niet willen drinken

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Mijn tweede dochter is bijna 8 maanden en wil sinds 3 weken niet meer uit de fles drinken. Ik ben van de 3 flessen die ze nog krijgt pap gaan maken en lepel dat naar binnen. Ze bleek een oorontsteking te hebben en ik ging ervanuit dat dat de oorzaak was.
Maar nu, alweer een week na de antibiotica, wil ze nog steeds niet drinken. Als ze de fles alleen maar ziet wordt ze al woest. Nou vind ik dat pap lepelen niet zo'n probleem maar ik wil wel graag dat ze ook ander drinken gaan nemen.
Water, roosvicee enz heb ik in alle soorten bekers en in de fles geprobeerd maar ze weigert echt. Alle fruit, groente, brood en yoghurt gaan er goed in. Echt vocht tekort zal ze niet hebben want ze plast goed. Alleen haar poep wordt wel dikker.

Heeft iemand nog een goede tip waar ik nog niet aan gedacht heb?

groetjes, da77

Hoi,

Ik heb sowieso een hele slechte drinker hier in huis
Niks wil ze, zeker niet uit haar fles. Tuitbeker snapt ze wel maar drinkt ze ook niet uit.
Gewone beker idem dito.
Nu heb ik bij Prenatal een beker met rietje gekocht. Daarin kan je ook knijpen om haar wat vocht in haar mondje te spuiten en deze snapte ze meteen.
Het ideale hieraan is dat ze haar hoofdje niet achterover hoeft te houden om te kunnen drinken (sterker nog als ze dat wel doet dan zit het rietje niet in het drinken en komt er niets uit)
En hieruit drinkt ze wel! Ook alleen als ik de roosvicee wat zoeter maak. Was eigenlijk tegen mijn principe, maar anders drinkt ze niet. En nu met die spuitluiers ben ik  bang dat als ze niet genoeg drinkt ze vocht tekort komt.
Thee drinkt ze ook wel een beetje, maar ja als dat afkoelt dat ook al niet meer.
Ik laat die fles ook de hele dag op tafel staan en ze pakt nu zelf ook weleens uit haar eigen wat drinken. Tja als ze maar vocht binnen krijgt!
Ik hoop dat je hieraan wat heb, succes ermee!

Liefs Reneke

Terug
Bovenaan