niet willen draaien

A

Anoniem

Guest
Mijn zoon is net 6 maanden en vind het allemaal wel best!
Hij is mega relaxt en tevreden maar.... doet nog niks!
Wil niet op zijn buik...laat zijn hoofd meteen zakken en draait ook niet. Zijn er nog meer kids die het "rustig" aan doen of moet ik me zorgen maken? Groetjes!

Alle kinderen ontwikkelen in zijn/haar eigen tempo. Sommigen slaan ook wel eens bepaalde dingen over (kruipen ofzo).
Als je zoontje z'n hoofd niet wil optillen kun je proberen hem toch af en toe op z'n buik te leggen voor een paar minuutjes.
Mijn zoontje was er ook wat langzaam in volgens het cb en ze raadden daarom aan hem 6x per dag een paar minuutjes op z'n buik te leggen. Dat deed ik dan elke keer voor een voeding en ineens had ie door wat de bedoeling was. Hij vind het nu prachtig en kijkt de hele kamer rond.
Misschien een tip voor je?

Succes!
Mich

hallo,

mijn dochter die volgende week ook 6 maanden word is ook niet zo vlot, draaien doet ze alleen van links naar rechts maar doordraaien dat ziet ze niet zitten op haar buik hooguit een paar minuten en dan zet ze het op een krijsen en sinds en week ( ik heb wel een week met haar voetjes moeten spelen voordat ze eindelijk doorhad ohja daar beneden zit ook nog wat) haha pakt ze haar voetjes ze wil wel de hele tijd staan met steun natuurlijk en sinds kort mag ze van mij ook zo,n tien minuutjes per dag in haar loopstoeltje daar zijn de meningen over verdeelt maar mijn oudste kinderen zijn er ook in geweest en zij nu dus ook, verder speel ik echt een kwartier lang een paar keer per dag om haar te stimuleren wat meer te gaan bewegen, maar uiteindelijk hebben de  kleintjes allemaal hun eigen tempo de ene is vlot de ander  niet.

groetjes bianca  

He meid,

Maak je geen zorgen het komt uiteindelijk allemaal goed.
Mijn dochter is net een jaar, en doet behalve zitten ook nog niet veel, ze kan wel klappen.
Ze wil ook niet draaien en kruipen, wat is dat?!
Ze is verder wel vrolijk, en heel beweeglijk op haar plaats.
Ach ik denk dat ze er nog niet aan toe is, komt wel.
X

Lotte wilde ook niet erg bewegen. Ze is nu 6 maanden en heeft vorige week ontdekt dat  de wereld groter is dan ze kan zien. En dus probeert ze nu wat te rollen, alleen nog een klein beetje op haar zij. Maar het begin is er...

Op haar buik vond ze ook altijd verschrikkelijk vervelend en nog steeds gaat ze snel huilen. Maar stimuleren kan zeker, dat hebben wij bij haar ook gedaan. En nu begint ze het wel leuk te vinden, maar niet te lang anders zet ze het op een brullen!

Staan en springen vind ze veel leuker, dat doet ze al sinds de 5e maand, dus daar is ze dan wel weer vlot mee.

Groetjes, Marisa

Hallo,

Maak je geen zorgen hoor! Mijn dochter was ook zo'n langzame. Draaien? Waarom zou ik? Kruipen? Ach waarom? Lopen? Nou vooruit omdat jullie daar zo blij van worden (ze was toen ruim 1,5 jaar). Ik kan je verzekeren dat ze de 'schade' behoorlijk heeft ingehaald. Ze fietst en stept erop los. Klets me de oren van mijn hoofd en ook haar fijne motoriek is boven gemiddeld (volgens de speelzaal).
Nu ben ik sinds 4 maanden ook de moeder van een zoon. En dat is juist weer een hele snelle. Ik weet niet wat me overkomt! Hij draait al een hele poos van rug naar buik en terug. Liggen vindt hij maar niks, dat heeft hij al zolang gedaan...zitten wil meneertje.
Ieder kind doet het dus in zijn eigen tempo. Wij zeiden voor de grap altijd als mensen ons vroegen of ze al kon lopen: "Nee, maar we gaan er van uit dat ze dat voor haar achttiende wel kan!" Het heeft geen zin om te pushen.

Groetjes, Karin

Hoi,
Ik zou me als ik jou was zeker geen zorgen maken hoor!!! Ons dochtertje Veerle van ruim 5,5 maandjes oud draait ook nog niet. Heel soms als ze heel druk is onder de babygym dan wil ze wel eens iets op haar zij draaien maar dat is het ook.
Wat ze wel leuk vindt is staan en springen op je schoot, moet je haar wel goed vasthouden en zitten!!!! Vooral het zitten is het helemaal voor haar.
Succes!!
Groetjes,
Floor

Mijn man zegt altijd: "ach, er staat later op zijn c.v. echt niet " rolde pas om met 9 maanden..."

Terug
Bovenaan