Niet uit flesje willen drinken

<p>Hoi, mijn zoontje is nu 8 weken en krijgt borstvoeding, maar willen nu ook af en toe een flesje afgekolfde melk geven maar hij weigert m uit een flesje te drinken. Het is alleen maar brullen. Heb ook met vers afgekolfde melk nu geprobeerd maar hij blijft huilen en pakt hem niet. we proberen het elke keer tussen de voedingen door zodat hij geen hele erge honger heeft. Ik weet het ff niet meer wat we nog kunnen proberen want hij zal toch een keer moeten als ik straks weer aan het werk moet:(</p>

Welk flesje gebruik je? Van medela heb je een speciale speen en Philips heeft ook een speciale speen die op een borst lijkt. Misschien dat dat werkt mocht je het nog niet geprobeerd hebben. 

En misschien wil hij juist niet, omdat hij nog geen honger heeft? 
En inderdaad verschillende spenen proberen. Mijn zoon pakte de medela weer slechter, heel veel knoeien, en de philips avent ging wel goed.
Maar zijn ook meteen vanaf 2 weken daarmee begonnen, toen de bv goed liep. 

Je zou inderdaad eens een ander flesje kunnen proberen? Ons zoontje pakte juist de medela speen niet en juist wel een 'simpele' van Avent uit zo'n babybox. Je zou de speen van de fles ook een beetje warm kunnen maken onder stromend lauwwarm water of de speen van de fles even in je bh meedragen, zodat het een beetje naar je lichaamsgeur ruikt. Op internet kun je daarnaast ook veel tips vinden voor 'flesweigeraars'. Veel succes en hopelijk pakt hij gauw het flesje zou inderdaad fijn zijn, maar mocht hij het echt (nog) niet willen pakken, bestaat er eventueel ook 'finger feeding'.

Ja heb al meerdere speentjes geprobeerd! Nu net heeft mijn vriend het bijna een half uur geprobeerd. Toen ik en dronk hij in 1x het flesje leeg! Dus hij kan het wel :) alleen bij pappa dus niet.. :( blijven proberen dus. Bij mij hadden ze gezegd vanaf 6 weken gaan oefenen pas terwijl mijn borstvoeding eigenlijk vanaf de eerste week al heel goed ging, 

Ik had dit ook eerst met de medela calma  speen, dat vond mijn dochter helemaal niks. Daarna probeerde ik brede fles van dr. Browns en dat ging helemaal goed!

Vanaf 6 weken wordt inderdaad aangeraden om te starten met oefenen, niet dat het verkeerd is als je het eerder doet hoor ? misschien kan je het flesje oefenen iets meer trekken naar een voedingsmoment en dan ook daadwerkelijk uit de ruimte gaan anders ziet/voelt hij mogelijk alsnog dat je er bent en niets is fijner dan cozy bij mama zijn als je drinkt en het liefst nog bij mama drinken ? als hij het flesje wel bij jou drinkt, denk ik namelijk dat het (nog) meer ligt aan de drinkassociatie, doordat hij het bij jou gewend is ? als hij opeens papa ruikt en een fles krijgt, is dat waarschijnlijk nog even gek voor hem; he dat klopt niet ?

Terug
Bovenaan