Niet wakker worden van honger

Hai allen,

Mijn dochter is inmiddels 4 weken oud, maar wordt nooit zelf wakker omdat ze honger heeft. Komt dit iemand bekend voor? Moet ik mij hierover zorgen maken?
Nu wekken wij haar iedere 3/4 uur, maar als we dat niet doen slaapt ze rustig door.
 
In de nacht zou ik haar rond 23.00 wekken en dan rond 6.00 weer. Ik heb mijn 2 dochters echt nóóit wakker gemaakt voor een voeding, zelfs niet in de kraamweek. Als ze honger hebben, melden ze zich wel dacht ik.
De eerste nacht na geboorte van mijn dochter lagen we nog in het ziekenhuis l. De verpleegsters vonden wakker maken ook onzin en onze dochter sliep die eerste nacht van 23.30-6.00 zonder voeding. Heerlijk zeg, wij hebben zo lekker geslapen die 1e nacht! 
Zolang je kindje gewoon goed groeit mag ze al best in de nacht zo'n 6 a 7 uur zonder voeding hoor. En als ze zich wel meld, ook goed.
Het kan ook zomaar anders zijn hoor, misschien wil ze volgende week wél ineens elke 3 uur drinken, ook in de nacht.. het veranderd toch steeds bij die ukkies. Maar wakker maken midden in de nacht zou ik dus niet doen, lekker slapen!
Hier waren er nachten dat ze 5-7 uur doorsliepen En dan weer weken achtereen dat ze élke 3 uur wilden drinken in de nacht..  Geen peil op te trekken!
 
Bedankt voor je reactie!
Het cb heeft gezegd dat we haar om de max 4 uur moeten wakker maken tot ze 4,5 kilo is (ze is nu 3,5) omdat haar glucose anders te veel kan dalen... maar ik dacht zelf ook al, misschien eens uitproberen of ze überhaupt zelf wakker gaat worden. Vannacht maar eens een keertje proberen om er wat langer tussen te laten...
 
Dan probeer je toch gewoon eens een keer 5 uurtjes? Dat is voor jezelf ook al zo fijn en zo leren ze toch ook al een béétje doorslapen. 
Mijn kinderen wogen bij geboorte al 4400/4000 gram, dus dat is een beetje anders..  maar juist bij grote baby's daalt de glucose snel zeggen ze altijd, en wij hebben ze dus nooit wakker gemaakt. 
 
Als je dochter weer boven geboortegewicht is, goed groeit en bij jou op de kamer slaapt zonder speen en niet ingebakerd dan mag je haar helemaal op verzoek voeden en hoef je haar niet wakker te maken. 
Als ze een speen heeft of ingebakerd ligt, kan ze door haar eigen hongersignalen heen slapen en moet je haar dus wakker maken voor een voeding. 
Als ze niet bij jou op de kamer ligt, merk je de vroege hongersignalen niet op en kan het dus zijn dat je haar te laat een voeding geeft. 
 
Ondertussen is mijn dochter 7 weken oud en wordt ze nog steeds niet wakker (uit zichzelf) van de honger. We kunnen haar de hele nacht laten slapen, als we haar dan wakker maken drinkt ze erg gulzig (ze heeft dus wel honger). Iemand ervaring of tips??
 
Onze dochter inmiddels bijna 5 maanden werd in het begin ook nooit wakker voor de voeding. We hebben haar wel echt altijd wakker gemaakt. Sowieso voor het beetje ritme en om haar toch goed te laten groeien.

Nu sinds een aantal weken meldt ze zich pas. Ene fles drinkt ze beter dan de andere maar ze groeit wel.

Het wakker maken heeft mij persoonlijk wel een goed gevoel gegeven omdat ze zich overdag ook nooit melde dus dacht ik dit hoort bij haar. Doe vooral wat goed voelt!
 
Terug
Bovenaan