niet willen eten...... hebben jullie tips......

A

Anoniem

Guest
mijn dochtertje van 7mnden wil absoluut geen vast voedsel eten...
k probeer haar altijd 20min lang om te stimuleren om wat te gaan happen...dan mag k blij zijn als er 1hapje inzit...
heb alles al uit de kast getrokken en weet ff nie meer wat nog meer kan (potjes voeding, vers niks gaat erin) alleen de fles gaat goed die drinkt ze zonder problemen leeg...
wie o wie heeft nog handige tips om uit te proberen....

Hoi Marquerita

Dat is lastig! Je hebt het vast al geprobeerd, maar wij hebben Heather eerst haar gewone flesvoeding (verdikt met nutrix) gegeven met een lepel, zodat ze kon wennen aan het eten van een lepeltje. Dat heeft bij ons gewerkt als een tierelier want ze vindt eten van een lepeltje heel leuk (mits het fruit is, groente vindt ze maar zozo)

Verder las ik ergens dat je ze eerst leuk moet laten spelen met de lepel, maar ik weet niet hoeveel effect dat heeft.

Succes, KT

hoi,

hier nog zo een. Jasmijn wilide ook niks. Ik werd er wanhopig van. Na 2 weken frustratie zei mijn moeder dat elk kindje olvarit bruine bonen met appel lust. klinkt heel vies, maar ze at het zowaar. Natuurlijk eerst wel meer dan de helft in de rondte en de helft erin, maar toch.
Nu na 4 weken bruine bonen eet ze af en toe al appel (elstar) gepureerd en brocolli met melk) met lange tanden.
De aanhouder wint zeggen ze!
groeten Elke

oh ja en sinasappelsap op een lepeltje dat gaat goed

Mijn ervaring is dat het vanzelf komt. Eerst wilden onze tweeling van nu bijna 10 mnd ook geen potjes of verse groente, en opeens wel, dus ik denk maar zo dat als een kind toe is aan vast voedsel nemen ze het wel. Niet te veel aandringen is denk ik het beste, ook voor jezelf !!

Probeer het gewoon een week later weer eens en je zult zien dat het op een keer wel lukt ! En inderdaad iets met appel maakt het lekker zoet dus is de verleiding iets groter.

Succes allemaal !

Groetjes Marasje

Hoi,

Heel herkenbaar!! Ik hoor hier eigenlijk niet thuis, ik zit eigenlijk op het zomer forum, maar ik dacht hier moet ik ff op reageren, mijn dochtertje is nu 7.5 maand en eet ook niet goed van de lepel, het fruit ging nog wel, maar de groente, pfffff ik heb ook alles geprobeerd!! Ze krijgt nu brood en dat gaat super, raar he, dat ze dat wel wil, ze smult zo een boterham op, zelfs de korsten. Nu geef ik sinds een paar dagen ook stukjes banaan en dat gaat ook veel beter, ik geef het gewoon met een vork en ik heb haar mond nog nooit zo ver open zien gaan, hahah. Ik heb me voor genomen er geen strijd meer van te maken, ik bied haar iedere keer groente aan en als ze niet meer wil dan geef ik haar gewoon nog wat fruit, zodat ze toch haar vitamines binnen krijg, van de week heb ik haar zelfs een boterham gegeven s avonds en daar haar wortels op gedaan en ze at het helemaal op, die stinkert, hihi. Ik denk dat ze het vanzelf wel gaan eten, en dat als wij niet te veel pushen het wel goed komt, succes in ieder geval en weet dat je niet alleen bent, hier is het ook rond een uur of 5  ook altijd feest, haha!!

Groetjes Elise mv Chelsey 23-9-06

Geen zorgen maken. Mijn dochter weigerde eerst ook vanalles en eet nu als een tierelier! Als je te veel aandringt gaan ze steeds meer weigeren en afslaan. Gewoon een keertje aanbieden, wil hij of zij niet, dan ga je het met smaak voor het gezicht zelf opeten. Na een paar keer worden ze vanzelf jaloers en gaat het er echt met smaak in. Niet aandringen, dat werkt alleen maar tegen. Je kunt natuurlijk wel allerlei mooie variaties maken op een bordje, wat er leuk uitziet is ook vaak lekkerder. Bijv. vormpjes bob de bouwer pasta of princessenpasta, leuke gele maisballetjes, dopertjes, mexicomelange enz.

Terug
Bovenaan