niet willen drinken op kdv

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Sinds begin juni gaat mijn zoontje 1 dag in de week naar het kdv. Maar nu drinkt hij daar erg slecht. Als hij de helft van zijn flesje leegdrinkt is het veel. Verder gaat het daar wel erg goed.
Zijn er meer die hier in het begin problemen mee hadden?
Ze gaan daar trouwens nu wel proberen of hij meer drinkt als iedere keer dezelfde leidster de fles geeft. Hij is nu 7 1/2 maand en begint wel te herkennen wat vreemd is en wie niet.

hoi hoi,

Misschien wordt hij daar wel afgeleid door de dingen om hem heen. Als ik onze dochter de fles geef in een ruimte waar het druk is en waar veel dingen gebeuren, drinkt ze haar fles ook niet leeg. Ze is dan snel afgeleid en wil, heel belangrijk, alles zien wat er  gebeurt en wat er langskomt.
Misschien is voeden in een rustige ruimte een goed idee.

Succes
Groetjes anninas

Hoi!
Ook die van mij had moeite met de fles als ze ergens anders was. De volgende tips hielpen bij haar in ieder geval wel een beetje:
- niet aankijken tijdens voeden (dat werkt soms intimiderend voor die kleintjes)
- in aparte ruimte gaan zitten, of in een rustige hoek
- niet aandringen, desnoods er maar lang over doen
- bv spuugdoekje wat jij 's nachts bij je gedragen hebt bij de fles houden, zodat hij jou ruikt
- in wipper zetten en dan hem zo de fles geven
En het klinkt cliché, maar vroeg of laat gaat het echt beter!! Als ie echt honger heeft, drinkt ie echt wel! Maar goed, dat is achteraf altijd gemakkelijk he!
Succes ermee!
Groetjes!

Hoi,
Als ik u was zal ik idd een spuugdoekje mee geven wat je zelf bij je gedragen hebt. Dan ruikt hij uw lucht. Dat schijnt vaak te werken.

Terug
Bovenaan