Niet willen douchen en haren wassen????

Hallo,

Mijn zoontje van 2 jr en 3 mnd wil absoluut niet douchen.
En haren wassen is helemaal oorlog.
In bad gaan en zwemmen vind ie prachtig dan is ie er niet uit te krijgen.
En samen onder de douche (dan hou ik of mijn man hem op de arm) vind ie ook prima.
Maar zodra die er alleen onder moet wil ie niet.
En als ik al zeg zullen we je haren wassen breekt de hel al los.
Hij vind het verschrikkelijk om z,n haar uit te spoelen en dit gaat ook altijd met een hoop gehuil.

Ik heb vanalles geprobeerd maar niks help en hij moet minimaal 2x per week z,n haar wassen.
Heeft iemand tips wat wel help???

groetjes
 
Hoi,
Wat vervelend zeg!
Heb je al geprobeerd om hem zelf de de douchekop in de handen te geven en hier mee te laten spelen? Dan heeft hij zelf de controle.
Het kan helpen om hem een nat washandje te geven en deze voor de ogen te doen wanneer de shampoo uitgespoeld moet worden.
Sterkte!
 
Bij onze 2 dochters is het ook altijd drama als er haren gewassen moeten worden. Een tijd geleden heb ik bij de Action een "kikkerdouche" gekocht, was nog geen 2 euro volgens mij, en hiermee vinden ze in ieder geval douchen wel leuk. Haren wassen blijft nog lastig, maar gaat wel steeds beter.   We leren ze dat ze omhoog moeten kijken, zodat het water niet zo erg in de ogen komt, en met een washandje ervoor.   Maar meestal is het gewoon een brulpartij, waar we even doorheen moeten (ook fijn voor de buren !).
 
Hoi!

Herkenbaar probleem. Onze dochter wil de ene keer wel, andere keer niet haartjes wassen. Volgens mij hebben alle kindertjes hier last van. Dit gaat - hoop ik- wel over als ze straks ietsje ouder worden.

Ik kreeg laatst een goede tip van een collega: als de zeep namelijk het probleem is (in de oogjes), dan laat zij haar kinderen een droog washandje op de oogjes vasthouden.

Wie weet heb je er wat aan!!
 
Hoi,

Het haren wassen herken ik!! En vanavond had ik er ook toevallig een oplossing voor.
Wij hebben naast het bad een bak staan waar al het badspeelgoed ingaat. Ik heb lekker water staan gooien in het bad met deze bak en ineens wilde mijn dochter (3)  zelf haar hoofd er onder doen. Nadat ik dit een paar x had gedaan heb ik snel haar haren ingezeept en met bakken vol uitgespoeld. Ze vond het helemaal geweldig.

Misschien heb je wat aan deze methode.
Succes.

groetjes, Ikky
 

Hallo,

Mijn dochtertje is nu 19 maanden en heeft ook een hekel aan haren wassen.
Ik ben even gaan rondneuzen of er niet iets bestaat dat je om haar hoofd heen kan doen, zodat het water niet in haar oogjes loopt.     Bij www.jako-o.nl verkopen ze een shampoo-cap, dit is een kunststof ring die je om het hoofd kan doen en die ervoor zorgt dat de shampoo niet in de oogjes komt. Hij kost 3,90 euro.
Ik heb hem zelf nog niet aangeschaft, maar ga dit wel doen.   Hopelijk scheelt het een hoop gehuil en ruzie...

Groetjes en veel succes!!
 
mijn zoontje hader ook een hekel aan tot hij mee hielp mee de badkamer schoonmaken en dus spelenderwijs de kleren uitdeed en allles mocht schoonspuiten inclusief hemzelf vanaf dat moment vind hij douchen heerlijk en wil er zelfs niet meer onderuit
groetjes christa
 
Terug
Bovenaan