Niet willen eten

Hoi hoi,

Ik heb een zoontje van 3,5 jaar oud en vanavond baby tot 3 jaar altijd goed gegeten. Nu zegt hij steeds na de eerste hap dat hij stikt en wil dus ook niet meer eten. Bij elke maaltijd gebeurt dit. Als hij 6 happen voedsel per dag binnen krijgt op een dag is dat echt al veel. Wie heeft de gouden tip? Ik maak me echt heel erg ongerust

Groetjes
 
Ah! Nee dan snap ik het. Ik heb niet meer tips dan de gangbare onlinetips en de hoop dat t een faaaase is. Eet hij bij anderen wel?
 
Toevallig nergens iets gebeurt waardoor hij dit zegt? Mijn zoontje heeft toevallig op de opvang een voorval gehad waarbij hij 'stikte' in zijn brood. Toen ook een paar dagen wat drama, totdat we te horen kregen dat dit was gebeurt. We hebben er toen met hem over gepraat en sindsdien is weer normaal
 
[quote quote=10496283]Ah! Nee dan snap ik het. Ik heb niet meer tips dan de gangbare onlinetips en de hoop dat t een faaaase is. Eet hij bij anderen wel?[/quote]Ja bij mijn schoonouders eet hij altijd netjes 2 broodjes en fruit. En bij mij is het elke keer weer een drama, het heeft ook geen nut om er tegen in te gaan heb ik het idee want dan word het alleen maar erger
 
Ze zijn al best heel wijs met 3,5. Ik denk dat er zelf heisa van maken idd niet zal helpen, juist zo veel mogelijk het negatieve gedrag negeren, en wat vooral ook belangrijk is, geen ongezonde alternatieven aanbieden, alleen gezonde. ?
Eventueel wat variëren met iets zachter voedsel bijv.? Variatie is sowieso fijn voor ze. En wel regelmatig (misschien bijv. 2 keer per dag als ie bij jou is ofzo) uitleggen dat het niet zo werkt dat hij wel snoep en koek gewoon “kan” eten, maar niet zijn pasta/aardappels etc. Mijn zoon van net geen 3 zou dat in ieder geval echt al wel snappen (luisteren is wat anders maar het gaat erom dat ie snapt dat ie zijn doel niet zal bereiken ?)
 
Terug
Bovenaan