Niet willen drinken

Ten einde raad.

Mijn dochter van 5.5 maand wil niet drinken.

700 fles ( 70 cc met moeite en wil daarna echt niet meer)
10:00 fruit ( dit eet ze goed )
11:30 fles (hier wil ze niks van hebben. Ooit met moeite 40 cc)
15:00 fles ( weer hetzelfde verhaal)
16:30 groente ( dit eet ze goed)
19:00 fles ( ook niks, pap wil ze ooit wat beter, maar ook dat is een strijd)

Groeit goed volgens het cb, bij huisarts geweest en nu diëtiste. Ruim een week geleden gestart met nutrilon pepti maar ook dit werkt niet.
Het lijkt me dat mijn dochter echt veelste weinig vocht en voedingsstoffen binnen krijgt.
Ontlasting is ook hard.
Als ze niet wil drinken begint ze echt te krijsen en te wringen. Ik krijg er niks in. Verder geen gekke dingen op te merken.
Het lijkt alleen maar erger te worden.
Is vanaf haar geboorte al een slechte drinker


Heeft iemand de gouden tip ?
 
Hi!
Wat vervelend! Heeft ze voldoende plasluiers op een dag?
Wellicht een stom idee, wellicht ook al geprobeerd, maar misschien proberen het drinken te doen in een antilekbeker of zo'n beker met een riet eraan vast? Wellicht wilt ze daaruit drinken? Of een beetje water uit je eigen glas?
Misschien helpt dat met vochtig inname...
Afleiding geven? Misschien heb je dat ook al geprobeerd maar is iets dat ik bedenk dat wellicht kan helpen.
Succes!
 
Dan brood aanbidden die van mij gaf ik brood zonder korstjes met boter en smeerworst smeerkaas. Rn water of lauwe thee aanbieden kinder thee met smaakje staat bij baby afdeling.
Wat meer groente fruit aanbieden .
 
Dankjewel !
Groente en fruit zit ze al op maximaal.
Brood mag ze volgens mij alleen nog maar met boter.
Maar starten met brood en thee is misschien een goed idee.
 
Is haar tong riempje al goed gecheckt? Evt een lactatiekundige of prelogopediste raadplegen? Lijkt alsof het drinken zelf niet lukt, als hapjes wel goed gaan?
 
Die regels zijn maar adviezen die van mij at brood met 4 maanden omdat die veel engerie verbrak want hij kroop al
Kijk naar je kind en niet naar die stomme regels .
En max fruit groente die van mij eet bijna doos druiven op dag leeg zeker met die warme dagen die er eerst waren
 
Terug
Bovenaan