niet willen eten

Hallo,

Ik heb een prachtige dochter van 6,5 maanden. Tot ze 5 maanden oud was ging het drinken ( ik geef bv) prima. Ze dronk graag en veel. Met 5 maanden zijn we begonnen met een fruithapje en toen begon het niet meer willen eten.
Eerst dronk ze heel goed, na een paar dagen wilde ze maar 1 borst per keer, en daarna wilde ze helemaal niets meer. Ze wilde alleen maar happen van een lepeltje. Dit kon natuurlijk niet en toen hebben we eerst het fruithapje weggelaten. Dit hielp echter ook niets.Op het cb hadden ze hier nog nooit van gehoord en ze adviseerden me om het  met pap te proberen. Dit wilde ze ook niet. Toen opeens ging het een week of 2 weer redelijk, ze moest dan's ochtends  wel om de 2 uur gevoed worden om weer een beetje normale hoeveelheid binnen te krijgen, maar in de middag en s'avonds ging het goed.
Nu gaat het sinds een week of twee weer heel slecht.Ze drinkt steeds minder en is helemaal niet geinteresserd in drinken aan de borst. Ze is een flesweigeraar, dus dat werkt ook niet. Het is elke keer een heel gevecht als ze moet drinken en dat is frustrerend voor ons allebei terwijl ze dan toch weer niet genoeg binnenkrijgt. Ook pap wil ze niet. Opvolgmelk vind ze vies en spuugt ze weer uit. Hiervan pap maken helpt dan ook niet. Van borstvoeding pap maken is ook geen succes, want dat bindt niet.
Ik probeer op allerlei manieren om melk(producten) bij haar naar binnen te krijgen( je wordt erg inventief , hoor) bv. een fruithapje met bv, een liga oplossen in bv  , danoontje enz.  Uit een beker drinken kan ze nog niet; we zijn het haar wel aan het leren, maar het meeste loopt zo weer uit haar mondje. Uit een antilekbeker of tuimelbeker drinken wil ze, net als als   uit een fles, niet drinken.
Haar "dwingen' te eten is geen succes, want dan is ze overal in geinteresseerd, behalve in de borst; dus dacht ik laat haar dan maar zelf komen als ze dorst heeft, maar ook dat werkt niet.Alleen s'avonds voor het slapen gaan wil ze goed eten, maar ook deze voeding loopt alweer terug.
Ik ben dus de hele dag bezig om vocht en melk naar binnen te krijgen. Het is heel frustrerend, bovendien vaak kolven omdat ik vaak stuwing heb, maar dat maakt me eigenlijk niets uit; ik maak me gewoon veel zorgen om haar. Ze is overigens wel heel vrolijk, de hele dag door.

Heeft er iemand tips of een oplossing?


een radeloze mama
 
hoi,wij hebben ook sinds 5 dagen het probleem dat ons dochtertje

(6maanden en 2 weken)heel slecht eet .Nu het zo warm is maak ik me wel een

beetje zorgen..... s'ochtends om 8 uur krijgt zij de fles maar ze wijgert hem dan

alweer na een paar slokken....heel frustrerend want je wilt wel dat ze goed drinkt.

het is dan ook een hele worstelpartij want zij heeft meer intresse in
wat er om haar heen gebeurt .vanmiddag heb ik haar geen warm eten
gegeven maar alleen een fles want vocht vind ik nu
belangrijker!!!!   dit is gewoon een periode denk ik...ik probeer
elke keer maar weer blij te zijn met wat ze wel binnen krijgt (hoe
frustrerend het

ook is)... ik moet wel zeggen dat het mij opvalt dat ze wel lief is en
totaal niet zeurt om eten,terwijl je dit dan wel zou verwachten omdat
ze zo weinig drinkt....dit is denk gewoon een periode dat ze zo onder
de indruk zijn door weer een nieuw vermogen

(weer meer kunnen en doen)dat ze gewoon geen interesse hebben in eten.......





    je zult hier misschien wel geen informatie aan hebben,maar ik vind het zelf

goed om te lezen dat ik ook niet de enigste ben ...met ons zovelen!!





                                                   
Groeten

 
Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem momenteel met Youri. Hij is 18 weken en je kan merken dat hij zoveel aan het leren is dat hij alleen daar interesse voor heeft.
Hij slaat gewoon zijn fles weg als hij niet meer wil hebben. Vooral 's avonds heeft hij weinig interesse en toch slaapt hij gewoon de hele nacht door als anders, dus hij zal wel genoeg hebben. Zijn fruithapje eet hij absoluut dus wel op, maar als ik die weglaat gaat hij niet meer drinken. Daarom geef ik in ieder geval ook zijn fruithapje, zeker met dit warme weer, want hier zit tenslotte ook water in.
Ik probeer ook maar om er zoveel mogelijk in te krijgen, maar ik kan het wel al een beetje relativeren. Wij hebben ook niet altijd evenveel honger. Dan eten we ook niet alles op. Het verschil is natuurlijk alleen dat wij wel het besef hebben dat we iets moeten eten, omdat we anders geen energie hebben. Zij snappen dat gewoon nog niet.

Ik denk inderdaad dat je niet meer kan doen dan gewoon proberen. Zolang onze kindjes vrolijk blijven en gezond zijn zal het allemaal wel goed gaan!

Veel succes!

Groetjes,
Maike
 
Hoi,

Wat kan je je zorgen maken he om je kleine. En wat is het frustie dat ze naar jou idee niet genoeg drinkt.

Ik geef nu 19 maanden (morgen) mijn dochtertje de borst. En wij hebben ook zulke periodes gehad.
Het is heel normaal dat ze op een gegeven moment meer aandacht hebben voor alles omzich heen dan voor de borst.

Ons dochtertje keek ook veel liever omzich heen dan dat ze aandacht had voor de borst. En daarbij kon ze ontzettend snel drinken. En was al binnen 7 minuten klaar met beide borsten.

Het enige wat je kan doen is aanbieden. Wat ik zelf deed was op een gegeven moment zorgen dat de omgeving saai was als ik wilde dat ze echt wat dronk ging ik in de slaapkamer zitten waar geen afleiding voor haar was.

JE kan pap maken van biobim dat bind wel met de bv en kan je halen in de reform winkel.

Nog iets is het niet tijd dat je ongesteld moet worden. Dan drinken ze vaak ook moeilijker/minder of onrustiger. Omdat je bv dan anders smaakt, ruikt en is van samelstelling.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. En probeer er zelf rustig onder te blijven ze voelt ook jou onrust ook! een fruithapje kan je ook aanlengen met extra water.

heel veel succes



 
Hai meiden,

Wat een herkenning allemaal...helaas. Aan mij heb je ook niet veel wat tips betreft. Heb zelf al bijna al het denkbare geprobeerd om onze Niek van 4 maanden te laten drinken.
Sinds een dikke maand is ons ventje van de eene op de andere dag de fles (kv) gaan weigeren. Elke voeding weer is het ook bij ons een 'gevecht' om wat naar binnen te krijgen. Ik ben echt een beetje ten einde raad en blij als ik het zogenaamde minimum van 500 cc naar binnen krijg. (volgens het cb het minimum wat hij binnen moet krijgen om niet uit te drogen). We zijn ook al bij de huisarts geweest en hij deed nogal nonchalant en vond dat er niets aan de hand was zolang hij aankomt. En inderdaad hij komt nog wel aan maar volgens het cb lang niet voldoende maar ze weten ook niet wat ik dan moet doen behalve nog maar weer even afwachten. Het rare is dat Niek ook verder een vrolijk mannetje is en gewoon niet taalt naar voeding. Laatst fruithapje geprobeerd maar hij vond het vreselijk. Ik begin gewoon op te zien tegen de voedingstijden...en ja ze zeggen dat je kindje het voeld als je wat gespannen bent tijdens het voeden en dat het dan alleen maar erger wordt. Maar dat gevoel is heel moeilijk uit te schakelen vind ik, ik maak me gewoon zorgen!
Ik blijf   hopen dat het maar een periode is, maar begint nu wel erg lang te duren. Zo dat lucht op even je verhaal kwijt...

Groetjes een gefrustreerde moeder
 
Terug
Bovenaan