Niet willen eten! (Avondeten)

Goeienavond,
Mijn dochter weigert nu al meer dan 1 week haar avond eten. Ze eet zelf met haar handjes. Ik geef het in stukken. Ze neemt 3 a 4 happen en gaat dan alle eten plat drukken en neemt geen hap meer, wat we ook proberen. Toetje geef ik altijd na het eten, maar niet extra veel omdat ze niks eet. Verder overdag eet ze prima! Ontbijt pap, smiddags 2 broodjes en tussendoortje stuk fruit rond 3 uur. Drinken drinkt ze de hele dag door. Al geprobeerd om uur anderhalf uur geen drinken meer aan te bieden maar te vergeefs. Ze slaapt nu in de ochtend niet meer en smiddags nog wel, sinds hier verandering in is gekomen eet ze niet meer avonds..heeft iemand de tip?
 
Hoi! 
Onze dochter is ruim 15 maanden en heeft ook soms geen zin in dr avondeten. Het lijkt erop dat ze na een paar happen geen trek meer heeft. In ieder geval niet in t eten wat voor dr staat. Wij maken er geen strijd van en geven er zo min mogelijk aandacht aan. Ze eet soms daarna nog wel yoghurt en soms niet. Bij alles denk ik het is vast een fase en komt wel weer goed. En vaak is dat ook zo :) Ik probeer me er zo min mogelijk druk om te maken en zorg gewoon dat ze verspreid over de dag in ieder geval alle voedingsstoffen binnen krijgt.
Misschien is dit niet een praktische tip, maar zo gaan wij er mee om. Succes!
 
Herkenbaar hoor. Mijn zoontje is ook anderhalf en eet zeker al een maand geen avondeten.. nouja... alleen het vlees ;-)
Het hoort er echt een beetje bij met deze leeftijd.  Ik bied het wel gewoon iedere avond aan. Vlees, groentes, aardappels. Hij eets dan wat hij wil en als ik dan zelf klaar ben met eten haal ik zijn bordje ook weg. Daarna eten we ook samen het toetje. 
Ik heb er voor gekozen om het niet aan te dringen en te forceren hij gaan vanzelf wel weer alles eten. Ik heb ook eens ergens gelezen dat kindjes op deze leeftijs minder eten omdat ze nu ook minder hard groeien.
 
 
Ook ik herken het heel erg! Mijn zoontje van 14 maanden heeft daar ook met vlagen last van. Maar je moet maar zo denken: er zijn ook dagen waarop jij minder trek hebt, dat hebben kindjes ook gewoon. Dus net als de andere mama's accepteren we het maar gewoon.
Mijn zoontje eet ook heel slecht als hij moe is. Het is misschien pedagogisch niet verantwoord, maar als dat het geval is zetten wij de tv aan (lees: Bumba) en dan eet hij wel. Anders krijst hij de hele boel bij elkaar dus ik vind het wel prima! Ik en mijn vriend hebben lange werkdagen, waardoor we vaak niet voor 6 uur half 7 het eten klaar hebben. Ik heb liever dat hij eet met de tv aan dan helemaal niet! Wij geven hem als toetje gewoon volle kwark zonder iets erin. Dat vind hij heeerlijk. Dat zou je ook nog kunnen proberen. Succes!
 
Hier ook op de moeilijke momenten de tv/YouTube met kinderliedjes aan om toch wat naar binnen te krijgen. Wil het zelfs dan niet dan is het gewoon pech. Desnoods savonds voor het slapengaan wat extra pap in de fles ofzo. 
Wij hadden dit trouwens niet met avondeten maar met brood eten smiddags. Het belande door de hele kamer heen behalve in zijn buik. Wij hebben toen tijdelijk vooral andere soorten voedsel aangeboden en af en toe gecontroleerd of hij weer interesse had in brood. Misschien dat je iets soortgelijks kan doen als het lang aanhoudt. 
 
Terug
Bovenaan