niet uit de fles alleen de borst

Mijn dochtertje is nu 3,5 maand oud. Ze krijgt nog steeds borstvoeding.
We proberen haar al een tijdje uit de fles te laten drinken. Maar onze meid wil niks uit de fles. Geen afgekolfde melk en ook geen pakje (kant en klare melk van Nutrilon).
Wie o wie heeft hier ook ervaring mee?
En wie heeft hier nog tips voor....?
Ik moet in januari weer aan de bak en dan hoop ik toch wel dat ons meissie uit de fles wil drinken. Ook al is het maar iets.
Please help.
groetjes Sandra

hallo,ik vroeg me af of je al verschillendesoorten spenen hebt uitgeprobeert? bij mij lukte het toen luca zo oud was(nu7maanden)ook niet en mij is toen geadviseerd om een dodie fles&speen te gebruiken,omdat die het meest op de tepel lijkt. het is een 3standen speen en dan op 1? wie weet heb je er wat aan,succes!
groetjes inet

Hoi,
Een poosje geleden werd de zelfde vraag gesteld....Kijk eens een stukje naar beneden...Er staat: Help mijn baby weigerd de fles (geloof ik) Hier is volop op gereageerd...Misschien heb je er wat aan.
Groetjes Regiena

quote: Regiena reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-12-2007 23:37:54'));

Hoi,
Een poosje geleden werd de zelfde vraag gesteld....Kijk eens een stukje naar beneden...Er staat: Help mijn baby weigerd de fles (geloof ik) Hier is volop op gereageerd...Misschien heb je er wat aan.
Groetjes Regiena

Hoi Regiena,
Dank je wel voor je reactie. Ik zal meteen even zoeken of ik het bericht kan vinden.
Groetjes Sandra

quote: luca_b reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('28-12-2007 14:31:41'));

hallo,ik vroeg me af of je al verschillendesoorten spenen hebt uitgeprobeert? bij mij lukte het toen luca zo oud was(nu7maanden)ook niet en mij is toen geadviseerd om een dodie fles&speen te gebruiken,omdat die het meest op de tepel lijkt. het is een 3standen speen en dan op 1? wie weet heb je er wat aan,succes!
groetjes inet

Hallo Inet,

Bedankt voor je reactie. Dus jij zat met hetzelfde probleem, maar het is bij jullie dus wel goed gekomen? Wat het uitproberen betreft:
Ik heb al vanalles geprobeerd. Speen in de bh, speen door de melk halen, liggend, zitten haar de fles te laten geven. De voeding in een tuitbekertje, de voeding haar gaan oplepelen. Ik zal de fles straks nog even in aluminiumfolie verpakken (wie weet).
Ik heb  nu 3 verschillende spenen uitgeprobeerd. Maar morgen sta ik opnieuw bij de drogist om de dodie speen te halen.
Groetjes Sandra

Hoi Sandra,
Ik heb een tijdje geleden hier de oproep "Help mijn baby weigert de fles"geplaatst.Ik heb toen echt wat aan de reacties gehad. Ik was heel gefrustreerd bezig, een paar keer per dag, zonder resultaat. Na de reacties op mijn oproepje ben ik 1x per dag (op een vast tijdstip, als ze   uitgerust en niet te hongerig is) gaan oefenen met een beetje afgekolfde melk. Bij mij gaat het 't beste als ze in het wippertje zit. Ik geef haar een half uurtje, als het dan niet is gelukt, geef ik haar de borst en probeer ik het de volgende dag opnieuw. Al na een paar dagen pakte ze en dronk ze zo'n 50 cc uit de fles. Toen lukte het weer 3 dagen niet. Ik heb toen gewoon een dagje overgeslagen en nu gaat het weer redelijk goed. Vandaag bijna 100 cc uit de fles. Ik gebruik nu een Difrax speentje voor 0 maanden zodat het niet te snel gaat (ze verslikte zich zo vaak). Ik moet in principe op 7 januari weer aan het werk maar als ze niet goed (en genoeg) drinkt uit de fles ga ik nog niet werken. Dat is gelukkig te regelen op mijn werk. Dat zorgt bij mij ook voor meer rust en nu lukt het echt beter.
Ik wens je veel succes en nog een tip: houdt het leuk voor je baby. Laat haar spelen met het speentje en maak het gezellig. Dat werkt bij mij ook positief. Maak er geen drama van, dat werkt alleen maar averechts. Die kleintjes voelen dat haarfijn aan, als jij in de stress schiet.
Veel succes!
Groetjes, Mariska

Hoi!

Hier even een tip voor a.s. moeders die weer gaan werken en door willen gaan met het geven van borstvoeding. Mij werd geadviseerd om mijn dochtertje het eerste flesje al te geven voordat ze 6 weken oud was. Dit flesje moest door iemand anders dan mij gegeven worden omdat ze haar mama toch assosieert met de borst. Ze wilde hem niet meteen (eerst kokhalzen en de speen met haar tong eruit duwen) maar na even volhouden dronk ze toch. We hebben haar toen regelmatig (een  of twee keer per week) een flesje gegeven en toen ik met 12 weken weer ben gaan werken dronk ze zonder problemen de fles bij de oppas.

Groetjes

Hoi Silvia,
die tip kreeg ik dus te laat . Ik hoorde dat pas toen onze dochter al 3 maanden was helaas..... Maar inderdaad, voor iedereen die een nog jonge baby heeft, is het een hele goeie tip!

Groetjes, Mariska

Terug
Bovenaan