niet willen eten (stukjes)

A

Anoniem

Guest
Hai Hai!

Mijn dochter van 1 wil geen avondeten met stukjes eten. Ik ben het nu een week aan het proberen en ze eet niets (mond op elkaar, hoofd wegdraaien). Meestal krijg ik er wel yogert/vla in en dan een fles. Moet ik het blijven volhouden of toch weer overgaan op het fijn gepureerde eten. Dat at ze altijd wel goed (potjes olvarit 6 mnd).

Iemand tips?

gr. Martjes

Hoi Martjes,

Ik was er met Zoe op een vroegere leeftijd mee begonnen en ze at daarvoor altijd goed, maar die stukjes wou ze ook niet, ze spuugde ze gewoon uit of inderdaad haar mond stijf dicht houden... Een of twee weken later probeerde ik het weer en toen at ze het wel, Misschien is hij/zij er nog niet aan toe, blijven proberen! Succes!
groetjes Kim

Hallo martje

Ik heb het met Shanice ook gehad. Ik heb toen geprobeerd met 8mnd potjes lukte het niet zette ik de staafmixer erop niet helemaal fijn net nog een beetje structuur. Maar nou gaat het hardstikke goed we hebben gisteren een 12 mnd potje geprobeerd en dat ging goed. Ze is nou ruim 13 mnd. Ze eet ook frietjes en kip en brood. Brood is eerst ook een probleem geweest maar nou niet meer. Maar je zegt dat ze nou 1 jaar is. Dan kan het ook dat ze ontdekt heeft dat ze nee kan zeggen. Gewoon blijven proberen het komt goed.

groetjes lisette

Hoi hoi,
Mijn dochter heeft er ook moeite mee gehad. Ze spuugde elk stukje weer uit. Ik bleef proberen. Als ze het dan niet wilde pakte ik ook de staafmixer, anders kun je het elke keer weggoien, zonde. Ik had een keer van het Kruidvat merk, de spagetti. Die vond ze zo lekker dat ze opeens de stukjes wel wilde eten. Misschien glijd dat wat soepeler in de mond of zo. Sinds die tijd at ze veel vaker stukjes en nu eet ze alles.
Gisteren had ik een potje voor haar van 12 mnd. Maar toen ze zag wat wij aan het eten waren wilde ze het niet meer en wilde ze alleen maar van mijn bord eten. We aten kip met krieltjes en groente. Ze eet nu dus ook regelmatig met de pot mee.
Ik zou dus gewoon volhouden, af en toe proberen. Wie weet neemt ze het opeens toch.
Succes ermee. Komt goed.
Groetjes Linda

hoi hoi

tessa wil ook geen stukjes eten maar sinds kort heb ik potjes van het kruidvat en daar zitten hele kleine stukjes in.
en ze heeft het nou een paar keer gegeten.
ik ben zo trots. veel makkelijker dan telkens de staafmixer te moeten pakken.

ze is nu 11 maanden en ze krijgt potjes van 8 maanden

ik hoop dat je er wat aan hebt

gr shirley

Hallo medemoeders!

Max wilde ook heel lang geen stukjes in zijn fruit of avondeten. Koekjes of brood ging wel heel goed. Toen hij een maand of 11 was wilde hij pas potjes van 8 maanden eten. Nu eet hij wel potjes van 12 maanden of 15-36maanden, zit geen verschil in volgens mij, maar met de pot mee eten vindt hij nog niets!! Dus hou het maar bij potjes, dan eet hij tenminste lekker!
Komt dus vanzelf goed, en als hij zijn dag niet heeft wil hij weer geen sliertjes of stukjes eten, staafmixer erbij en hij eet dan wel.

Groetjes, Maris

hoi martjens

ook bij nathalia was stukjes eten een groot probleem.
het eindigde altijd weer in de mixer, om alles te pureren.
toch bleef ik doorzetten.
elke dag stukjes banaan, kleine stukjes appel enz.
ik begon dus met fruit.
als ik zag dat dat goed ging, kwamen er de volgende dag grotere stukjes op haar bordje.
toen dat helemaal goed ging, ging ik het zelfde doen met de groente.
bv sperziebonen.
eerst door 5e gedeeld (heel kleine stukjes) toen door 4en,3en,2en.
aardappelen: eerst heel kleine stukjes, daarna iets groter
vlees ben ik altijd heel voorzichtig mee geweest.
vind ik nu nog steeds eng hoor, moet ik eerlijk zeggen.
daar krijgt ze nog steeds kleine stukjes van.

het is een beetje rotzooien maar komt goed!
heeft ze trouwens nooit stukjes willen eten? of is dit een fase??
de potjes van 8 maanden, heeft ze nooit gegeten?

liefs, do

Ze heeft 1 of 2 keer een potje met stukjes gegeten, maar daarna niet meer. Ze wil nu ook geen yogert of vla meer, en daar was ze eerst gek op. Volgens mij assiocieert ze alles met het warme eten. Er komen ook wat kiezen door, dus misschien speelt dat ook mee. Hopelijk gaat het vanzelf weer goed komen, het CB zegt dat ik gewoon moet volhouden met het geven van eten met stukjes.........

Groetjes Martje

Terug
Bovenaan