Niet uit een flesje willen /kunnen drinken...Tips?

Hoi hoi,

Even een vraag aan de borstvoedingsmoeders...

Ik geef inmiddels 4,5 maand borstvoeding aan mijn kleine meid Lotte, en wil dat nog een hele tijd blijven doen. Maar ik moet binnenkort weer gaan werken en dan zal ze ook uit een flesje moeten kunnen drinken.

Ik ben dit inmiddels twee weken aan het oefenen, maar zonder succes.Ze snapt gewoon niet wat ze moet doen met die speen in haar mondje. Ze accepteerd hem wel een tijdje in haar mond maar wordt uiteindelijk heel boos en gaat huilen. Echt zuigen op de speen heeft ze nog niet gedaan. Het is echt heel lastig.

- Ik ben begonnen met de AVENT fles heb inmiddels ook een             aantal dagen de Bfree fles geprobeerd, zelfde probleem.
- Heb met de borstvoedingsinfolijn gebeld,  zij adviseerde om een     drinktuitje van AVENT te gebruiken voor babys vanaf drie maanden maar dan zonder antileksysteem. Dit wordt een grote knoeiboel ze verslikt zich steeds en dus ook uiteindelijk huilen.
- Alleen met en lepeltje krijg ik de voeding er in, dit kost wel heel  veel tijd.
- Ik heb zowel kunstvoeding als gekolfde melk geprobeerd, maakt geen verschil.    

Kent iemand dit probleem en misschien nog een tip voor wat ik kan proberen?
Bij David heb ik het probleem gedeeltelijk gehad, hij wilde niet bij anderen uit een flesje drinken, maar hij kon het wel. Lotte lijkt niet door te hebben wat ze ermee moet .

Alvast bedankt,

Liefs Sascha.

Hoi Sacha,

Jeetje wat vervelend zeg...... gelukkig ben je op tijd begonnen met oefenen en hoeft ze het niet meteen van de ene op de andere dag te kunnen. Dat zou de stress voor jullie beiden vast groter maken.

Bij een vriendin van mij was dit ook het geval en zij heeft uiteindelijk met de difraxflessen succes gehad. Op de een of andere manier snapte haar dochter die speen wel én wat ze ook deed: een druppel moedermelk óp de speen, dat hielp ook. Maar of dit dé tip voor jou is...... Zoals je zegt: ze vindt de speen niet erg, maar snapt niet wat ze ermee moet.

Nou, succes in ieder geval!

Susan

Hoi,

Ik heb dit bij allebei mijn zoons meegemaakt ...... vooral bij de oudste heeft het best lang geduurd voordat het lukte.
Uiteindelijk is het gelukt met de Dodi-fles en - speen. Deze speen is vrij lang en heel erg soepel. Bij de oudste heeft het wel een aantal weken geduurd en toen kwam ik dus ook in de problemen met het weer gaan werken. En om nu te gaan zeggen dat je niet kunt werken omdat je kind niet uit de fles drinkt... dus toen heb ik hem geen keus meer gelaten. Op een ochtend heb ik hem steeds de fles aangeboden en dat heb ik uren achtereen herhaald, wel met tussenpozen uiteraard.... totdat hij honger kreeg en toen dronk hij eindelijk. En vanaf die dag ging het heel erg goed.
Het klinkt misschien zielig maar dat viel wel mee hoor ;). Om dit te voorkomen ben ik bij de jongste eerder gaan oefenen met de fles, hij drinkt nu wel uit de fles. Nu alleen nog de borstvoeding afbouwen.... is ook best weer een gedoe haha.
Verder raad ik je aan om het in een rustige omgeving te proberen, zonder veel dingen om je kindje heen, dat leidt af en wat misschien wel kan helpen.... in het begin toch iemand anders dan jijzelf het fles laten geven, en dit dan zelf overnemen.

Succes!!!

Groetjes, Noortje mv Skip en Bo

Terug
Bovenaan