Niet willen drinken.. help!

Hoi allemaal,

Mijn dochtertje wordt deze week 4 maandjes en wil ineens weinig tot niets drinken!
Ze is alleen maar aan het spelen met de speen of duwt de fles weg of draait haar hoofd weg. Ik heb net haar temperatuur opgenomen, die is 37.6, niet echt een verhoging dus... gisteren had ze hele rode konen en ze stopt van alles in haar mond! Zou ze tandjes krijgen?? Wat kan ik hieraan doen? Aan het feit dat ze zoo weinig drinkt?

Mijn dochtertje had vandaag precies hetzelfde..Maar zij is dus wel ziek geworden vanavond; Verhoging en een flinke spuitluier!
Dus misschien dat er dan toch iets dwars zit bij haar. In ieder geval het aantal plasluiers in de gaten houden.
Succes
Groetjes Sil

Eline heeft dit ook 2 weken gehad. Gaf af en toe maar een extra flesje als ze niet veel had gedronken op een dag, in de hoop dat ze toch nog wat zou nemen.  Ze drinkt er in ieder geval iets van op,  ook al is/was het een strijd. Idd met hoofdje  draaien, speentje kauwen, lachen en kletsen met de speen i/d mond etc. Heel vervelend.  De afgelopen dagen drinkt ze echter alsof ze uitgehongerd is! Alle 5 de flessen met 200 cc gaan er in.
 Ik hoop dat het snel weer beter gaat bij jullie.

Groetjes, Alie

Volgens mij is dit normaalbijdeze leeftijd, heb ik eens ergens gelezen. Wat voor een nut het heeft weet ik ook niet, want je word er inderdaad gek van  haha
Mijn dochtertje heeft dit een weekje gehad, toen ging het een paar dagen heel goed en nu doet ze weer zo gek... speen eruit duwen met de tong, met de speen spelen, naar me lachen, kletsen...alles maar niet normaal drinken dus haha.
Moet wel vaak om haar lachen hoor, ze is dan zo grappig! En ze laat nu ongeveer 40 cc staan van de fles van 180cc (180 water 6 schepjes, dus in totaal meer als 180cc melk). Maar goed, ik maak me er niet zo druk om, ze komt goed bij, plast goed is vrolijk etc etc en het zal er wel allemaal bij horen denk ik!

S'avonds naar de huisartenpost geweest. Bleek Floortje buikgriep te hebben. Dus nu kreeg ze ORS mee. Water met glucose. De volgende ochtend was de verhoging weg en nu drinkt ze alweer goed.
Het schijnt te heersen...

Bah, vervelend zeg. Goed dat je toch even naar de ha-post bent geweest. Hoe gaat het nu met je kleintje?Thanks in ieder geval vooor je virus-waarschuwing, hier vandaag precies het zelfde; weinig drinken met lichte diaree. Geen verhoging, 36,7. Ik kijk het nog even aan.

Sterkte met je patientje!

Groetjes, Alie

Hoi Ditte,
Wanneer hadden jullie besloten om naar de ha te gaan?
Chloë heeft het namelijk al vanaf maandag en ik vind het maar niks. Het begon met twee dunne luiers op een dag. Sinds gisteren zijn het er wel een stuk of 5. Daarnaast spuugt ze ook en drinkt ze erg slecht. Ze is wel alert, niet suf en tussendoor nog hardstikke vrolijk.
Vind het erg moeilijk, want die kleintjes zijn zo snel uit gedroogd. Heb wel alvast bij de drogist ORS gehaald, voor het geval dat. Maar hoe ik dat erin ga krijgen..
Groetjes Sil

Hoi allemaal,

Dank jullie wel voor jullie reakties! Ik had niet gedacht dat je het al snel kunt aanvoelen bij je kleintje, maar toch merk je erg snel als er iets anders is he!

Sil om op jouw vraag terug te komen.. ik wilde in eerste instantie naar de huisarts, maar die was al dicht. Ik voelde me erg gewoon niet goed bij dat Floortje niet wilde drinken (toen dronk ze echt met moeite 10 cc he). Toen belande ik bij de ha post. Ik belde en legde uit wat ik zag, rook etc. (haar ontlasting rook ook heel zuur!). Toen wilde de arts van daar haar toch even zien. Alles werd nagekeken, haar oren, keel, neus, longen etc of het geen onsteking was. Ze zag er nog goed uit, niet uigedroogd (ja ht gaat inderdaad heel snel bij kleintjes). Ze zei nog dat je (als een kleintje niet wil drinken, je dit erg goed in de gaten moet houden, ze zijn zo uitgedroogd. Ze willen daarom liever dat je (te) vaak belt dan te weinig).

Je vroeg hoe je die ORS erin moest krijgen.. Floortje vond dit geen probleem, net of ze wist dat dit iets anders was. Het ligt veel rustiger op de maag van die kleintjes.
Inmiddels gaat het alweer een heel stuk beter. Ze drinkt nu bijna elke voeding 200 cc ipv hiervoor 165.

Toen haar ontlasting weer donkerder werd en wat vaster, ben ik gestopt met die ORS (let wel op he, dit mag je alleen in overleg met arts gebruiken).

Nou meiden, hoop dat jullie dit niet mee gaan maken. het was zooo zielig.

Doei doei

Terug
Bovenaan