niet wakker te krijgen

Onze dochter is 13 wkn oud,  geboortegewicht 3660, nu 6200  en krijgt nog volledige bv 6 x per dag.
Ze krijgt de laatste voeding om ongeveer 21:00 en komt dan weer om 4:00 a 5:00 uur.
We moeten van het cb haar om 23:00 nogmaals aanleggen want dan zal ze langer doorslapen. We hebben dit nu een aantal keren geprobeert maar is vaak niet wakker te krijgen wat we ook doen. Heel soms lukt het en dan drinkt ze en komt ze 1 uurtje later dan normaal weer.
Ik vind het zelf niet erg om er s'nachts uit te gaan en ik vind het zonde om een diep slapend kind wakker te maken.

Wat vinden jullie, zelf laat ik haar liever slapen !

Lekker laten slapen
Cb is makkelijk en soms hebben ze best goede ideeen maar je eigen gevoel is altijd het beste!
Ze groeit goed dus doen waar jullie je het prettigst bij voelen!

Jacomien
mama van Kylian 09-09-2007

Hoi Miekke,

Onze zoon van 9 weken zit nu ook op 6x BV en slaapt ook van 20.00 uur tot 4.00 uur.
Hij zit al een aarig poosje in dit ritme en het bevalt me prima hoor, ga vaak zelf ook bijtijds naar bed. Ik ga hem echt niet wakker maken voor een voeding hoor, als hij honger krijgt komthij vanzelf wel. Ik heb ook wel geprobeerd om hem late een voeding te geven,rond 23.00 uur, maar dan komt hij ook om 4. 00 uur, dus dat haalt niets uit!!

Groeten Alice

Hoi,

ik heb hetzelfde met Stijn. Hij is zondag vier maanden en krijgt sávonds tussen acht en hafl negen de laatste bv. Dan komt hij tussen vier en vijf weer. Het wordt al wat later. Al wat vaker vijf uur i.p.v. vier uur. Wat maakt het uit of je sávons nog een keer voedt of vroeg in de morgen? Zo krijgen ze evenveel binnen. Gewoon ja en amen zeggen bij het cb en doen wat jou het beste lijkt.

Groetjes van Marloes

Hoi. Ik zou ze gewoon lekker laten slapen hoor. Mijn tweede zoontje is nu ook 13 weken en die krijgt om kwart over 8 zijn laatste voeding (ik geef ook nog volledige bv) en dan slaapt ie tot half 4, 4 uur maar soms ook tot 6 uur.
Als ze honger hebben komen ze vanzelf, dat merk je wel.
Ik deed het in het begin ook, opblijven tot 23 uur terwijl ik doodmoe was en wat je zegt het verschil is dan misschien een uurtje of zo. Nou dan maar eruit 's nachts, ik ben het al gewend en vind het ook niet erg (niet dat ik het erg vind als ie straks doorslaapt hahahaha..)
Trek je vooral niks aan van het cb, je kunt beter je eigen hart volgen!!
Gr. Anne-Marie
mama van Tim (2,5) en Jesse (12-7-07)

Terug
Bovenaan