niet uit de fles willen drinken

hoi mama's,

Onze kleine meid is nu 9 weken en ik geef volledig bv.
Ik ben fulltime moeder, maar ben sinds een tijdje toch aan het kolven om een voorraadje aan te leggen voor als ik een keer weg moet.
We proberen ongeveer 2 a 3 keer in de week of ze uit de fles wil drinken, maar dit wil maar niet lukken!
Heb al allerlei tijden geprobeerd; voor een voeding, na een voeding, tijdens een voeding,
tussen twee voedingen in... Ze kan het niet en gaat kokhalzen en uiteindelijk huilen.

Onze zoon, nu 5, heeft destijds nooit uit een flesje gedronken en daar hadden we zo'n spijt van dat we het niet vaker geprobeerd hebben... Ik kreeg hem niet van de borst af...
Uiteindelijk zijn we met 10 maanden gaan lepelen.

Dit willen we nu natuurlijk gaan voorkomen, maar het lijkt wederom geen succes.
We hebben flesjes en spenen van Avent.
Meestal proberen we om haar zo'n 40 cc te laten drinken, maar ze krijgt niet meer dan 20cc naar binnen.

Ik wil minstens een jaar bv blijven geven, maar het zou toch wel fijn zijn
als ik het een keer uit handen kon geven!

Wie heeft er tips?

groetjes Linda
 
Hoi Linda,

Eerlijk gezegd heb ik geen tips voor je. Wij zitten/zaten met hetzelfde probleem.En ik weet wat het is. Onze dochter is nu 13 maanden en wil nog steeds niet uit fles drinken.
Ik geef dus ook nog bv. Langer dan ik had gepland.

Toen ze 6 weken oud was hebben we elke dag geprobeerd haar een flesje met afgekolfde melk te geven. En dit hebben we 3 weken lang geprobeerd. Zonder succes. Ze weigerde de fles en ze ging krijsen en doen. En het maakte niet uit of mijn man of ik het flesje gaf. We zijn er mee gestopt want het werd echt niet leuk meer. Toen ze 6 maanden was hebben we het weer geprobeerd. Weer elke dag 1 fles ipv borstvoeding. Eerst 2 dagen ging redelijk maar daarna krijsen en krijsen.....zodra ze de fles maar zag. Als ze in slaap was dronk ze wel. Dus ik moest haar eerst in slaap wiegen en dan de fles geven. Helaas dit duurde ook maar paar dagen. We hebben 6 weken in de stress gezeten. Met veel gehuil. Uiteindelijk besloten om het maar te laten. Gewoon borst. Bij 9 maanden weer.....zelfde. En toen ze 11 maanden was weer......ben toen begonnen om overdag kv te geven met een lepeltje en 's-avonds voor het naar bed gaan een papfles ook met lepeltje. Heel gedoe. Maar ja, je moet toch wat. Door ziekte, en omdat ze op een gegeven moment heel weinig at en dronk overdag ben ik overdag ook weer bv gaan geven. 's-nachts komt ze trouwens nog 1 keer voor bv.

Laatste 2 maanden proberen we het ook met een (tuit)beker, rietje.....Water en thee wil ze wel maar melk dus niet. En het maakt niet uit of het gekolfde melk, kv of gewone melk is.

Op dit moment zit dus nog aan bv. Maar wil binnenkort dit echt gaan afbouwen.
En hopelijk gaat ze toch gauw wel melk uit (tuit)beker of met rietje drinken.
Ik hoop dat je dochter wel uit een flesje zal gaan drinken.
Succes
groejtes Chantal

 
Terug
Bovenaan