niet willen drinken.

Hoi,
Mijn meisje is alweer 15 en halve week.Maar sinds een week  een kleine week of  2 drinkt ze slechter,Ik bedoel,eens een halver fles of gewoon niet helemaal leeg,maar gelukkig wel nog altijd de fles voor het na bed gaan drinkt ze leeg,ik doe daar sinds een dag of 4 ook 1 theelepeltje rijstebloem in.Sinds een paar dagen drinkt ze nu 2 flessen meestal leeg en 2 niet,dus om 8 u niet leeg(terwijl ze 12 uur niks heeft gehad) 11.30/12 u wel leeg dan 15.30/16 niet en 19.30 wel.Maar vandaag dronk ze die van 12 ook al niet leeg.Ze krijgt 3 keer 235(210 w plus voeding) en 1 keer 240(plus rijstebloem).Ze laat meestal rond 100 cc staan(dan eens 80 dan weer 110).Dwing ik haar om te drinken dan spuugt ze het toch weer uit.Wat moet ik nu??Ze krijgt nutrilon pepti((maar er is niet bewezen dat ze koemelkallergie heeft,ze doet het er goed op,niet meer krijsen,terug gaan na oude voeding doen we niet omdat we bang zijn dat ze weer gaat krijsen van pijn of iets en bloedtest heeft niks uit gewezen)).Als ik mijn meisje wat water op lepeltje doe endat paar keer doet ze of ze weet ik wat krijgt,ze vind het leuk.Ik zou zo met fruithapje willen beginnen omdat ik denk dat ze dat best wel wil.Wat nu??
Komen jullie er nog wijs uit....
groetjes Gaby

Persoonlijk vind ik bij een kindje van deze leeftijd dat 12 uur tussen de voeding wel erg lang is. De suikerspiegel word dan erg laag en daar kunnen ze suffig van worden met als gevolg slechter drinken. Dat zou dus een verklaring kunnen zijn dat ze de ochtend fles niet leeg drinkt. Hoe lang geef je nu 4 flessen op een dag? En zou dit ook kunnen samen hangen met slechter drinken? Misschien anders eens terug naar 5 flessen met minder melk. Dus de hoeveelheid per keer minder en het aantal flessen meer.
Andere mogelijkheid zou kunnen zijn wat meer tijd tussen de flessen overdag en dan de laatste fles op een later tijdstip.
Wat betreft het fruithapje weet je hoe ik erover denk , daar ga ik dus niet nog een keer over hebben.
Een bloedtest bewijst niks overigens (geeft vaak een verkeerde uitslag), het enige waarmee je kunt testen of ze kma heeft is een provocatie test.

Groetjes Xanthe

Hoi,
De 4 flessen geven we al heel lang denk wel een week of 5.En minder geven is geen optie.Zelf denk ik dat of het sprongetje of dat ze gewoon toe is aan wat anders...Maar graag zou ik ook weten wat andere denken.Dat is altijd fijn......
Gr Gaby

Matthijs (15 weken) drinkt sinds 5 dagen ook steeds minder, soms maar 400-500 cc per dag. Ik word er moedeloos van en erg onrustig! Matthijs is tevreden en brengt lachend de dagen door! Op het CB zeggen ze dat het niet erg is, hij groeit als kool, maar ik ben bang dat hij te weingi vocht krijgt.
Ik heb nu het boek "oei ik groei" van iemand geleend en geloof wel in die "sprongetjes" die daarin staan.....

Terug
Bovenaan