niet willen drinken

Hallo
Onze dochter, nu 6 maanden, heeft nooit goed gegeten en daardoor ook niet gegroeid. Daarom zitten we nog steeds aan de 6 voedingen en daarnast een beetje fruit en groente. Per flesje drinkt ze ongeveer 100cc, veel te weinig dus en zitten er dus allemaal ook voedingspreparaten in. Nu wil ik graag minderen met de flessen en haar meer op vast voeding zetten, alleen wil niemand, ziekenhuis of cb mij vertellen hoe ik dit moet doen en wat ik dan het beste kan geven. Daarom de vraag heeft iemand hier ervaring in en kan mij advies geven

Bedankt sonja
 
Hoi,

Ze krijgt al een beetje fruit en groente, dus dat is het makkelijkst uit te breiden.
Weet niet hoeveel fruit je geeft en wanneer?
Maar je zou bijvoorbeeld en 's ochtends en 's middags fruit kunnen geven en de groente kun je zo langzamerhand meer mee varieren en aardappel/ (witte) rijst en pasta (niet volkoren) aan het menu toevoegen (kijk eens op keukenkikker.nl voor leuke receptjes)
En ik weet niet wat ze bij jullie op het CB adviseren voor brood, maar daar zijn wij met 7 maand mee begonnen en kan dan ook weer een maaltijd vormen (met een beetje melk erbij)

Je krijgt dan een beetje het volgende 'schema':
 's ochtends fles
 tussendoor fruit (1 stuks of een mix) + eventueel beetje drinken (melk/ diksap)
 tussendemiddag  fles of boterham + flesje
 tussendoor fruit of koekje/ rijstewafeltje met een beetje (dik)sap/ roosvicee
 avondeten van groente en dus aardappel o.i.d en over een maandje klein stukje vlees
 voor het slapen fles

Dan heb je ook 6 eetmomenten maar iets meer 'echt' eten erbij.
Weet niet of je hier wat aan hebt?

Groetjes,
Marije
 
 
Terug
Bovenaan