Niet uit tuitbeker willen drinken

hey meiden,

Zoals het kopje het al zegt,
Mijn dochter is nu 11 maanden en ik wil proberen van fles naar tuitbeker te gaan.
Maar zodra ze de tuit in de mond krijgt, zet ze het op een brullen.
Het de tuit al op haar eigen flesje gedaan maar dat werkte ook niet.
ze proeft het drinken niet eens.
Hebben jullie een idee?

Gr. Conny
 
Hoi Conny,

Ik herken dit wel een beetje van onze meid. Zij wilde ook absoluut niet uit een tuitbeker drinken. Ze wist namelijk niet wat ze ermee moest. Er kwam niks uit enz.
Wij hadden toen de tuitbeker van prenatal, die heb je in een roze, groene en blauwe uitvoering.
Daar zit aan de binnenkant zo.n plastic dingetje wat je in de tuit duwt zeg maar. Dat ding kun je open en dicht maken. Wij hebben dit in het begin gewoon open gelaten. De beker lekt dan wel, maar zo hoeven ze niet te zuigen. Het drinken komt er gewoon uit. Toen onze meid dat eenmaal doorhad begon ze eraan te zuigen en heb ik dat dingetje gesloten. Dan heb je wel een antilekbeker.
Hoop dat het een beetje duidelijk is, maar dit heeft bij ons heel goed gewerkt.

Succes ermee
Groetjes Anninas
 
Misschien eerst een tuitbeker met zachte tuit proberen. Dat is van een soort rubber en voelt een beetje als een speen. Er zit geen antilek dingetje in.

Ik heb er zelf een van Difrax met twee oren eraan. Difrax adviseert deze beker ook als 1e tuitbeker.

Succes!

groetjes Fleur
 
Misschien een gewone beker proberen. Wij geven sinds mn dochter 6 maanden is af en toe slokjes uit een oefenbeker van difrax. Dat is een 'gewone' beker, maar dan met een uitsparing voor de neus zodat kindjes het hoofdje recht kunnen houden tijdens het drinken.

Sinds ze 8 maanden is drinkt ze tijdens de lunch een bekertje melk uit die beker. Ik houd de beker wel nog zelf vast, meestal met mijn hand om haar handjes heen. (er past ongeveer 90 cc in)

Nu is ze bijna 1 jaar, en zijn we begonnen om 's-ochtends tussendoor haar sapje ook uit de beker te geven ipv uit de fles.

Ik ga er een beetje vanuit dat ze helemaal zelfstandig uit de beker kan drinken als ze 18 maanden is (hoop ik hihihi)
 
Ik heb het probleem nooit gehad, maar onze dochter (15 maanden) drinkt sinds een paar weken zelf uit een beker. Ik ben ook al vroeg begonnen met drinken uit een gewone beker of een glas.
Ik gebruikte de tuitbeker alleen als ik niet thuis was.
 
Mijn oudste dronk ook eerder uit een gewone beker als uit een anti-lek beker. Dat snapte ze later pas. Mijn jongste wilde echt niet drinken uit een gewone beker en ook niet uit een anti-lek beker. En de fles had ik weggedaan. Zij drinkt nog steeds heel veel met een rietje. Dat gaat prima. Ze is nu 18 maanden en nu begint het drinken uit een beker te komen. Alleen nog geen grote hoeveelheden, maar ze doet het tenminste! Ook de anti-lek beker gebruikt ze.
Mijn tip is om verschillende dingen uit te proberen en kijken wat aanslaat. Soms kan je wel willen dat ze iets doen, maar lukt het niet.
 
Ik zou die hele tuittoestand overslaan. Daar leer je ze alleen maar een manier van drinken mee aan die ze over een paar weken weer moeten afleren.
Gewone beker (die jij vasthoudt) of een rietjesbeker of sportflesje met bidondop werkt vaak prima.
 
Terug
Bovenaan