Niet vergeten: paspoort!!!

A

Anoniem

Guest
O jee, nog en maandje en we gaan op vakantie. Stijn heeft nog geen paspoort.
We beginnen vanmiddag alvast met de pasfoto want dat zal niet mee vallen, om die goed te krijgen, geloof ik... Iemand tips?
En dan moeten we samen (de pappa en de mamma) met Stijn naar het stadsdeelkantoor. Dat wordt nog een hele toer, haha!

Succes allemaal,

Jij succes met een foto maken van de kleine!! Ze mogen hun mondje dicht hebben op de foto! Belachelijk maar ja Wij gingen met Thomas een foto maken toen hij 1,5 week oud was en toen mocht het nog wel (was voor 28 aug.).
liefs Esther

Hoi hoi, toevallig ben ik net een uurtje geleden pasfoto's wezen maken met Isa voor in ons paspoort (bijschrijven). Volgens degene die de foto's maakte doen ze op het gemeentehuis niet zo moeilijk met baby's; ze weten nu eenmaal dat die niet op commando stil zitten of hun mond dicht doen. Bij ons is het dus uiteindelijk een foto geworden waar haar mondje wel een beetje openstaat maar waar ze verder goed ernstig kijkt. Het ging best wel ok, beetje wennen op zo'n grote kruk en zo'n vreemde mevrouw die een beetje met een knuffeltje stond te zwaaien om Isa's aandacht naar de lens te trekken.
Ben dus errug benieuwd hoe ze op het gemeentehuis de foto's vinden. Daar gaan we volgende week maandag of dinsdag even heen.

Succes!

Grtz. Poppetje71 mv Isa

Deze foto staat in Lukas zijn paspoort. Hij heeft zijn mond wel een beetje open maar daar deden ze niet moeilijk over. De foto was ook zo gemaakt, Lukas was erg onder de indruk van de flits.

Overigens hoef je niet alletwee mee hoor. Als de een schriftelijk toestemming geeft is het ook goed (met handtekening).

Hoi Toulouse,

Julian is ook op de foto geweest voor de bijschrijving in het paspoort. Dat was op zich niet zo'n probleem. Mijn tip is: ga naar een fotozaak dichtbij je gemeentehuis, dus zeg maar de huisleverancier want daar weten ze het beste wat wel en niet kan/mag. Ik had pasfoto's laten maken bij een DA-drogist en zoals het daar allemaal werd verteld dacht ik dat het wel goed was, maar nee dus! Ik werd bij de aanvraag weer weggestuurd om nieuwe foto's te laten maken want ze waren veel te dichtbij. De 2e keer (bij een andere fotograaf dus) was het wel goed. Daar maakten ze hele slordige foto's in met de pc konden ze precies zo zoomen en draaien dat het helemaal volgens de regels was. Eind goed, al goed, maar wel veel gedoe.
Vanochtend heb ik het afgehaald en is Julian in mijn paspoort bijgeplakt. Wat blijkt?? De foto wordt gescand en de afbeelding is (vergeleken met de foto) een stuk onduidelijker. Heel vaag (letterlijk en figuurlijk dus)!
Maar in ieder geval: wij kunnen weg!!!

Groetjes,
Daisy

TaDaaaaH: een beetje met m’n mondje open maar ik vond het zo   knap van mijzelf dat ik alleen (aan 1 handje, ahum) op die hoge kruk kon zitten!!!Nu maar hopen dat de mensen van het stadhuis het goedkeuren....

Groetjes Stijn

Nino heeft zijn mondje ook open hoor, daar doen ze niet heel moeilijk over.....

He stijn,

Je staat er super op! Daar doen ze echt nie moeilijk over. Ik had mijn bekkie veel verder open en zelfs mijn tongetje er een beetje uit. Was ook erg moeilijk om toen zelf te moeten zitten (was pas 3 mnd).

Veel plezier op het stadhuis, misschien mag jij wel je ahndtekening zetten, ik mocht toen nog niet van mijn mama met een pen spelen

Kusje van Tess

Terug
Bovenaan