Jij kent je eigen kind het beste en je eigen gevoel volgen is meestal prima. Wel wil ik je het volgende meegeven. Ik herken in jou verhaal , wat mijn oudste toen ook had.
Wat bleek achteraf, hij kreeg nauwelijks voeding binnen. Hij dronk soms wel een uur aan de borst, maar ik had te weinig melk. Ik had hem net zo goed een speen kunnen geven.... Wees alert op voldoende plasluiers, en ga op het CB van de week een extra keertje wegen. Je moet in ieder geval hier niet heel stresserig over doen, want dan heb je zeker minder voeding. Dat was bij mij de vorige keer waarschijnlijk het geval. een zware bevalling, erg onzeker, .... we hadden van alles geprobeerd, lactatiedeskundige op de stoep, alle informatie die er was doorgelezen, maar het is niet gelukt.
Ik kan je heel veel tips geven, en voel me inmiddels zelf een bv deskundige (ha,ha)
Mijn zoon heeft uiteindelijk fv gekregen, het ging niet meer. Ik heb er een week om zitten huilen, ik wilde zo graag bv geven! Maar we kregen een hele lieve tevreden baby en dus ook een blije mama. Niks mis met de fles.
NU ben ik inmiddels alweer 14 weken geleden bevallen van een dochter. Bij haar volledig bv! Het gaat super! Ze groeit goed, plast en poept voldoende. Niets om me zorgen om te maken en het is echt genieten.
Nu had ik al fv in huis gehaald, omdat ik dacht dat het toch weer niet zo lukken, maar ik wilde het wel proberen. En dit keer is het gelukt!!
Nogmaals, volg je gevoel! BV geven is heel mooi, maar als jij of je kindje zich er niet goed bij voelen... de fv van tegenwoordig is ook prima! En geef niet gelijk op, maar kijk het even een week aan.
(En niet zoals ik 2 maanden, zodat mn schatje met een geboortegewicht van 3100 gram , na 2 maanden 3500 gram woog!!!! Dat is namelijk niet goed!!!! )
Ik wens je heel veel sterkte en geluk!! Bv geven is echt geweldig, weet ik nu!!
Gr Antoi