niet willen drinken...waarom?

Hoi
Mijn dochtertje is bijna 6maanden.
Sinds 2 weken gaat ze steeds slechter drinken,maar vandaag was het helemaal erg maar 400cc.
Ze houd de lippen gewoon stijf op mekaar of is de hele tijd aan het huilen.
We waren vandaag ook al bij de huisarst geweest omdat ik dacht dat er misschien wel wt anders aan de hand was....oorontsteking ofzo?
Maar alles was prima.
Wie herkent dit en wat zou het kunnen zijn?
Ze is nu ook 's nachhts helemaal van de rit,steeds wakker en huilen. Dan geef ik maar wat melk maar dit helpt eventjes .

groetjes ilse
 
Hoi Ilse,

Toen ik je verhaal las kwam het heel bekend voor.
Wij hebben net zo'n periode achter de rug. Het kan verschillende oorzaken hebben. Rond de 6 maanden is er weer een sprongetje in hun ontwikkeling waardoor ze opeens niet/minder willen drinken en meer huilen en ontevreden zijn.
Daarnaast zou het kunnen zijn dat er een tandje doorkomt. Althans bij ons waren dat de redenen en toevallig kwam het een na het ander waardoor wij echt al 6 weken (en nog steeds een beetje) aan het rommelen zijn.
Wij hebben haar niet geforceerd en gewoon gegeven wat ze wilde en het evt later nog eens aanbieden. Ons dochterje dronk op een gegeven moment ook nog maar 400-500cc met veel pijn en moeite. Ze hield haar lippen stijf op elkaar en zat nee te schudden met dr hoofdje. Ze wilde ook geen fruithapje meer en 's nachts wilde ze niet slapen. Tot 4x toe moesten we er uit. Uiteindelijk viel ze dan na een flesje toch in slaap. Erg vermoeiend allemaal.
Maar je moet er rekening mee houden dat ze daarna wel weer een inhaal slag zal maken en daardoor ook misschien 's nachts weer wakker zal worden om te drinken. Althans bij ons gebeurd dat nu terwijl ze overdag weer heel goed eet en drinkt. Het cb gaf aan toch maar een flesje te geven. Ze zal het zelf wel weer aangeven waneer ze daar geen behoefte meer aan heeft,
Veel sterkte ermee!!

 
Eindelijk iemand die dit ook heeft meegemaakt.
Ik weet gewoon niet meet wat ik moet doen,ze lligt nu lekker in bed en ga haar zodadelijk maar een flesje aanbieden.
Bij ons duurt dit nog maar 2weken (2 weken te lang) maar inderdaad erg vermoeiend!!\
Had het zostraks helemaal gehad,ze wilde niks!!
 
Nou.gisteravond om 21.00 een flesje aangeboden en die had ze in 10 min. leeg!!
Ik dacht nou die hoor ik miscchien niet weer vanacht. Maar om 1.00 huilde ze alweer en om 1.30 en 2.00 , ik heb toen maar weer een klein flesje melk klaar gemaakt avn zo'n 120cc en die dronk ze leeg. Maar om 5.00/5,30 begon het zo weer ,heb haar nu niks meer gegeven en ze viel uiteindelijk om 6.30 weer in slaap.
Maar nu moet ik zo werken enmoet ik haat om 7.15 echt wakker maken,en daar zl ze wel niet blij mee zijn!
Moet zeggen dat het al beter ging dan gisternacht want toen begon ze al om 22.00.

Nou,ik hou de moed hoog maar het is wel verrekte vermoeiend als je dit niet gewend bent!!
Hoop over een paarweken weer een ommekeer!

groetjes ilse
 
Hoi,

Ik was de wanhoop ook echt nabij maar zoals veel mensen in mijn omgeving zeiden, ze gaat vanzelf wel weer drinken en eten hoor. En idd dat is ook zo. Ze eet echt super goed nu. GIsteren heeft ze al dr groenten op gegeten en een donoontje en toen had ze nog niet genoeg dus kreeg ze nog 60cc melk. (ze had overdag na het brood 90cc laten staan dus kon dat wel).
Maak je niet druk om die nachtvoedingen, ze komt vanzelf weer in haar ritme. Zolang je overdag maar je ritme probeert aan te houden.
Vannacht heeft ze weer lekker tot 5.50 geslapen voordat ze een fles moest hebben en daar zijn wij ook blij mee. Dat is iig beter dan 4 of 5 uur.
Hou de moed er nog even in! Het gaat echt weer over.

Groetjes Eefje
 
wat een opluchting.. zo herkenbaar!!
Sinds een week slaapt mijn dochtertje ook raar. Ze is net 6 maanden geweest, vorige week antibiotica gehad voor een oorontsteking. 2 tandjes die aan het doorkomen zijn (je ziet het in het tandvlees zitten en de bobbeltjes er bovenop zijn ook voelbaar). Gisteravond om 23.00 wakker geworden helemaal van slag, flesje gegeven van 230 cc pap van bambix. Om 00.30 eerste kreet ze viel weer in slaap, 02.00 een kreet, om 03.30 begon ze ineens weer zo van slag te huilen alsof ze weer pijn heeft (net zoals met haar oorontsteking vorige week). Flesje van 150+5 dronk ze zo leeg en vanmorgen wilde ze niets!! Pas om 09.30 ging er met moeite 150 cc in. Overdag probeer ik zoveel in het ritme te blijven maar het blijft lastig. Oh ja en fruit wil ze ook niet meer, ze at het al heel weinig maar nu houd ze gewoon haar mond dicht ervoor.

Ik hoop dat het niet te lang duurt want het breekt mij op, aangezien ik de meeste nachten er alleen voor sta :(
 
Weet je....ik zou 's nachhts niet te veel drinken geven,want dat gaat denk ik wel tenkoste van overdag,zou het niet?
Maarre....vanacht heeft ze maarzo geen kik gegeven,pas om 5.00 ,even wat drinken gegeven en sliep weer verder tot 7.00.
Ik moet zeggen dat ze al beter drinkt overdag,iedere keer vandaag minstens 100cc per keer.
Toen ik haar gister van de creche afhaalde hoorde ik ook in 1 keer dat ze helemaal schor was!
Ze heeft ook best veel gehuild de laatste paar dagen maar ik denk ook dat er wat keelpijn bij zit van de verkoudheid.
Achja.....het gaat stukje bij beetje al wat beter!(gelukkig)
Ze had nog nooit last gehad van een sprongetje ofzoiets dus dit was wel ff wennen!!
 
Terug
Bovenaan