Niet willen drinken

Hoi,

Misschien wel ze uit een gewone beker drinken?
Difrax heeft speciale bekers voor kinderen met een neusuitsparing.

Of heeft ze geen pijn in haar mond?

Succes ermee.

Groetjes Renske
 
ons zoontje doet dit ook wel eens maar als we dan de fles of beker weg zetten en hij kan het zelf doen is het wel goed misschien dat dat het probleem is en anders een rietjes bekker of oefen beker proberen

groetjes nadja
 
Ja ik zou het ook proberen met een gewone of oefen beker.
Daarnaast kun je altijd vochtrijke groente geven op dagen dat ze slecht drinkt, bijv bloemkool ed, je kunt ook pap maken, daar zit uiteraard ook veel vocht in!
Verder idd de plasluiers in de gaten houden, want uitdrogen kan heel snel gaan!
Succes ermee!
 
Mijn dochtertje heeft dit ook. Ze wordt volgende maand 1. Ze wil alleen 's ochtends haar pap nog uit de fles.

Als ik met de fles kom aanlopen duwt ze hem weg en gaat mopperen. Dus ben ik maar gestopt met proberen.

Ze krijgt nu dus alleen nog maar 's ochtends 200ml flesvoeding + pap. Verder gewone melk, of diksap uit een tuitbeker of gewone beker.

Lastig he? Maar hopen dat het snel over is!
 
Ik probeerde het drinken ook wel eens te lepelen. En tussen de middag maakte in dan pap ipv een boterham. Gewoon wat dunne pap waar wat meer vocht dan melk en vezels in zit.
En ik deed overal extra vocht door. In de groente 50 cc en door het fruithapje nog extra...
Soms helpt het ook om de fles liggend te geven en dan een speeltje erbij om wat af te leiden. Hier krijg ik er ook geen fles meer in (Sven is bijna 9 maanden), alleen liggend wil het nog. Of in een beker en dan vindt ie helemaal geweldig en het lukt ook al goed.
Tuitbeker vind ik zelf waardeloos, vind een rietjes beker veel handiger... kun je oefenen met een pakje (knijp je er in als ze de zuigbeweging maken)...

Succes, het kan een enorme stressboel worden maar tel alles eens op wat ze binnenkrijgt en als ze 500 cc haalt is het prima! Je mag dan alles meerekenen (fruit en groentepotje 50 cc zonder extra vocht dus als je daar nog iets bij doet kom je al aan 150-200 cc)
 
Terug
Bovenaan