeding. We zijn nu eindelijk zo ver dat hij afgekolfde melk uit een fles drinkt, echter is hij niet tevreden na de fles. Ik geef hem 150 ml afgekolfde melk. Ook met kunstvoeding is hij niet tevreden te krijgen (dus dat heeft hij maar een paar keer gehad om te proberen) . Hij blijft jammeren en slapen gaat hij al helemaal niet. Tot nu toe geef ik vlak na de fles de borst en dan is het goed.
Maar, hoe dit aan te pakken als ik straks weer ga werken of even weg wil?
Is dit herkenbaar? Hebben jullie tips?
 
En als je meer dan 150 ml geeft? Borstvoeding mag onbeperkt, dus probeer eens een grotere fles en kijk hoeveel hij op drinkt. Mijn dochtertje dronk voor mijn gevoel ook meer uit de fles dan uit de borst. Ik gaf daarom wat grotere flessen (180-200) mee naar de opvang. Die gingen niet altijd leeg, maar vaak ook wel.
 
150 ml is erg veel voor een kindje van 10 weken. Zoek maar eens op de natuurrijke maaginhoud van een baby, dan zul je zien dat dit niet meer dan 70 / 90 ml is. Misschien heeft hij last van de grote hoeveelheid melk. 
Hoe geef je de fles? Voed je therapeutisch? Dat is met je kindje rechtop zodat de fles in 90 graden staat een je kindje meer moeite moet doen om te drinken. Ook voed je dan met een zo klein mogelijke speen, het liefst zelfs een prematuur speen. Zo doet hij er veel langer over om te drinken wat meer lijkt op het drinken aan de borst. Zo wordt de zuigbehoefte ook meer bevredigd. 
 
Dank voor jullie reacties!
Hij weegt inmiddels een kilo of 8,dus hij heeft ook wel wat nodig leek mij. Ik heb 180 ook wel eens geprobeerd, dat krijgt hij niet op. Hij drinkt tot 150.
Ik voed niet therapeutisch, hij deed 50 minuten over de fles met een fase 1 speen van dr brown. Nu overgestapt op tommee tippee, nu doet hij er een half uur over.
 
Misschien is het zuigbehoefte? Soms willen ze de borst alleen als troost en blijven ze na het drinken sabbelen... Bij een flesje kan dat niet als die eenmaal leeg is. Daarna een speentje geven? Of misschien doe je dat al
 
Ik dacht ook direct aan de zuigbehoefte zoals m’n voorganger geeft. Misschien halen ze dat laatste beetje zuigbehoefte wel nog net uit de borst daarna.
 
Ja daar lijkt het wel op, aangezien hij na de borst wel tevreden is.
Maar ja, een speen zijn we al 9 weken aan het proberen, verschillende soorten, maar hij pikt het niet. Hij heeft er nog nooit 1 in de mond gehouden.
Hij is alleen tevreden als hij nog even de borst na krijgt, alleen dat kan dus niet als ik ga werken...
 
Waarschijnlijk komt het wel goed als je gaat werken, dan geeft iemand anders de fles en is de borst niet in de buurt om om te vragen. Komt dan vast vanzelf goed en ook is het fijn als ze hem op het kdv lekker extra knuffelen of in een draagzak doen na de fles (vooral de dr eerste wendagen), zodat hij op die manier ook troost krijgt.
 
Terug
Bovenaan