Niet wakker te krijgen

<p>Dochter van 8 weken slaapt soms na de een na laatste fles zo vast, dat ze niet uit zichzelf voor de laatste fles komt. Soms laat ik haar liggen, maar komt dan (vanzelfsprekend) vroeg in de nacht voor een fles. Ik vind het heel naar om haar wakker te maken en bekijk het dus per avond. De keren dat ik haar wel de laatste fles wil geven (die van ongeveer 11 uur) is ze niet wakker te krijgen. Hoe doen jullie dit?</p>
 
Mijn zoontje krijgt van 8 weken 5 voedingen per dag AVB 150x5. Zijn laatste fles is tussen 9 en 10 in de avond en valt na zijn fles in slaap. Hij slaapt dan  zo’n 8 uur achter elkaar. 
Doordat hij dus al zijn voedingen op de dag krijgt hoef ik hem niet wakker te maken. 
Misschien dat je meer voeding op de dag kan geven zodat ze dan lekker kan doorslapen en jullie ook ;)
 
Wij kiezen ervoor om het ritme van ons zoontje (13 weken) aan te houden. Rond 20.00 naar bed en dan maakt hij eerst zijn lange ruk. Ergens tussen 3.00 en 6.00 komt hij voor een fles. Daarna door tot 8.00.
 
We hebben geprobeerd hem om 23u wakker te maken. Dan dronk hij slapend zijn fles leeg en kwam middenin de nacht alsnog. Dus daar zijn we weer mee gestopt...
 
Terug
Bovenaan