Niet willen eten (13 maanden)

Hoi allemaal,

Ons zoontje Luca is bijna 13 maanden en sinds hij één jaar is wil hij niet meer "gevoerd"   worden. Alleen zijn pap mag ik 's ochtends nog met een lepel aan hem geven maar 's avonds wil hij het perse zelf doen lijkt het wel, alleen gaat dat nog niet. Als ik hem eten wil geven met een lepel of vork probeert hij die af te pakken en als hij 'm zelf in zijn handjes heeft doet ie alles behalve eten.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij toch zijn avondeten binnenkrijgt?

Groetjes Linda, mamma van Luca
 
Herkenbaarheid alom!
Onze zoon wilde ook ongeveer rond 14-15 maanden zelluf eten. Hoe pakten we het aan: hij ging met zijn handjes in zijn bord en ondertussen konden wij een lepel in zijn mond krijgen en at hij met smaak. Af en toe stopte hij met zijn handje ook eten in zijn mond.
Nu, hij is 21 mnd, eet hij af en toe met de lepel/vork en met zijn handjes. Hij krijgt voldoende eten binnen op deze manier.
Sterkte met het vinden van een goede manier!

Groetjes Marieke
 
Hoi Linda,
Ook ik herken het heel goed.
Wat wij deden en nog steeds doen.
Wij doen alles in stukjes op zijn bordje. Hij prikt het dan aan de vork of pakt het met
zijn handjes en eet het vervolgens lekker op. Ondertussen geven wij hem met onze
eigen vork ook hapjes tussendoor zodat hij genoeg binnen krijgt.
Gaat prima. Toch zelluf doen en een beetje helpen.
Succes en groetjes Melanie
 
Hoi, mijn zoontje is nu bijna 14 maanden en eet alleen maar als ik hem zelf een lepel vast laat houden en hij ermee in zijn bordje mag stampen(lekkere bende! maar ach het hoort erbij...)Met een andere lepel geef ik hem dan hapjes, in eerste instantie wou hij nog niet eten, maar ik zei tegen hem laten we een deal maken:als jij in je bordje mag stampen moet je ook wat eten anders haal ik het bordje weg en het leek wel of hij me begreep! Hij deed zijn mondje open en at zijn hele bordje leeg! En als hij soms weer moeilijk doet herinner ik hem aan zijn deal en het werkt... Dus ik zou het zeker even proberen om hem een eigen lepel te geven en zijn gang te laten gaan en met een andere lepel hem te voeren, het word wel een bende alles zit op een gegeven moment onder, maar ik probeer maar te denken dat dat ook steeds beter zal gaan. Succes ermee!
 
Terug
Bovenaan