niet willen eten en drinken.

mijn dochtertje is een lieve en makkelijke meid van 2 1/2. maar sinds een paar maanden eet en drink ze heel slecht. Ze is heel klein en tenger (10 kilo en 87 cm.) en heeft waarschijnlijk niet veel nodig maar ik maak me er erg druk om.
Op een dag eet ze 2 broodjes en evt. een fruitje, heel soms een tussendoortje. en een toetje maar haar avond eten ho maar. drinken krijg ik er net aan 400ml naar binnen. ik heb al van alles geprobeert zoals: negeren aan tafel. dwingen, het gezellig aanbieden. negatieve negeren positieve benadrukken en structuur. wat dat betreft ben ik best consequent maar als het op eten aankomt weet ik het gewoon niet meer met haar. Het lijkt wel of ze steeds minder eet en het voor haar een machts spelletje wordt. Wie heeft de gouden tip en kan mij helpen want hier wordt ik heel ongerust van. groetjes miekie
 
Hoi,

Ook ik heb hier een keer helemaal wanhopig (een paar maanden terug) een berichtje geplaatst over slecht drinken. Onze zoon krijgt (bijna 3 jaar) bewust 's-morgens pap. Dit omdat hij anders sowieso nooit aan de gewenste 500cc per dag komt. Bij vocht moet je ook het toetje en het fruitje rekenen. Dus ik denk dat jouw dochtertje wel aan die 500cc komt. Ik heb het op een gegeven moment losgelaten. Dat was erg moeilijk! Maar onze zoon heeft goede plasluiers, en hij doet het verder prima. Hij loopt voor andere dingen al bij de kinderarts in het ziekenhuis. Deze arts gaf aan dat ik het moest laten rusten. Zolang hij regelmatig plaste en niet verstopt raakte (harde onlasting) was alles in orde. Ik merk nu dat het loslaten werkt. Ik bied vaker een klein beetje in een bekertje aan, en langzaamaan gaat hij beter drinken. Het word ws nooit een grote drinker.

Met het eetprobleem kan ik je helaas niet helpen. Dat gaat hier gelukkig aardig goed. En als hij een dagje niet zijn bord leeg wil eten? Dan maar niet. Maar op aanraden van de kinderarts geef ik wel een toetje. Maar dat is meer om het vocht.

Sterkte!
Groetjes, Kat
 
Hoi,

Mijn dochtertje van 2 jaar eet ook amper iets.......ze is 82 cm en 11 kilo.........we zijn soms de wanhoop nabij qua eten betreft.
Drinken doet ze wel uitstekend dus daar hebben we geen klagen over....maar dat eten.
's Morgens drinkt ze een fles pap (want deze gaat altijd op en heeft ze een bodem), 's morgens bied ik fruit aan maar dat weigert ze 9 van de 10 keer en de bh van tussenmiddag is 0 - 4 stukjes als ze dus al eet, beker melk gaat wel op. Dan bied ik haar een klein stukje ontbijtkoek aan en dat eet ze wel, gezond en een tussendoortje ineen. BIj het warm eten roept ze al NIE ETE en als ze dat al roept eet ze dus echt niks. Soms een t ze 1 - 4 hapjes en toetje laat ze tegenwoordig ook al staan.
Heel af en toe krijgt ze 's avonds voor het slapen gaan een fles pap, want we merken dat ze afvalt!!!!!!!!!!

We hebben alles opgegeven en laten de boel de boel maar......we bieden haar eten aan en wil ze niet schuiven we het bord weg en hebben het er niet over. Onder tussen eten wij verder (in hoeverre het nog smaakt moet je nie vragen) en ze mag niet eerder van tafel.
Hopelijk gaat deze fase snel over, want ik krijg er flink de balen van..................Verder is ze heel vrolijk en goed te pas, actief en erg zorgzaam voor haar broertje van 5 mnd. Ze plast dus prima omdat het drinken goed gaat, maar het poepen is soms moeilijk.....meestal erg kleverig en taai (sorry voor het onsmakelijke gedeelte). Wil deze week toch effe met de jongste wegen en dan wil ik haar gelijk eens meenemen voor advies.

Groetjes van Mieke mv Lotte (2 jaar) en Jozua (5 mnd)
 
hallo,
ik heb ook een dochtertje van ong. dezelfde leeftijd, en ook zij wiegert elke vorm van fruit te eten. Maar ik heb iets gevonden wat werkt(e): doe alles gewoon pureren met de staafmixer (ik had banaan appel en honing gedaan) en in een fles doen met extra grote opening en hoogstwaarschijnlijkj drinkt ze het dan wel op, ik had mijn dochtertje vertelt dat het pap was en ze had 'm helemal leeggedronken. Het smaakt lekker zoet en het is nog gezond ook, dus ik zou zeggen probeer het, misschien werkt het wel. Anders kun je proberen om datzelfde mengsel te vermengen met yoghurt, dat is ook lekker en ook gezond. Sucses en hopelijk vind ze het lekker

groetjes Rocketqueen
 
Terug
Bovenaan