Niet uit zichzelf willen slapen

Beste mensen,

Dit is mijn eerste keer op deze website/ forum en ik heb een vraagje.
Mijn zoon (Colin, 3 maanden) wil niet uit zichzelf gaan slapen. Dit is erg vermoeiend
voor ons en mijn rug. Hij valt alleen in slaap als je hem in je armen neemt en met hem loopt te "dansen". Daarna kan ik hem wel in zijn bedje leggen en slaapt hij meestal dan wel een uurtje door. Hoe gaat dit bij jullie? en hebben jullie nog tips & trucs?

Veel groetjes van een vermoeide rug......

Hoi Ellen,

Bekend probleem. Wat wij hebben gedaan is de 10-minuten methode. Dus bij tekenen van vermoeidheid wakker naar bed. Dan als hij gaat huilen dit 10 minuten laten gaan. Daarna troosten. En proberen je kindje in bed te troosten. Lukt dit niet dan even eruit maar op de kamer troosten. Als hij weer stil is zo snel mogelijk weer weg. Ook al begint hij te huilen als je je omdraait. En dan weer 10 minuten. En ga zo maar door. De eerste dagen is het even doorzetten maar op bij ons was halverwege de omkeer en viel hij snel in slaap. Wat ook erbij kan helpen in inbakeren en evt een doekje over zijn hoofd leggen. Bv een spugdoekje of wat wij hebben gedaan is een hydrofiele luier kleiner gemaakt ter grootte van een spugdoekje.
Succes en wat je ook nog kan doen is kijken bij het onderwerp voeding en daar is een onderwerp over de drie R's.
En bij groote problemen kan je ook nog een babyconsulente raadplegen. Kijk maar eens op www.babyconsulente.nl

Groetjes
Anne

Oh zo herkenbaar!
Ik heb veel gehad aan de RRR methode. Ook inbakeren en mr sliep als een roosje. Vanaf dat moment ook 's nachts. (wat een weelde)
Het is wel echt even doorbijten, wij hebben hevig protest gehad. Daan heeft werkelijk zo hard gehuild dat hij 3 dagen schor was!! Maar het heeft wel geholpen. Ik leg hem nu elke keer wakker in bed. En soms slaapt hij al binnen 1 min, soms is ie nog lekker aan het kletsen maar slapen gaat  hij zo ie zo wel. Op het CB zei men dat Daa oververmoeid was, van dat slechte slapen. Ik liep ook echt op mijn eind! Ik weet heel goed wat je bedoelt hoor!
Ik heb veel gehad aan dit boekje -> http://www.debakermat.nl/regelmaat.html
Kost weinig en is wat miij betreft veel waard!

Denk aan jezelf, het sluipt er zo in!

sterkte!
X Anita

Bedankt voor jullie reacties!!! We zijn er meteen mee begonnen, en het ging eigenlijk verbazingwekkend goed. Alleen na de voeding van 17:00 huilt , nee gilt hij tot aan zijn volgende voeding. We vinden dit zo zielig, dat ik hem rond 19:00 maar ga bijvoeden op bed (BV, liggend naast mij), en dan valt hij in slaap en slaapt hij door tot een uur of 02:00....... Wat is jullie advies hierin? Gewoon elke 10 minuten teruggaan en niet bijvoeden? Ook al is hij ZO ERG overstuur? Ik heb gisteren serieus met oordopjes op de bank gezeten, om het maar niet te horen......

groetjes van een betere rug, maar nu gebroken hart

Hoi,
Wel fijn voor je dat het in eerste instantie goed is gegaan!
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik de 10min methode niet ken. In het boekje van Ria Blom, waarover ik je eerder meldde, staat wel in dat je hevig protest kan verwachten. Daan heeft ook heel erg gehuild. Hij was erg aan het spugen ervan. Dan ging ik hem troosten, maar wel in zijn bedje laten liggen. En ik weet het: je hart breekt ervan! Mijn man heeft weleens voor Daan zijn slaapkamer deur gestaan omdat ik zei: ik ga NU naar hem toe! Dan ging ik de honden maar uitlaten om het niet te horen. Vreselijk....
Maar nu...ik ben mijn man zo dankbaar dat hij me heeft tegen gehouden. Daan slaapt nu best wel snel. Het kan eens 10 min duren, maar dat huilt ie niet, wel brabbelen.
Dus...ik hoop voor je dat het goed gaat komen en dat je hart weer word geheeld.

gr Anita

hoi hoi ellen (en anderen)

Ik ken je probleem... mijn rug is ook gebroken.. meneer was toen (ja toen) al ruim 5, 6 kilo en wij maar lopen...   Ik was blij als er visite kwam want die konden hem dan ook ff vast houden  kon mijn rug en ik ff rusten..
als mijn vriend thuis kwam stond ik bij de voor deur te wachten..  ik was dan tegen die tijd OP...

wat wij gedaan hebben is niet leuk maar ik wist me geen raad meer!
op een dag dat mijn vriend thuis was heb ik hem na weer een dag van frustie worden
(in slaap op de arm dus naar bed, in bed huilen---> ik  kijken hij lachen en er uit,er weer in en weer huilen en dus weer  kijken en eruit....  en dit ging maar door.....)
dus op een dag dat ik niet alleen was-------------------> laten huilen....
sorry... wel heb ik steeds door het raam staan kijken (op een krukje..)
onder tussen gaat het echt stuk beter! we hebben een heel vast ritme en daar gaat ie errug goed op! wel is het vaak nog wel een huil kwartiertje maar dat is volgens mij meer om de dag te verwerken....
hij slaapt nog steeds niet errug veel maar het gaat wel beter..

succes en probeer naast de oordoppen een koptel!!!

liefs Annemieke

Ik kan moeilijk over een ander zijn situatie oordelen maar kan alleen vertellen hoe wij het slapen hebben aangepakt.

Al vrij snel hebben we Vilmar boven in zijn eigen bedje laten slapen en geprobeerd een goed dag/nacht ritme te creeren! Ik leg hem bij voorkeur wakker in bed zodat hij kan leren zelf in slaap te vallen. Soms protesteert hij natuurlijk wel, maar dan aai ik 'm even over zijn bolletje zodat hij tot rust komt en ga weer weg. Dit herhalen we, indien nodig, meerdere malen en uiteindelijk zal hij in slaap vallen. (tenzij hij echt overstuur is, dan halen we hem eruit)

Ook slaapt hij 's nachts  in een bakerzakje, overdag niet want ik vind het ook belangrijk dat hij met zijn handjes kan spelen. (in mondje etc.)

's Ochtends laat ik hem wel eens in de box slapen, dan ligt ie net zo lekker. Of ik leg hem 's middags in de kinderwagen buiten te slapen, is gezond in de buitenlucht.

Ik moet zeggen, onze zoon slaapt hartstikke goed! Overdag slaapt hij niet uren achterelkaar maar ligt ook niet veel te huilen, hij is goed uitgerust. 's Nachts slaapt hij van 23.00 tot 07.00, dat gaat dus echt super.

Volgens mij moet je gewoon blijven proberen, als je het nu niet doet zit je over 2 jaar nog met een kindje wat niet doorslaapt of zelf in slaap kan komen. (ik ken ze)

Veel succes en voorzichtig met je rug!!

Terug
Bovenaan