Niet warm willen eten

Mijn zoontje van ruim negen maanden eet graag zijn fruithap en zijn boterham. Maar hij weigert steeds meer zijn warme hap. Hij begint al te "zeuren"/huilen voor hij nog maar eén hap opheeft.
Ik vraag me af waar het aan ligt (te moe, te weinig honger, vindt 't niet lekker) en wat ik er aan kan doen.
Ik heb al eens geprobeerd om hem 's middags warm te laten eten of met appelmoes erbij, maar het wordt alleen maar minder. Echt met veel moeite krijgen we er een hapje in.
Dit is trouwens zijn huidige voedingsschema:
8.00 200ml flesvoeding met bambix
11.00 fruit
12.30 boterham + 100 ml. flesvoeding
15.30 200 ml. flesvoeding
18.15 warm eten + yoghurt

Hij groet trouwens prima en slaap heerlijk van 19.00 uur tot en met 7.45 uur.

Wie heeft er tips!?
 
Hoi,
Mijn dochter is bijna 9 maanden en heeft het volgende schema met eten.
8:30 300ml flesvoeding
11:00 een koek( bv. liga, lange vinger)
12:30 1 boterham ( wil dan geen drinken)
14:30 fruit ( banaan of 2 kiwí's enz)
17.30 warm eten en een danoontje start.

Tussen door krijgt ze nog een flesje water met een beetje roosvise en dit wil ze de ene keer wel en de andere keer niet.

Mijn dochter wil alleen nog maar 's morgens de fles en soms ook 's nachts als ze ligt te spoken ( gruuu)

Verder slaapt ze van 19:00 tot 7:00 en 's morgens nog ongeveer 1 tot 1,1/2 uur.

Misschien heb je hier iets aan.
 
Hallo,

Misschien kun je beter 200 ml. flesvoeding voor het slapen gaan geven en om 15.30 uur het warm eten.
Mijn dochter is ruim 9 maanden en heeft het volgende schema:

7.30 uur: 200 ml melk met bambix
10.00 uur: fruithap
12.00 uur: boterham + 100 ml. melk
16.00 uur: groentehap + danoontje start
19.15 uur: 200 ml. melk

Om 19.30 uur gaat ze naar bed en slaapt dan tot ongeveer 7.00/7.30 uur.
 
Ik zou even een hele week stoppen met proberen dan doorbreek je het hopelijk. Voor jezelf want je wordt wanhopig van zijn weigeren (ik spreek uit ervaring) en voor hem want het is nu alleen maar een strijd. Bij mij wilde hij opeens wel weer na een week alsof hij het vergeten was dat hij het niet lekker vond zo'n lepeltje. Ik denk verder dat 18.15 erg laat is voor een warme hap. Mijn zoon is dan in ieder geval te moe om te eten en wil alleen maar drinken.
 
Misschien zou je de voeding van de middag wat kunnen minderen, zodat hij 's avonds meer trek heeft? Mijn dochter is nu 7 maanden en eet 's avonds ook warm met ons mee (1800/1830). Ik kan merken dat ze weinig trek heeft als ze laat op de middag nog wat gedronken heeft.
Als er een wat langere tijd tussen zit, dan valt ze echt aan en heeft ze er echt zin in!
Wat je geminderd hebt, kun je misschien voor het slapen gaan lekker geven?
Succes,
groetjes,
karin.
 
Bedankt voor jullie tips. Dit is voor het eerst dat ik een vraag stel op een forum, maar ik heb er denk ik echt iets aan. Ik ga jullie tips zeker uitproberen (niet allemaal tegelijk natuurlijk!)
 
Terug
Bovenaan