niet willen eten

Hellup!

Mijn zoontje is nu 4,5 maand oud. afgelopen donderdag heeft hij zijn 2e inenting gehad en vrijdagochtend heb ik voor het eerst een fruithapje gegeven.

Nu heeft hij gisteravond om 22:00 uur zijn laatste fles gehad met 3 schepjes Nutriton, die had hij helemaal op. Maar vanochtend om 06:30 weigerde hij zijn fles. Toen heb ik het nog om 09:00 uur geprobeerd maar hij wilde niet. Om 11:30 uur krijgt hij normaal al zijn 2e fles maar ook die weigerde hij. om 12:00 uur lag hij net 10 minuten te slapen en heb ik de fles gewoon in zijn mondje gestopt en hij dronk! helaas na 100 cc rinkelde de telefoon en was hij afgeleid waardoor hij stopte met drinken. Ik denk dat hij zo in totaal ca 150-180 cc op heeft verdeeld over 2 voedingstijden ipv 400 cc.

Hij heeft verder geen koorts en heeft gewoon gepoept en geplast.
Heb zojuist het cb gebeld maar die zeggen alleen dat ik het moet afwachten, er zal wel een virusje opkomen?!! nou ik heb eigenlijk helemaal geen zin om op zo;n virusje te wachten, wat moet ik doen?????????

hij is verder wel actief en niet anders dan normaal eigenlijk.
wie oo wie kan mij raad geven. ik voel me zo machteloos!
 
Hoi,

Ik maak op dit moment precies hetzelfde mee. Mijn dochter Rosa is bijna 5 maanden en wil dus absoluut geen melk meer drinken de laatste paar dagen. Ik heb via het forum en van de huisarts het advies gekregen om het gewoon te negeren en wel fruithapjes te blijven geven. Als je kindje niet huilt en geen koorts heeft is het denk ik gewoon een fase. Het gaat bij mij alweer een stuk beter, al wil mijn kleine schat nu nog maar 3 voedingen per dag. (probeer eens een beetje verdund vruchtensap te geven, dat drinkt Rosa wel)

groetjes,

Desiree
 
Ik durf niet zo goed opnieuw een fruithapje te geven. Hij heeft vanochtend wel weer gewoon zijn fles van 200 ml op gelukkig en ben bang dat als ik hem nu weer een fruithapje geef dat hij dan weer niet wil drinken.

Met sapjes ben ik nog niet begonnen, geef nu steeds tussen de voedingen door water. Misschien kan ik dat dan geven ipv fruithapje. Ik heb gister besloten om  nog maar 1,5 te wachten met fruit en groente. Ze zeggen tenslotte toch dat het beter is om pas bij de 6 maanden hiermee te beginnen.

In ieder geval bedankt!
 
Terug
Bovenaan