niet willen drinken uit beker

Mijn   dochter is nu 9 maanden. Op advies van het buro wil ik haar leren drinken uit een beker. Maar… het is echt een drama. Zodra ze de beker ziet en hij binnen handbereik komt, slaat ze ‘m uit m’n hand en gaat gewoon huilen. Verder is ze echt een supermakkelijk kind dus ik weet niet wat me overkomt. Ze wil gewoon die beker niet. Hoe hebben jullie dit met jullie kindje gedaan? Graag tips en advies want ik wil gewoon dat ze dit leert, het schijnt heel normaal te zijn dat kinderen uit een beker drinken…
 
Hoi Diana,
Hier nog zo eentje. Precies hetzelfde verhaal en verder ook een erg makkelijk kindje. Een tijdje terug stelde ik dezelfde vraag op dit forum. Ik heb toen als tip gekregen de Nuby beker met rietje te proberen. Ik heb 'm inmiddels in huis, maar wil het niet verpesten, dus ik geef hem nu nog een tijdje gewoon de fles (totdat hij de beker een beetje vergeten is) en dan probeer ik de Nuby beker uit.
Wel stelde het mij gerust dat negen maanden (bij mij tien maanden) nog niet oud is, hoor. Dus je hebt nog wel even de tijd om je kindje er aan te laten wennen.
Succes ermee! Groetjes, mama van Sven.
 
Hoi Diane,

Mijn zoontje Stan is nu 10,5 maanden oud. Hij krijgt zijn melk nog met de fles. Ook de sapjes/water/thee krijgt hij met de fles. De laatste tijd drinkt hij zijn sap/thee/water niet goed met de fles/tuitbeker. Ik geef hem dat wat drinken met de beker en dat ging redelijk. Maar ook nu heeft hij daar niet zo veel zin in. Ik ga er vanuit dat het eventjes een fase is, en dat het vanzelf weer over gaat. Een tijdje geleden ging het ook eventjes niet helemaal geweldig met de warme hap en dat gaat nu weer helemaal goed.
Het CB heeft zo zijn adviezen, maar je ziet zelf als ouder wel of je kindje er aan toe is. Zo niet, dan wacht je gewoon nog eventjes en introduceer je de beker op een later moment.
Succes!

Groetjes Marieke
 
Hoi,
Mijn dochtertje wilde ook niet uit een tuitbeker drinken, heb nu de NUBY beker met rietje en ze heeft nog nooit zoveel gedronken. Vind het echt een uitkomst.
 
Hallo,



Mijn zoontje is 11 maanden en ik moest vorige week met hem naar het
consultatie buro voor zijn inenting. Daar kreeg ik óók te horen dat
mijn zoontje te veel melk drinkt (3 flessen waarvan 2 pap) en dat ik
dat af moest bouwen tot 2 flessen melk, dus ik heb die mevrouw verteld
wat ze van mij met haar ideeen mag doen...
en dat ik als zijn moeder betre kan inschatten wat hij wel en niet eet.
En vooral dat ik hem geen honger ga leten hebben omdat het mevrouw
uitkomt. Wijze les die we hieruit hebben geleerd?.... Het CB niet
teveel info geven...gewoon ja, nee en amen...Klaar.



Ik heb de Nuby beker met handvatten en speen gehaald, omdat van een
normale tuitbeker mijn kleine man gaat kokhalzen...en de Nuby beker met
rietje ga ik morgen ook maar eens halen.

Zijn die ook gewoon bij de etos te halen???



Thx Liefs Claudia

 
Terug
Bovenaan